Mit rene vasketøj lugter-hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.632 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. august 2010

Bom

Hej Piger..

Har brug for et godt råd...
Mit vasketøj lugter ikke særlig godt når det kommer ud af vaskemaskinen, selvom jeg har haft både sæbe og skyllemiddel i...  Hva gør jeg lige?? Det må jo være maskinen der afgiver lugten.. Hjælp, har ikke råd til og købe en ny og den fungere jo også fint, bortset fra det med lugten..

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

SiLiMiMa

hvis det lugter surt er der kun een ting at gøre - det tager meget lang tid, men det virker:

http://www.bolius.dk/nyhed/artikel/saadan-fjerner-du-daarlig-lugt-i-vaskemaskinen/

heise

Anmeld

9. august 2010

Mira0911

Hejsa...

Det problem havde vi også... Det stoppede lige pludseligt...

For at give maskinen længere levetid, kan jeg varmt anbefale at bruge Calgon tabs til vaskemaskinen, det fjerner kalk...

Men ved dog ikke om Kalk er med til at gøre tøjet lugter?

Har desværre ikke nogen råd ellers...

Anmeld

9. august 2010

Becks

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Mit vasketøj lugter ikke særlig godt når det kommer ud af vaskemaskinen, selvom jeg har haft både sæbe og skyllemiddel i...  Hva gør jeg lige?? Det må jo være maskinen der afgiver lugten.. Hjælp, har ikke råd til og købe en ny og den fungere jo også fint, bortset fra det med lugten..

Knus Maria

Kan være din sæbeskål eller trumle skal renses... Eller måske det er jeres afløb der er stoppet..

Anmeld

9. august 2010

Diana...

Man kan på apoteket købe sådan noget pulver i en stor bøtte ahh kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder men det er vist mod kalk og en masse andet og det tager også den grimme lugt. Der skal en dl i under hver vask. 

Det fungere på mine forældres og min. Jeg har ikke mere tilbage lige pt men skal ud og have noget så hvis du ikke selv har nået og finde det inde kan jeg lige skrive navnet når jeg får det igen. 

Knus Diana

Anmeld

9. august 2010

Susanne79

du skal rense maskinen.

http://www.housewife.dk/rengoering_rengoeringafvaskemaskine.htm 

Det er vigtig at du engang imellem lader din maskine kogevaske, da høje temperaturer fjerne bakterier og kalk, der sætter sig indvendigt i maskinen.

Anmeld

9. august 2010

Muffinmus

Jeps, vi kogevasker min mand arbejdes tøj nogle gange på længste varmeste program ogm kors hele hytten stinker fordi der renses ud..puha da:- Men det virker altså for os, så resten af vaskene ikke lugter.

Anmeld

9. august 2010

Mira0911

MariaE skriver:

Jeps, vi kogevasker min mand arbejdes tøj nogle gange på længste varmeste program ogm kors hele hytten stinker fordi der renses ud..puha da:- Men det virker altså for os, så resten af vaskene ikke lugter.

Altså bare en alm. vask på det højeste? eller tilføjer du noget udover vaskepulver?

Anmeld

9. august 2010

Ni-ko-li-ne

det er kalk der ophober sig, og når du bruger skuyllemiddel er det med til at fremme at der sætter sig ildelugtende snask hvor bakterierne holder fest

det er bedst at bruge vaskepulver (ikke flydende) og ingen skyllemiddel.....

det du kan gøre nu, er at købe noget at rense med (Hexafosfat mener jeg) og så få kørt nogle gange med det... og kogevaske.... (uden tøj)....

fremover skal du så rense maskinen jævnligt:0)

Anmeld

9. august 2010

Ni-ko-li-ne

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Knus Maria

http://www.housewife.dk/rengoering_rengoeringafvaskemaskine.htm

men dette lyder altså også som det det er noget der "batter"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.