lige nogle spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. august 2010

FruEllingsen

Ja har lige lidt spørgsmål.  lidt en blandet landhandel.

Hvornår begyndte i at synge godnatsange og læse godnat historier for jeres barn?

Ved det er forskelligt hvor mange timer om dagen børn sover. men hvor mange timer om dagen sov dit barn ca da det var 3-4 måneder?

giver i børnene bad om morgenen eller om aftenen?

hvornår begyndte jeres børn at græde med tårer??

ja det var vist dem på forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Hvem?

Drømmer skriver:

Hvornår begyndte i at synge godnatsange og læse godnat historier for jeres barn?

Ved det er forskelligt hvor mange timer om dagen børn sover. men hvor mange timer om dagen sov dit barn ca da det var 3-4 måneder?

Hvornår begyndte i at synge godnatsange og læse godnat historier for jeres barn? Vi kigger i billedbøger, men synger tit sange - han er 6 mdr.

Ved det er forskelligt hvor mange timer om dagen børn sover. men hvor mange timer om dagen sov dit barn ca da det var 3-4 måneder? Han har aldrig sovet meget, max. to timer fra han står op kl. 06 til vi går i seng kl. 20 (Sover heller ikke igennem endnu).

giver i børnene bad om morgenen eller om aftenen? I startet gjorde jeg det altid om morgen, men har i et par mdr gjort det om aften efter han har fået mad, så får han lov at plaske i baljen også er han så dejlig træt

hvornår begyndte jeres børn at græde med tårer?? Tror han har gjort det i en mdr's tid.

Anmeld

9. august 2010

Dansker i England

Drømmer skriver:

Hej

Jeg har sunget godnat sange for min datter siden hun blev født - har lavet det til en dejlig, hyggelig putte rutine, som hun meget tidligt blev vant til. Godnat historier begyndte jeg med, da hun var ca 6 mdr, men har læst fra hende siden hun var et par måneder.

Kan desværre ikke huske, hvor meget hun sov, da hun var 3-4 mdr.

Da hun var 4 mdr begyndte hun at få fast føde, og hun fik det 3 gange om dage - grød om morgenen, frugt om eftermiddagen og mos om aftenen.

Jeg tror, hun var ca 3 mdr da hun havde tårer.

Knus

Anmeld

9. august 2010

Lille Du

Jeg har sunget for mine børn fra de var helt små. Jeg har tænkt på at mit barn jo kender min stemme og rytmen fra hjerte og mine bevægelser. Så jeg tror at sang er noget af det mest beroligende for spædbørn. Godnathistorier har jeg vist læst fra 8 måneder-agtigt. I starten noget med at kigge på billeder og sige dyrelyde.

Det er så individuelt hvad børn sover. Et fire måneders barn sover oftest fra 13-15 timer fordelt på dag og nat. Nogen sover mindre. Andre sover mere. Det er helt ok og i orden så længe at dit barn i øvrigt trives. Det er også helt almindeligt at dit barn vågner flere gange om natten. Jeg husker ikke hvordan mine egne børn sov i den alder, men jeg kan huske at jeg med det første barn var helt frustreret over at han ikke sov som ”han burde”. Så min mand og jeg tog i sommerhus i en uge for at få indøvet nogen rutiner og lære vores søn at sove bedre J. Med os bragte vi ”Sov igennem uden Gråd” og ”Godnat og sov godt”. Jeg blev helt glad og rolig af at læse den første af bøgerne, hvor den vigtigste pointe var: slap af, nyd dit barn, gør det som virker og familien trives med, frem for det som måske forventes af omgivelserne. Ah, så havde jeg det rigtig godt. Og derfor har jeg faktisk ikke bidt så meget mærke i hvor mange timer, mine børn har sovet.

Jeg har givet mine børn bad, når det var nødvendigt. Ikke hver dag.

God fornøjelse med de hyggelige rutiner hos jer :-)

kh Christine

Anmeld

10. august 2010

Mette.

Drømmer skriver:

Siden Emilie var nogle uger gammel har jeg sunget for hende, når hun er ked af det om aftenen og ikke vil sove. Så går jeg stille rundt med hende i mine arme og synger, indtil hun falder i søvn.

Emilie sover 2 x 2 timer hver dag, plus hun tager et par mindre lure på omkring 1/2 -1 time. Hun går i seng kl. 22, står op kl. 7, sover formiddag fra 9-11 og eftermiddag fra 14-15 til 16-17-tiden. Også tager hun en lur igen om aftenen som svinger lidt i længde.

Emilie bader hver morgen sammen med mig. Hun elsker at sidde på min arm så hun selv kan tage hovedet ind under vandet.

Hun græder sjældent hvor det er rigtig gråd, men siden hun var 6-7 uger gammel har der været tårer når hun er sådan rigtig ked af det. For det meste er det "bare" fordi hun er sur..

Anmeld

10. august 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Drømmer skriver:

Hej med dig..

Jamen for mine unger har jeg sunget godnat sange siden de var helt lille nye.. startede med at nynne melodierne så da min datter var omkring 9 måneder satte jeg tekst på..

Godnathistorierne er jeg først liiige begyndt på.. Hun bliver 2 på fredag. vi læser meget korte bøger da hun jo vil bladre hele tiden.

Da min datter var 3-4 måneder var hun MEGET nem. hun var kun vågen når hun skulle spise eller have en tør ble. ellers var hun kun vågen få timer når hun ville have lidt opmærksomhed (typisk om natten&nbspellers sov hun fra det hele

Min søn der imod har IKKE tid til at sove.. der skal ske en masse og han sover ca 3 timer på dagen men sover så hele natten

Mine unger kommer i bad om aftenen i hverdagende da jeg simpelthen ikke kan nå det om morgen men i weekenderne er det meget forskelligt. det vigtigste er vel de kommer i bad

hvad tårer angår kom/kommer det an på hvad de ville..

Anmeld

10. august 2010

Eliza/lykke

Min pige er 3 mrd nu, og hun sover ca. 10-11 timer om natten og 2 timer om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen, derefter powernap på ½ time kl. 16.30 og igen kl. 17.30. Men det er langt fra altid, at hun gider at sove 2 timer formiddag og eftermiddag. faktisk gør hun det slet ikke for tiden. Så det er meget frem og tilbage med sutten.......... det er måske et tigerspring...

Jeg har ikke sunget for hende, men vi hører tit musik og danser sammen.

Hun får et lille bad hver dag kl. 18.00, fordi det er en del af vores god nat ritual.

Bad kl. 18.00, god nat mælk kl. 19.00 og i seng kl. 19.30-20.00.

Formiddagslur kl. 8.30-10-30(11.00 helst)

Eftermiddagslur kl. 13.00-15-00(15.30 helst), men det holder stort set aldrig... :-(

Anmeld

10. august 2010

Tulle28

Drømmer skriver:

Det gjorde vi da vi begyndte at lave et egentligt putteritual - mener det var omkring 8 uger.

Min datter sover omkring 6-7 timer om dagen fordelt på 2-3 lure.

Om aftenen... Synes selv det er hyggeligt og afslappende med et bad inden sengetid, så det tror jeg også på babyer gør:-)

Bum bum... Tror det var omkring 8-10 uger? Men det er først her på det sidste at tårerne ligefrem triller (hun er 19 uger).

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.