Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har simpelthen så meget kvalme og kaster op hver gang jeg får bare en smule mad eller drikkelse i maven..... har ikke kunne holde noget nede i mig siden fredag aften? Alt hvad jeg har spist siden er kommet op igen.
Hvornår er det for meget? Jeg mener, er jo lidt bange for det går ud over den lille i mave.... skal man ringe til lægen eller bare vente tiden af?
Har medlt mig syg idag... og syens slet ikke jeg kan se nogen ende på den her kvalme som bliver ved med at sidde mig langt oppe i halsen... selv om natten vågner jeg ved jeg har det skidt... Hvad gør jeg lige?
klem fra en meget fortvivlede og kvalmende gravid ( 10+1 )
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg havde det ligå sådan da jeg ventede Mathiad, som nu er 4 mdr gammel..... Jeg spiste til sidst INTET, fordi jeg viste det ville komme op igen..... Og der sagde min læge til mig, at jeg skulle prøve at spise kolde retter, og kom det op igen sku jeg huske på at den lille nok skulle ta det den skulle bruge, og at man altid ville have et depot i maven som den lille ville kunne leve af, men at var det OVERHOVEDET ik beder inden for 14 dage sku jeg ringe igen..... Dog blev det lidt beder, men var vist fordi jeg tvang mig selv til at beholde maden i mig så godt som jeg nu kunne..... Min kvalme fortsatte til jeg var 23 uger henne, og begyndte igen de sidste 5 uger af min graviditet!
Åh kender alt til det er sygemeldt pga. kvalmen og opkastningerne .. det er bare så træls at man skal have det sådan, men prøver virkelig at tvinge mig selv til at få noget indenborde, men det er minimalt hvad der bliver dernede...
Jeg er 15+4 og har altså stadig mega kvalme og det er ulideligt!!
Ja har det på samme måde... har slet ikke lyst til noget fordi man ved det kommer op igen... men der skal altså gå flere dage før man skal kontakte lægen? gider ikke ringer konstant for det mindste...
men hvad med arbejde hvad gjorde du der? jeg har virkelig dårlig samvittighed, ved ikke hvorfor, for jeg har det jo virkelig dårligt, og orker simpelthen bare ikke at sku møde op og være omgivet af 60 børn (er pædagogmedhjælper) har jeg det træls med at ringe og sige jeg ikke kommer på arbejde... hvorfor har man det når nu man jo virkelig er skidt og jo egenligt ikke er til nytte hvis man så kom på arbejde...
noah3006 skriver: Ja har det på samme måde... har slet ikke lyst til noget fordi man ved det kommer op igen... men der skal altså gå flere dage før man skal kontakte lægen? gider ikke ringer konstant for det mindste... men hvad med arbejde hvad gjorde du der? jeg har virkelig dårlig samvittighed, ved ikke hvorfor, for jeg har det jo virkelig dårligt, og orker simpelthen bare ikke at sku møde op og være omgivet af 60 børn (er pædagogmedhjælper) har jeg det træls med at ringe og sige jeg ikke kommer på arbejde... hvorfor har man det når nu man jo virkelig er skidt og jo egenligt ikke er til nytte hvis man så kom på arbejde...
Altså jeg er igang med en udd, og nåede lige med nød og næppe at klare nr. 2 eksamen. Havde det så skidt at man slet ik drømmer om det, men klarede det lige, men derefter måtte jeg kontakte lægen og sige at jeg simpelthen havde det så skidt og om hvad jeg så lige skulle gøre nu. Det er 2 mdr siden og jeg mangler ca. 3½ måned af min udd før jeg er helt færdig. Har været sygemeldt siden - altså i 2 mdr nu, og håber da snart kvalmen fortager sig så jeg måske lige kunne nå at få gjort det sidste færdigt inden barsel, men tvivler efterhånden på det, nu hvor jeg alligevel er så langt henne .
Det er rigtig træls at sku være sygemeldt, og jeg har det også vildt dårligt rent samvittighedsmæssigt, men hvad skal man gøre?? Sidst jeg var gravid fik jeg nogle stærke piller som tog kvalmen, men dem må jeg ikke få denne gang... Iøvrigt er de også temmelig dyre .
jeg havde det på samme måde og vi begyndte også at blive rigtig nervøse for om babyen overhovedet fik noget derinde, når nu jeg ikke kunne holde selv det mindste i mig. da vi nåede dertil hvor at jeg tog en tår vand og ti minutter efter kastede den op, ringede Søren - lettere desperat - rundt. vores læge forklarede, at jeg skulle sørge for at kunne få et halvt glas vand ned på en halv time og så længe jeg tissede var jeg ikke dehydreret. det er det vigtigste, resten skal babyen nok hente fra dine reserver i kroppen
det endte alligevel med, at jeg fik nogle stikpiller mod kvalmen og de hjalp helt vildt og jeg kunne få lidt mad og meget væske ned igen! dog kan de stikpiller godt gøre, at man blir meget træt og får uro i benene. ellers kan man prøve seabands...de hjalp dog ikke på mig. og ellers så gælder det bare om at være tålmodig og spise og drikke når man kan og så bare kaste op når man ikke kan andet, selvom det er hårdt. jeg fik så ondt i maven og halsen af alle de opkastninger og forresten, du må skide fuldstændig hul i alle gode intentioner og madvaner når du har det sådan og spise og drikke det du har LYST til og som du har en fornemmelse af blir nede. herhjemme var det i nogle uger pølsehorn fra føtex og cola der var det eneste der blev nede, så det susede Søren frem og tilbage for at købe
Puha ja..... jeg har det virkelig lige sådan.... der er ikke meget der kan vække min appetit... men har dog formået at holde et pølsehorn nede ind til videre... hvor længe skal man være syg før det er nødvendigt med en sygmeldelse fra lægen? ind til videre regner jeg ikke med jeg skal på job når kroppen har det sådan her... jeg slæber mig lige og lige ud at tisse og så bare ind på sofen igen og ligge og så kan jeg allerede fornemme kvalmen der kommer op igen... kan virkelig ikke andet end ligge på langs... det så ubehageligt...
Men 1000 tak for alle svar det hjælper at høre man ikke er den eneste.
noah3006 skriver: Puha ja..... jeg har det virkelig lige sådan.... der er ikke meget der kan vække min appetit... men har dog formået at holde et pølsehorn nede ind til videre... hvor længe skal man være syg før det er nødvendigt med en sygmeldelse fra lægen? ind til videre regner jeg ikke med jeg skal på job når kroppen har det sådan her... jeg slæber mig lige og lige ud at tisse og så bare ind på sofen igen og ligge og så kan jeg allerede fornemme kvalmen der kommer op igen... kan virkelig ikke andet end ligge på langs... det så ubehageligt... Men 1000 tak for alle svar det hjælper at høre man ikke er den eneste.
Uhh kan godt huske det. Du kan også prøve trekant is. Det er dejligt med noget koldt og svalende når man har det sådan. Dem kunne jeg holde nede og så var de bare skide gode. Tror det er med sports smag der er bedst Det var det hvertfald for mig..
for det snart vender for det er bestemt ikke sjovt. Som en anden skrev så spis og drik det du kan holde nede og skide vær med det ikke er sundt osv.
Med hensyn til at ringe til din læge så synes jeg du skal gøre det du har det bedst med.
Man kan ikke rigtig sige hvor længe man skal være syg for at blive sygemeldt.
Jeg blev sygemeldt i uge 7 og lægen ville have mig indlagt. Fik dog lavet en aftale om at jeg skulle holdes tæt øje med og hvis jeg blev dehydreret skulle jeg indlægges.
Så jeg holdt den gående med akupunktur og sådan nogle proteindrikke, jeg fik hos akupunktøren. Blev dog indlagt i uge 28 pga dehydrering
Så jeg synes du skal snakke med lægen om det.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128