Kan det gå an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.774 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. august 2010

linemus

Jeg skal bage en kage, der skal spises lørdag eftermiddag. Da jeg helst ikke vil forgifte hele byen, vil jeg gerne høre jer, om min plan ser fornuftig ud specielt i forhold til holdbarhed.

Onsdag
- bage chokoladekage
- smelte chokolade i fløde

Torsdag
- lave chokoladecreme
- lave appelsinmousse
- lægge kagen sammen i en skål

Fredag
- vend kagen ud af skålen
- smør kagen op
- pynt med mmf

Lørdag
- server

Vh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

eirene

Perfekt!

Anmeld

10. august 2010

ekzunz

Altså jeg så hende fra det søde liv lave bryllupskage, og jeg var meget overrasket over at hun sagde at man kunne sætte kagerne i køleskab 3-4 dage så de kunne nå at sætte sig. Jeg ved ikke om det betyder noget at der er husblas i - men det konserverer jo ikke....

Anmeld

10. august 2010

Dot D

Znuzke skriver:

Altså jeg så hende fra det søde liv lave bryllupskage, og jeg var meget overrasket over at hun sagde at man kunne sætte kagerne i køleskab 3-4 dage så de kunne nå at sætte sig. Jeg ved ikke om det betyder noget at der er husblas i - men det konserverer jo ikke....

Tænkte det sammemen hun må jo næsten vide det, med alt det hun laver. Synes godt nok det så lidt spændende ud med de dér "bomber" i kagen, det må prøves

Anmeld

10. august 2010

Dot D

linemus skriver:

Jeg skal bage en kage, der skal spises lørdag eftermiddag. Da jeg helst ikke vil forgifte hele byen, vil jeg gerne høre jer, om min plan ser fornuftig ud specielt i forhold til holdbarhed.

Onsdag
- bage chokoladekage
- smelte chokolade i fløde

Torsdag
- lave chokoladecreme
- lave appelsinmousse
- lægge kagen sammen i en skål

Fredag
- vend kagen ud af skålen
- smør kagen op
- pynt med mmf

Lørdag
- server

Vh Line

Men for at komme til sagen...... Din tidsplan ligner min, når jeg laver kage. Mange kager må/skal ligge lidt inden, de lægges sammen, for at de bliver bedst.... En mudcake, feks, skal gerne have tre dage i køleskabet inden den skal lægges sammen med noget

Anmeld

10. august 2010

ekzunz

Dot D skriver:

Tænkte det sammemen hun må jo næsten vide det, med alt det hun laver. Synes godt nok det så lidt spændende ud med de dér "bomber" i kagen, det må prøves

Det så rigtigt lækkert ud - og legende let. Men det letter selvfølgelig altid når man har det rigtige udstyr, plads og erfaring...

Suk - det er hårdt at være på kur når man ser "Det søde Liv"...

Anmeld

10. august 2010

linemus

eirene skriver:

Perfekt!

Tak

Anmeld

10. august 2010

linemus

Znuzke skriver:

Ja det tænkte jeg også på Synes det lyder af meget, når der er fløde i.

Anmeld

10. august 2010

linemus

Dot D skriver:

Synes også den så lækker ud. Tænker på at lave den til den forestående barnedåb. Mums

Anmeld

10. august 2010

linemus

Dot D skriver:

Men for at komme til sagen...... Din tidsplan ligner min, når jeg laver kage. Mange kager må/skal ligge lidt inden, de lægges sammen, for at de bliver bedst.... En mudcake, feks, skal gerne have tre dage i køleskabet inden den skal lægges sammen med noget

Ok, tak - så må jeg bare i fuld gang imorgen 3 dage alligevel? Det må jeg prøve næste gang jeg laver mudpie (uhm...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.