ind i mellem, kan jeg godt forstå.... hvorfor folk ikke føler sig ordentligt behandlet på kommunen...
men jeg kender jo lidt til virkeligheden bag kulisserne, og min konklusion er, at de må være stressede...
jeg ringede ud på ydelsescenteret idag, jeg skulle spørge om noget ang. feriepenge. hvor meget og hvor lidt jeg må få udbetalt, og hvornår og om jeg overhovedet kunne få nogle... (har et feriekort liggende)...
svaret var: "NEJ! så modregner vi!" og det blev sagt i en særlig bestemt tone.... "men hvis du stadig er sygemeldt til september, kan du få for 15 dage, man kan jo ikke holde ferie når man er syg! vi ser det faktisk som en raskmelding"
mig: "nej det er også rigtigt, jeg skulle bare lige være sikker..."
men helt ærligt.... nu har jeg været på barsel = barselsdagpenge og derefter har jeg været sygemeldt = sygedagpenge.... kan man så bebrejde os hvis vi kunne have lyst at undersøge muligheden for at få de penge udbetalt? jeg kan afsløre at man skal have en solid økonomi for at kunne klare en så lang periode på dagpenge...
og med det tempo de afklarer folk i, så er jeg sagtens på sygedagpenge til september! det er der nærmest ingen tvivl om...
og hvordan kan regeringen lave regler der siger at det betragtes som en raskmelding? for fismer da......det er sgu da penge jeg selv har optjent... og det er jo ikke som om vi ville bruge dem til 14 dage i Egypten... nej, det er skam fordi vi snart ikke kan holde skansen længere.... GISP altså!
nåh, lidt brok fra mig.... vi skal til møde på torsdag... spørg om jeg er edderspændt!
Anmeld