Første grød 3½-4 mrd. hvordan er det gåethos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. august 2010

Eliza/lykke

Hejsa

Lige et par spørgsmål, som jeg håber I vil svare på for at stille min nysgerighed:

Hvor mange skeer skal man starte med?

Hvordan ved jeg, at hun er mæt? Hvor meget MME skal jeg tilbyde bagefter - nu spiser hun 180 ml uden grød?

Fornemmede I at grøden mætter jeres babyer?

Hvordan er måltiderne fordelt hos jer? Morgen, frokost, aftensmad - måske et mellemmåltid???

Vores rytme ser sådan ud:

7.00 op, mælk 180 ml

8.30 formiddagslur - til kl. 11.00 helst

11.00 mælk 180 ml (skal starte med grød her)

12.45 eftermiddagslur - til kl. 15.30 helst

15.30 Mælk, ser det som et mellemmåltid, ca. 120 ml

16.30 powernap i 20 min. vågner og er glad

17.30 powernap igen mens vi spiser aftensmad - jeg håber, at hun kan undvære denne powernap, når hun blir 4½ mrd., for jeg vil gerne give hende kartoffelmos der

18.00 bad og lege

18.30 godnatmælk

19.30 i seng

Det går godt, men hun er ikke glad for flasken, og vi vil starte på grød så hurtigt som muligt (3½ mrd), fordi det er en kamp at få hende til at spise. Hun er meget interesseret i vores mad, vores mund og det vi gør, når vi spiser. Hun er 3 mrd., nu. Jeg vil jo gerne have, at hun spiser sig mæt i løbet af dagen, så hun sover om natten. Blir hun mæt af grød?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

lsvendsen

Hejsa..

det er meget tidligt at starte på grød inden 4 mdr, de små maver kan slet ikke håndtere fast føde i så tidlig en alder...

jeg ville ikke gå igang så tidligt uden først at snakke med SP...

Hilsen Line

Anmeld

10. august 2010

Ni-ko-li-ne

3½ mdr er i alt fald for tidligt:0) i det hele taget synes jeg at man skal prøve at vente til de små er hen mod 6 mdr....  det har fordøjelsen langt bedre af...

Anmeld

10. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Hejsa

Lige et par spørgsmål, som jeg håber I vil svare på for at stille min nysgerighed:

Hvor mange skeer skal man starte med?

Hvordan ved jeg, at hun er mæt? Hvor meget MME skal jeg tilbyde bagefter - nu spiser hun 180 ml uden grød?

Fornemmede I at grøden mætter jeres babyer?

Hvordan er måltiderne fordelt hos jer? Morgen, frokost, aftensmad - måske et mellemmåltid???

Vores rytme ser sådan ud:

7.00 op, mælk 180 ml

8.30 formiddagslur - til kl. 11.00 helst

11.00 mælk 180 ml (skal starte med grød her)

12.45 eftermiddagslur - til kl. 15.30 helst

15.30 Mælk, ser det som et mellemmåltid, ca. 120 ml

16.30 powernap i 20 min. vågner og er glad

17.30 powernap igen mens vi spiser aftensmad - jeg håber, at hun kan undvære denne powernap, når hun blir 4½ mrd., for jeg vil gerne give hende kartoffelmos der

18.00 bad og lege

18.30 godnatmælk

19.30 i seng

Det går godt, men hun er ikke glad for flasken, og vi vil starte på grød så hurtigt som muligt (3½ mrd), fordi det er en kamp at få hende til at spise. Hun er meget interesseret i vores mad, vores mund og det vi gør, når vi spiser. Hun er 3 mrd., nu. Jeg vil jo gerne have, at hun spiser sig mæt i løbet af dagen, så hun sover om natten. Blir hun mæt af grød?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Jeg vil sige vent til det barn fortæller det vil have grød med af savle helt vildt når du spiser barnet åbner munden når du spiser osv...

men ellers når barnet er mæt i grød er når den spytter det ud igen...

men husk de første gange er det ikke sikkert den spiser mere ind 1 ske fuld også spytter ud og ikke mere den dag... det gjorde min dreng næste dag spiste han 25ml også mælk for resten og næste dag 50ml også mælk for resten nu spiser han 1dl og 25ml og ingen mælk... det er så forskelligt fra barn til barn men prøv den dag det kommer og se hvad dit barn fortæller dig

Anmeld

10. august 2010

Eliza/lykke

Ni-ko-li-ne skriver:

3½ mdr er i alt fald for tidligt:0) i det hele taget synes jeg at man skal prøve at vente til de små er hen mod 6 mdr....  det har fordøjelsen langt bedre af...

Hej igen

Jeg ved, at der er et par stykke herinde, som begyndte på grød allerede ved 3 mrd. og en uge før 4 måneder. Vores SP og læge har godkendt det, fordi hun ikke vil tage flasken. Vi går til vægtkontrol med hende. Derfor starter vi op, når hun er 3½ mrd :-)

Anmeld

10. august 2010

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Hej igen

Jeg ved, at der er et par stykke herinde, som begyndte på grød allerede ved 3 mrd. og en uge før 4 måneder. Vores SP og læge har godkendt det, fordi hun ikke vil tage flasken. Vi går til vægtkontrol med hende. Derfor starter vi op, når hun er 3½ mrd :-)

ja, der kan selvfølgelig være tilfælde hvor man er nødsaget til det...

hvilke flasker har i prøvet?

og selvfølgelig, hun skal jo spise et eller andet:0)

Anmeld

10. august 2010

Eliza/lykke

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, der kan selvfølgelig være tilfælde hvor man er nødsaget til det...

hvilke flasker har i prøvet?

og selvfølgelig, hun skal jo spise et eller andet:0)

Ja, noget skal hun jo have. Hun har spist af de samme flasker siden nyfødt, nu mere større huller i sutten. Hun har spist fint indtil hun var 2 mrd., så stoppede det. Hun skriger bare, vi tilbyder mælken.

Hun salver rigtig meget, og får D-vitamin og mylocon dråber på ske, og det gør hun rigtig fint allerede. Så jeg håber, at hun er klar til grød som 14 dage. Ellers står på den fortsat skrig og en kamp ved hver spisning...

Anmeld

10. august 2010

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Ja, noget skal hun jo have. Hun har spist af de samme flasker siden nyfødt, nu mere større huller i sutten. Hun har spist fint indtil hun var 2 mrd., så stoppede det. Hun skriger bare, vi tilbyder mælken.

Hun salver rigtig meget, og får D-vitamin og mylocon dråber på ske, og det gør hun rigtig fint allerede. Så jeg håber, at hun er klar til grød som 14 dage. Ellers står på den fortsat skrig og en kamp ved hver spisning...

prøv evt nogle flasker med en anden åbning... eller noget andet MME

Anmeld

10. august 2010

Tulle28

Hej Eliza/Lykke,

Jeg ved godt du har skrevet meget om at I har problemer med flasken, men jeg synes også 3½ mdr. er frygtelig meget tidligt at begynde på fast føde. Har du prøvet at læse det her? http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

Det fik ihvertfald overbevist mig om at vente lidt længere med at introducere fast føde (at min datter så heller ikke er klar, er jo en helt anden sag).

Kunne det ikke være en ide at prøve med andre typer flasker eller MME først (men det har I måske allerede gjort?)

Knus Tulle

Anmeld

11. august 2010

Eliza/lykke

Tulle28 skriver:

Hej Eliza/Lykke,

Jeg ved godt du har skrevet meget om at I har problemer med flasken, men jeg synes også 3½ mdr. er frygtelig meget tidligt at begynde på fast føde. Har du prøvet at læse det her? http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

Det fik ihvertfald overbevist mig om at vente lidt længere med at introducere fast føde (at min datter så heller ikke er klar, er jo en helt anden sag).

Kunne det ikke være en ide at prøve med andre typer flasker eller MME først (men det har I måske allerede gjort?)

Knus Tulle

Hej Tulle

Ja, vi har prøvet næsten alt. Det er ikke rart, når hun skriger hver gang, hun skal have mad.

Hun får syrnet MME for at undgå hård mave, og det fungere godt med lidt laktulose. Vi har prøvet at skifte MME, med det resultat, at hun får mega hård mave og ondt.

SP og lægen siger, at det ikke betyder så meget, om vi starter som 3½ mrd eller 4 mrd - vi skal bare have tålmodighed, fordi hun kun vil tage 1-2 skeer - men måske vil hun spise det nemmere og blive mæt og tage flasken bagefter, fordi hun har fået lidt og ikke er oversulten.. Hun er 3 mrd., og vejer 5 kg.Det er jo ikke meget :-)

Så vi starter på hirsegrød, nårhun er 3½ mrd., og tager det stille og roligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.