hvorfor vil hun ikke sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. august 2010

Eliza/lykke

Jeg kan ikke forstå det? om dagen er det en by i Rusland.

Min pige på 3 mrd., bliver lagt og sover med det samme men vågner efter en ½ time............. jeg prøver at få hende til at sove igen ved at vugge barnevognen. Efter 10 min. sover hun igen. Men der går kun 5 min. så vågner hun igen..... jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Hvis jeg tager hende op, så er hun mega træt inden sin flaske............ skal jeg bare blive ved? Altså at få hende til at sove? Eller skal jeg tage hende op.

Om eftermiddagen er det meget værre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Jeg kan ikke forstå det? om dagen er det en by i Rusland.

Min pige på 3 mrd., bliver lagt og sover med det samme men vågner efter en ½ time............. jeg prøver at få hende til at sove igen ved at vugge barnevognen. Efter 10 min. sover hun igen. Men der går kun 5 min. så vågner hun igen..... jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Hvis jeg tager hende op, så er hun mega træt inden sin flaske............ skal jeg bare blive ved? Altså at få hende til at sove? Eller skal jeg tage hende op.

Om eftermiddagen er det meget værre....

Er det noget som lige er startet? For så lyder det som tigerspring i mine ører...

Ellers så nej, jeg ville ikke tage hende op. Vores datter er lige sådan når hun er i perioder med spring, og der ender det som regel i hat og briller, hvis vi tager hende op. Hun ender nemlig, som du også skriver, med at blive såååå overtræt. Så vi forsøger at få hende til at falde i søvn igen. Nogle gange har jeg taget hende op på skødet og snakke i 5-max. 10 minutter og så er hun klar til at blive puttet igen.

Knus Tulle

Anmeld

9. august 2010

Eliza/lykke

Tulle28 skriver:

Er det noget som lige er startet? For så lyder det som tigerspring i mine ører...

Ellers så nej, jeg ville ikke tage hende op. Vores datter er lige sådan når hun er i perioder med spring, og der ender det som regel i hat og briller, hvis vi tager hende op. Hun ender nemlig, som du også skriver, med at blive såååå overtræt. Så vi forsøger at få hende til at falde i søvn igen. Nogle gange har jeg taget hende op på skødet og snakke i 5-max. 10 minutter og så er hun klar til at blive puttet igen.

Knus Tulle

Ja, lige netop. Hun er lige begyndt på det inden for de sidste par dage.

Min mand siger også, at jeg skal være stanhaftig og have tålmodighed, fordi hun ER træt og er IKKE parat til at komme op. Så der må jo være noget om det.

Jeg prøver.......... tak for dit svar.

Anmeld

9. august 2010

Lille Du

Hvis du ved at din datter vågner efter ca. en halv time, ville du så kunne være ved barnevognen og begynde at gå en tur med hende 5-10 minutter forinden og på den måde forlænge hendes lur? På den måde kan du måske hjælpe hende over en svær del af søvn-cyklus. Hvis det er en mulighed, så tror jeg at du vil kunne hjælpe hende til i løbet af måske en uge - at finde sin længere søvnrytme igen. Jeg ved godt at det selvfølgelig vil tage en del af din tid i den uge det vil tage. Men hvis det kan hjælpe din datter til bedre søvn, så vil det måske være indsatsen værd?

Ellers synes jeg egentlig ikke det vigtigste er om du tager din pige op eller om du lader hende blive i barnevognen. Det som er det vigtigste må være at du gør det, som giver hende søvn og trøst.

Jeg håber, I finder en måde, som virker for jer!

kh Christine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.