Lægen har ferie, hvad pokker skal jeg så??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. august 2010

L-Mortil3

Hmmm... jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre i denne situation, jeg er 8+1 idag og ville ringe til lægen for at få lavet den første graviditetsundersøgelse, VJ og så blodprøverne til doubletesten...

Men bom bom, lægen har ferie til d. 23, hvor jeg så vil være 10+0 ... men er det ikke noget med at blodprøverne skal tages omkring uge 8??

Telefonsvareren siger at ved akut lægehjælp kan man ringe til en anden læge... men ligefrem akut synes jeg jo ikke det er

Men kan i hjælpe mig, skal jeg bare vente til hun er tilbage fra ferie igen eller hvordan? Jeg tænker, det tager vel også tid at få plads til NF?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville ringe til den anden læge og spørge dem...

For jeg synes ikke du skal vente til de kommer tilbage fra ferie hos din egen læge

Anmeld

10. august 2010

Svane83

umiddelbart vil jeg sige du skal ringe til den anden læge.

Selvfølgelig er det ikke akut, så var du jo taget til vagtlægen, men du kan jo ringe og sige det som det er og hvis så han siger at det sagtens kan vente så venter du jo bare.

Anmeld

10. august 2010

oo

mine blodprøver til doubletesten blev først taget omkring uge 10 i forbindelse med at vi havde været til møde hos jordmødrene omkring NF og MD

Anmeld

10. august 2010

Ni-ko-li-ne

der er frit lægevalg i DK jo.... du ringer bare til en anden og forklarer dig... så er jeg sikker på at de hjælper:0)

Anmeld

10. august 2010

L-Mortil3

Fandt lige dette på nettet:

Hvornår i graviditeten foregår undersøgelserne?
Doubletesten skal tages først. Testen foregår, når du er mellem 8 uger + 0 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag. Nakkefoldskanning foregår mellem 11 uger + 3 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag.

Så det kan vist godt lade sig gøre, men må hellere lige snakke med en anden læge, bare for at være sikker på jeg ikke kommer for sent afsted til NF... BØVL!

Anmeld

10. august 2010

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

Fandt lige dette på nettet:

Hvornår i graviditeten foregår undersøgelserne?
Doubletesten skal tages først. Testen foregår, når du er mellem 8 uger + 0 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag. Nakkefoldskanning foregår mellem 11 uger + 3 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag.

Så det kan vist godt lade sig gøre, men må hellere lige snakke med en anden læge, bare for at være sikker på jeg ikke kommer for sent afsted til NF... BØVL!

super:0)

ja, jeg ville også ringe til en læge.... bare for at være heeeeeeeeeeeelt sikker:0)

Anmeld

10. august 2010

FruEllingsen

Synes også du skal ringe til en anden læge. bare for at være helt sikker.

Anmeld

10. august 2010

klmf

Doubletesten skal bare tages inden uge 13, så tror godt du kan vente til de kommer tilbage fra ferie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.