hejsa..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. august 2010

Anitta J

til oktober fylder min datter 2 år, og vil derfor gerne lave en fin kage., jeg vil gerne lave en i 2 etager, da vi bliver 14 menneskesker i alt, skal der jo gerne være nok. sidste år begav jeg ig ud i det her mmf, og det kunne jeg bare slet ik finde ud af.. så nogen der har gode ideer til hvordan jeg kan lave en fin kage, uden brug af mmf? havde tænkt den skulle overtrækkes med størknet mørkt chokolad.. sidst lavede jge med jordbær mousse og daim creme, men kunne godt tænke mig at den nye skal indholde banan, jordbær og evt et eller andet.. vil i vise billeder af jeres kager, som har været i 2 etager eller bare hvor der har været nok til 14?
knus fra anitta som bare så gerne vil gøre det perfekt til sin lille prinsesse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

Snefnug1984

Jeg har lavet denne kage. Det er dog med mmf og her var i hvert fald til 30

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. august 2010

Anitta J

uh den er godt nok flot jeg dur bare ik til det der mmf, det blev alt for sødt sammen me kagen, og så kunne jeg bare overhovedet ik kunne lave nogle figurer eller noget, så måtte ende med flade hjerter

Anmeld

8. august 2010

Snefnug1984

camian skriver:

uh den er godt nok flot jeg dur bare ik til det der mmf, det blev alt for sødt sammen me kagen, og så kunne jeg bare overhovedet ik kunne lave nogle figurer eller noget, så måtte ende med flade hjerter

MMf er også ret sødt i forhold til færdigkøbt fondant. Men tricket er også at rulle det tyndt ud, så der ikke er et så tykt lag på kagen Øvelse gør mester.. vi er jo alle startet fra bunden engang..

Anmeld

8. august 2010

Anitta J

det kan være jeg måske skal prøve at lave en prøve kage, en 14 dage før jeg skal lave den til fødselsdagen men hvordan laver man 2 etagers? altså at bundkagen er større end den man skal have ovenpå, men så det samtidig ser pænt ud?

Anmeld

8. august 2010

Snefnug1984

camian skriver:

det kan være jeg måske skal prøve at lave en prøve kage, en 14 dage før jeg skal lave den til fødselsdagen men hvordan laver man 2 etagers? altså at bundkagen er større end den man skal have ovenpå, men så det samtidig ser pænt ud?

Du laver bare 2 kager i forskellige diameter fx. en kage på 24 cm og én på 18 cm eller hvad du nu har forme til. Og så sætter du dem bare ovenpå hinanden. Du behøver som sådan ikke stætte den øverste kage, når det kun er 2 etager, men du kan stikke et par sugerør i den nederste kage, så den ikke falder sammen af vægten fra den øverste. Klip sugerørerne af lige under kagen, så de ikke stikker over kagen.

Anmeld

8. august 2010

Anitta J

tusinde tak for hjælpen på din kage i bunden har du den kant af de lyserøde, hvordna laver du em?

Anmeld

8. august 2010

mariamiss6

camian skriver:

til oktober fylder min datter 2 år, og vil derfor gerne lave en fin kage., jeg vil gerne lave en i 2 etager, da vi bliver 14 menneskesker i alt, skal der jo gerne være nok. sidste år begav jeg ig ud i det her mmf, og det kunne jeg bare slet ik finde ud af.. så nogen der har gode ideer til hvordan jeg kan lave en fin kage, uden brug af mmf? havde tænkt den skulle overtrækkes med størknet mørkt chokolad.. sidst lavede jge med jordbær mousse og daim creme, men kunne godt tænke mig at den nye skal indholde banan, jordbær og evt et eller andet.. vil i vise billeder af jeres kager, som har været i 2 etager eller bare hvor der har været nok til 14?
knus fra anitta som bare så gerne vil gøre det perfekt til sin lille prinsesse

Hvad synes du der gik galt med din kage? jeg synes den ser fin ud

Man kan lave noget chokolade fondant også, hvis man vil det....

http://www.joyofbaking.com/ModelingChoc.html

Og ellers kan du give mig din mail, så kan du få et kagehæfte, og måske se hvad der gik galt, eller finde ud af hvad for nogle spørgsmål du kan stille for at løse problemet

Anmeld

8. august 2010

Anitta J

mariamiss6 skriver:

Hvad synes du der gik galt med din kage? jeg synes den ser fin ud

Man kan lave noget chokolade fondant også, hvis man vil det....

http://www.joyofbaking.com/ModelingChoc.html

Og ellers kan du give mig din mail, så kan du få et kagehæfte, og måske se hvad der gik galt, eller finde ud af hvad for nogle spørgsmål du kan stille for at løse problemet

hejsa jamen jeg synes at det der mmf var utrolig svært at arbejde med, og få til at blive som jeg havde forestillet mig. nu ser man alle jeres figurer osv.. og jeg kunne ik lave det mindste. me njo tak vil gerne have kagehæftet så sender dig lige en pb

Anmeld

9. august 2010

Snefnug1984

camian skriver:

tusinde tak for hjælpen på din kage i bunden har du den kant af de lyserøde, hvordna laver du em?

Det er royal icing (glasur) som jeg har tyllet med en sprøjtepose og en stjernetylle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.