3 mdr baby og weekendtur til storbyen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.394 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. august 2010

MMR

Godmorgen til jer..

Åhh min søde kæreste har inviteret mig på weekende til Riga eller Rom.. men lille Mathilde pus skal selvføglig med.. Det er jeg lidt "nervøs" over..'

Er der nogle der har været på storbys tur med baby og nogle gode råd????

og hvad med lufthaven og sutteflaske og væske.. hun er flaskebarn.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Anja

Vi har efterhånden rejst mange gange med babyer/små børn og det er overhovedet ikke noget problem.

Når baby er under 6 mdr tillader de fleste flyselskaber, at I tager klapvognen med helt ud til gaten, men det SKAL være en paraplyklapvogn. Vi har sådan en stor paraplyklapvogn med kaleche hvor ryggen kan lægges helt ned og hvor vi kan have enten liften eller voksiposen i til baby. Den har vi brugt hver gang vi har været ude at rejse. Men tjek med jeres flyselskab.

Første gang vi var afsted for nogle år siden var de meget strikse mht væske, det er de ikke længere. Vi har flere gange haft tomme sutteflasker med, erstatningspulver i en bøtte og så har vi fået kogt vand hos en af restauranterne i lufthavnen eller på flyet. Det har aldrig været et problem. Den ene gang havde vi endda en lille sutteflaske med kamillethe med og den sagde de ikke noget til.

Og sikke en sød kæreste du har, der inviterer afsted  - god fornøjelse

Anmeld

10. august 2010

Tut

MMR skriver:

Godmorgen til jer..

Åhh min søde kæreste har inviteret mig på weekende til Riga eller Rom.. men lille Mathilde pus skal selvføglig med.. Det er jeg lidt "nervøs" over..'

Er der nogle der har været på storbys tur med baby og nogle gode råd????

og hvad med lufthaven og sutteflaske og væske.. hun er flaskebarn.. 

Jeg tror ikke at CPH har nogen regler når det gælder babymad.

Vi har lige været i thailand med vores unger, og den mindste var 7 mdr. og jeg havde 10 af de der færdigblandede brikker med MME med i pusletasken - der var ingen problemer.

Mht. klapvogn, så gjorde vi som Anja også har skrevet. Paraply klapvogn helt med op til gaten.

Anmeld

10. august 2010

MMR

jamen jeg vil have min barnevogn med  

og god ide med MMEbrikker ..

Anmeld

10. august 2010

Banditten´s mor

MMR skriver:

Reglerne for væsker "forsvinder", når du har baby med. Du skal bare være parat til at smage på tingene for at bevise at det rent faktisk er mme du har med.

Mht. barnevogn kan du leje en stor taske gennem dem her: http://www.airshells.com/

Det gjorde vi da vi var i England og barnevognen kom frem i hel tilstand.

I Kastrup lufthavn kan du låne klapvogne indtil du skal flyve. Men du kommer nok til at bærer lidt på baby alligevel.

Anmeld

10. august 2010

Banditten´s mor

MMR skriver:

Glemte lige at sige at Kastrup har et meget fint babyrum, hvor der er mikrobølgeovn, flaskevarmer og pusleborde

Anmeld

10. august 2010

sarahb

Vi var i Dubai da vores søn var 3 mdr og det var såååå nemt så vi rejser igen når den lille ny er 3 mdr.
Vi havde barnet vogn med og det var intet problem, vi tog bære selen med i lufthavnen og da vi afleverede barnevognen kom han op i bære selen. Og så fik vi en lift inde i flyet til ham så han kunne sove der, men det var også 8 timer..
Der er intet at være nervøs for og i ROM kan du også købe mme..

Anmeld

10. august 2010

Anja

MMR skriver:

Nu har jeg aldrig været i hverken Riga eller Rom, men da vi var i Berlin havde det været et helvede at komme rundt i byen med offentligt transport, hvis vi havde haft en barnevogn med. En klapvogn fylder noget mindre og kan klappes sammen i nødsituationer, hvor der ikke lige er elevator fx.

Anmeld

10. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg rejste med Lina til Cypern da hun var 2 1/2 mdr. og det var overhoved ikke noget problem.

Som de andre skriver må du gerne have MME med i flyet og du kan evt. få det varmet af personalet.

Jeg vil ikke anbefale dig, at tage barnevognen/klapvognen med ind i lufthavnen og helt op til gaten. Man kan leje en boks til, at transportere den i og den tjekker man ind ved stor bagage. Det er meget mere sikkert for, at din barnevogn/klapvogn ikke går i stykker. Jeg har lejet flere gange hos http://www.airshells.com/

Ha en bærersele i lufthavnen - den er super god og så kan I også bruge den på ferie, hvis I bare lige skal gå en lille tur. Jeg kunne helt sikkert ikke have undværet den når jeg har været på ferie.

Rigtig god tur

Anmeld

10. august 2010

Mig med maven

Ej hvor er din kæreste bare sød, det bliver en mega fed tur, det er jeg sikker på. Jeg kan godt forstå at du er lidt små nervøs over alt det man skal huske og sådan, men det klare du helt sikkert!

Vi har lige været 17 dage i Frankrig, og der havde vi en masse MME-pulver liggende i kufferten, så havde vi alle, der var med, en flaske med 100 ml med. Vi prøvede at tage noget færdigblandet MME med, men det måtte vi tage op, da vi ikke måtte have det med. Jeg kan se at der var en anden der skrev her inde, at de godt kunne have det med, og det var da skønt, men vi måtte ikke! Men nar du er kommet igennem sikkerhedstjekket, kan du jo køber flasker med kildevand, varme det i microovn, eller købe/få noget kogt vand i nogle af caféerne. Det gjorde jeg!

Ang barnevognen, vi ville også have vores med, og det fik vi, det var en stor succes. Vi havde på forhånd lejet en KÆMPE taske til den, så var det bare at klappe den sammen, og ligge den ned i, den skulle dog tjekkes ind ved stort baggege, meeeen, små besværet var det hele værd. Vi gjorde det samme med vores autostol. - Vi havde ingen klapvogn med til at gå rundt i lufthavnen, og det gik også fint!

Noget vi var rigtig glade for i flyet var en dyne, der blev lidt koldt, og der var andre der manglede, der måtte sidde med håndklæder osv.

Håber i får en herlig ferie!

/Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.