Kan mit humør have indflydelse på babys

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. august 2010

Eliza/lykke

Som overskriften lyder - i dag er første dag efter ferien. Min mand har været hjemme i 3 uger, og i de 3 uger er der sket SÅ meget med Elizabeth. Hun er gået fra at være 2 mrd til at blive 3 mrd i morgen. Hun pludre og leger lidt selv i kravlegården osv., men så i dag skulle jeg være alene .... igen............

Jeg har jo nogle bekymringer omkring hende vuggestue start her den 1. september. Og jeg har ikke sovet i nat, fordi hunden gøede konstant over nogle naboer, som åbenbart IKKE skulle på arbejde... så jeg er træt, lidt ked af det, føler lidt at det er uoverskueligt alt sammen, sulten men spiser ikke rigtig noget -

Hun sov rigtig fint til formiddag uden problemer i 3 timer. Men sååååå gik det galt. Hun græder og græder og græder. Jeg har bare ikke tålmodighed i dag, så jeg vugger og vugger og det hjælper ikke. Så holder hun op, men nårjeg stopper med at vugge, vågner hun og skriger igen..............

Kan mit humør smitte af på hende? Ødelægge jeg noget, ved ikke at kunne være PÅ lige i dag? Puha.............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Som overskriften lyder - i dag er første dag efter ferien. Min mand har været hjemme i 3 uger, og i de 3 uger er der sket SÅ meget med Elizabeth. Hun er gået fra at være 2 mrd til at blive 3 mrd i morgen. Hun pludre og leger lidt selv i kravlegården osv., men så i dag skulle jeg være alene .... igen............

Jeg har jo nogle bekymringer omkring hende vuggestue start her den 1. september. Og jeg har ikke sovet i nat, fordi hunden gøede konstant over nogle naboer, som åbenbart IKKE skulle på arbejde... så jeg er træt, lidt ked af det, føler lidt at det er uoverskueligt alt sammen, sulten men spiser ikke rigtig noget -

Hun sov rigtig fint til formiddag uden problemer i 3 timer. Men sååååå gik det galt. Hun græder og græder og græder. Jeg har bare ikke tålmodighed i dag, så jeg vugger og vugger og det hjælper ikke. Så holder hun op, men nårjeg stopper med at vugge, vågner hun og skriger igen..............

Kan mit humør smitte af på hende? Ødelægge jeg noget, ved ikke at kunne være PÅ lige i dag? Puha.............

det kan det også rigtigt meget... for en dag mig og kæresten ikke var så gode venner ja som kan ske der var vores dreng så pyller har aldrig oplevet noget ligne... og efter et par timer hvor vi havde snakket osv. og alt var ved det gamle vup så havde vi en glad dreng men kan jo også bare være en en lille periode... sådan nogle kommer jo også

håber snart det går over krammer tæl til 10 og prøv af smil og glem alle andre ting som om det er super svært

Anmeld

10. august 2010

Eliza/lykke

B&J skriver:

det kan det også rigtigt meget... for en dag mig og kæresten ikke var så gode venner ja som kan ske der var vores dreng så pyller har aldrig oplevet noget ligne... og efter et par timer hvor vi havde snakket osv. og alt var ved det gamle vup så havde vi en glad dreng men kan jo også bare være en en lille periode... sådan nogle kommer jo også

håber snart det går over krammer tæl til 10 og prøv af smil og glem alle andre ting som om det er super svært

kram tilbage til dig. Tak........... lige nu er jeg næsten ved at tude......... det har bare gået SÅ godt, og så går det galt. Jeg tænker bare, at det er MIG, som er en dårlig mor både med tålmodigheden og det at jeg blir sur på hende... hun kan jo ikke gøre for det. Og det med vuggestuen - hun er jo kun 4 mrd, når hun starter.............. verdens dårligest mor

Anmeld

10. august 2010

Sara.

Eliza/lykke skriver:

kram tilbage til dig. Tak........... lige nu er jeg næsten ved at tude......... det har bare gået SÅ godt, og så går det galt. Jeg tænker bare, at det er MIG, som er en dårlig mor både med tålmodigheden og det at jeg blir sur på hende... hun kan jo ikke gøre for det. Og det med vuggestuen - hun er jo kun 4 mrd, når hun starter.............. verdens dårligest mor

Åhh det lyder rigtig hårdt...

også et knus herfra!

Jeg skrev også til dig på indlægget med vuggestue start... men fik vidst ikke skrevet at jeg IKKE synes du er verdens dårligste mor pga. det! Slet slet ikke..

Du gør jo det som er bedst for din familie og også for din pige.... Hvis situationen havde set anderledes ud havde det måske været bedre at din pige ventede, men det gør den ikke...

Du en god mor er jeg sikker på selvom jeg ikke kender dig! Du lyder til at ville din pige det bedste du kan!

Håber din mand kan tage lidt over når han kommer hjem....

Anmeld

10. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Sådan er det jo af være mor og far det er en hård opgave og vi alle har dage hvor vi har lyst til af rive håret ud på os selv smiler.. op med humøret det går snart over igen..

Anmeld

10. august 2010

LC

Er helt sikker på din baby kan fornemme at der er noget i vejen. eller bare at noget ikke er som det plejer.

Er sikker på at vuggestue start nok skal gå, og er sikker på du gør det bedste for dit barn. Tror det er vigtig at du selv er afslappet omkring at sende hende afsted, ellers bliver hun nervøs, og tuder. 

Så accepter situationen og få det bedste ud af den. Du er en god mor..

Anmeld

11. august 2010

Eliza/lykke

LC skriver:

Er helt sikker på din baby kan fornemme at der er noget i vejen. eller bare at noget ikke er som det plejer.

Er sikker på at vuggestue start nok skal gå, og er sikker på du gør det bedste for dit barn. Tror det er vigtig at du selv er afslappet omkring at sende hende afsted, ellers bliver hun nervøs, og tuder. 

Så accepter situationen og få det bedste ud af den. Du er en god mor..

Hej med jer alle

Tak for jeres svar. Puha... jeg tror også, at mit humør smittede af på hende. Da manden kom hjem, og hørte hvor bekymret jeg var, og vores store dreng starter første skoledag med at glemme sine matematik bøger med vilje, så han ikke kan lave sine opgaver (han er 9), så gik hele aftenen i uro - og hun reagerede også på min mand.

Han tager altid over, når han kommer hjem. Han er allerede hjemme kl. 15.30 og kl. 15.00 om fredagen. Så det er luksus.

Jeg prøver virkelig at gøre det bedste for alle, det er nok mor her, som det hele gør mest ondt på. Det er jo "kun" 1½ mrd før tid, at hun starter. Måske viser det sig, at det bare er en rigtig god løsning og at hun er glad og nem at køre ind, og senere rigtig nem at aflevere............ det ku man jo håbe på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.