Er hun på vej ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.603 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. august 2010

Chr.Kristiansen

Hjælp hjælp hjælp... Jeg er gravid for første gang,venter en lille pige og er idag 26+4...

Jeg har siden ca. kl 18 haft meget ondt i ryggen og øverst i maven, samt ved ribbenene og selvfølgelig bliver jeg bekymret for at der er noget galt... Men det er nu ikke det der bekymrer mig mest for jeg har en tid ved min læge på onsdag,og det er sikkert bare fordi jeg har taget 12 kg på allerede og det er ved at være hårdt at bære på...

Men siden ved 18-tiden har hendes spark ligget meget langt nede i forhold til hvad de plejer... Og nu her til aften er de helt nede i underlivet... Jeg ved at det kun er en god ting at hun sparker, men det føles som om hun nærmest er ved at "kravle ud" og det bekymrer mig altså ret meget...

Så please kom med nogle beroligende ord og gerne et råd eller 2... Er det helt normalt og hvis ikke, hvor og hvem ringer jeg til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

umiddelbart vil jeg sige: ingen alarm! De mosler jo rundt, de små banditter og du vil opleve at sparkene fra nu af hele tiden ændrer karakter, styrke og placering!

HVIS du er bekymret eller føler noget er galt skal du ringe til fødegangen... De kan hjælpe dig ved at køre ctg og mærke om du evt. skulle have udslettet livmoderhals eller lign.

Det er altid bedre at ringe én gang for meget, end én for lidt, og de tager det meget seriøst når man som gravid ringer og er bekymret

Knus Caroline

Anmeld

9. august 2010

Kløver

Chr.Kristiansen skriver:

Hjælp hjælp hjælp... Jeg er gravid for første gang,venter en lille pige og er idag 26+4...

Jeg har siden ca. kl 18 haft meget ondt i ryggen og øverst i maven, samt ved ribbenene og selvfølgelig bliver jeg bekymret for at der er noget galt... Men det er nu ikke det der bekymrer mig mest for jeg har en tid ved min læge på onsdag,og det er sikkert bare fordi jeg har taget 12 kg på allerede og det er ved at være hårdt at bære på...

Men siden ved 18-tiden har hendes spark ligget meget langt nede i forhold til hvad de plejer... Og nu her til aften er de helt nede i underlivet... Jeg ved at det kun er en god ting at hun sparker, men det føles som om hun nærmest er ved at "kravle ud" og det bekymrer mig altså ret meget...

Så please kom med nogle beroligende ord og gerne et råd eller 2... Er det helt normalt og hvis ikke, hvor og hvem ringer jeg til?

må indrømme jeg intet kender til det, venter selv min første og er ikke så langt henne, men jeg ville nok ringe til vagtlægen og spørge om råd, forhåbentligt er der intet at være bekymret for, men kan måske give lidt ekstra ro at få det bekræftiget, ellers ved han sikkert hvor man evt skal ringe hen.

Anmeld

9. august 2010

twinboys

Chr.Kristiansen skriver:

Hejsa... Godt spørgsmål... Oliver sparkede sig ud af mig med fosterhinde og hele kroppen to gange i uge 25+0 så jeg fik taget akut kejsersnit... men om du er gået i fødsel eller ej det kan de kun hjælpe dig med på fødegangen... Jeg ville klart kontakte vagtlægen eller fødegangen og få tjekket om alt er hvad det skal være...

Håber bare at den lille fodboldspiller leger lidt med dig og at der ikke er mere i det end en meget aktiv fodboldspiller dybt i din mave... og at det ikke har nogen betydning...

Majbritt

Anmeld

13. august 2010

Chr.Kristiansen

Tusind tak for alle jeres svar.. desværre gik mit internet ned så jeg ikke kunne skrive en update før nu øv øv...

Men jeg ringede til fg og fik afvide at hun "bare" ligger med benene nedaf og sparker... Så alt er i orden Tror jeg da...

Problemet er så bare at det er fortsat lige siden og idag er det begyndt at gøre ondt i underlivet også...Desuden har hun ikke været lige så aktiv idag som hun plejer...

Måske er jeg bare overpylret og selvfølgelig meget nervøs for at der er noget galt... Men jeg kan simpelthen ikke få ro i mit hoved, er konstant bange for at jeg bløder, selvom det indtil videre kun er udflåd... Jeg vil heller ikke ringe til fg i tide og utide, føler at det er lidt det samme som at råbe "ulven kommer" hvis I ved hvad jeg mener...Var til 2. lægetjek onsdag hvor alt var super..Men der gjorde det jo ikke ondt...

Hvad ville I gøre? Ville I bide det i jer og prøve at glemme angsten eller? 

Anmeld

13. august 2010

Tanja1

Måske er det, som du også siger i dit første indlæg, at det er jo ved at blive ret hårdt for kroppen at bære på den extra vægt osv., men derfor kan der jo være god grund til at få tid til lægen og evt. en fraværsmelding for at aflaste kroppen.

Noget helt andet kan være, at hvis ikke du kan mærke liv som du plejer, og det bekymrer dig, så SKAL du nok ringe til fg for i hvert fald at få tjekket dit barns hjertelyde. Det ville jeg nok starte med at gøre. Og hvis du kommer derind, kan du jo nævne smertene, så ved de hvad du skal stille op med dem.

Håber for det bedste.

Anmeld

13. august 2010

KarinaIda

twinboys skriver:

Hejsa... Godt spørgsmål... Oliver sparkede sig ud af mig med fosterhinde og hele kroppen to gange i uge 25+0 så jeg fik taget akut kejsersnit... men om du er gået i fødsel eller ej det kan de kun hjælpe dig med på fødegangen... Jeg ville klart kontakte vagtlægen eller fødegangen og få tjekket om alt er hvad det skal være...

Håber bare at den lille fodboldspiller leger lidt med dig og at der ikke er mere i det end en meget aktiv fodboldspiller dybt i din mave... og at det ikke har nogen betydning...

Majbritt

Hej Søde Majbritt.. Nu bliver jeg lige nysgerrig, hvad mener du med han sparkede sig ud Oliver????

Anmeld

13. august 2010

twinboys

KarinaIda skriver:

Hej Søde Majbritt.. Nu bliver jeg lige nysgerrig, hvad mener du med han sparkede sig ud Oliver????

Ja han kom ud mellem benene på mig 2 gange...

Anmeld

13. august 2010

bagger26

Det har jeg oplevet MANGE gange da jeg ventede mig min datter, hun lå med hovedet op af i langtid, og så lå hun jo og prøvede at sparke "døren" op altid hehe.. Sagde mange gange til kæresten " jeg sværger, der kommer snart et ben ud." Men det gjorde der nu aldrig..  Men det følels rigtig meget som om der kunne komme en fod når som helst..

Med hensyn til, at det gør ondt, det kommer det til hvis hun ligger og sparker det samme sted om og om igen, nogle gange kan det blive så ømt, at det følels som et indvendigt blåmærke..

Men hvis du er bekymret over mindre liv, så er det altså bedre at ringe en gang for meget end en gang for lidt..

Anmeld

14. august 2010

Englebisse

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg er gravid i uge 35+2 og min prinsesse har ikke vent sig endnu så det vil sige hun har hovede oppe under mine ribben og numse i bækken. Jeg har følt rigtig mange gange at nu sparker hun foden ud af mig, men det er fordi hun ligger så langt nede. Tit sparker eller hendes knæ ryger hen på min blær og det kan virkelig gøre ondt og meget ubehageligt. Så tror ikke du skal være så nervøs, men det selvfølgelig nemmere sagt end gjort.

Dog synes jeg også hvis du er meget utryk og ikke føler det er som det skal være så insister på at blive undersøgt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.