forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. august 2010

Anonym trådstarter

hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig og min kæreste lidt.

sagen er den at min kæreste har en datter fra maj måned. og er igang med at kører en sag med moren til datteren,

Men han har så mange spørgsmål, som vi håber i kan hjælpe lidt med,

et af dem er at han er bange for at hun får hele forældremyndigheden. da hun vil søge den fulde forældremyndighed, men kan hun sån bare lige få den fuldeforældremyndighed, eller ?

et mere er at når sagen er afsluttet, og som vi håber, at han får fælles forældremyndighed, hvor meget kommer han så til at se den bette. ?

og når han skal køres ind i datterns vaner er det så hjemme ved moren,? hvis ja, kan han så få en fra amtet/kommunen med, da han ved at moren vil starte flere skænderier.

det var et lille udpluk af alle de spørgsmål han har, håber i vil svare, selvom det er lidt halv mange spørgsmål, og sikkert også mange indviklet(;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

Anonym trådstarter

slet ingen?

Anmeld

8. august 2010

ekzunz

Anonym skriver:

slet ingen?

Det er sent og der er ikke så mange on-line. Du skal nok væbne dig med tålmodighed til i morgen formiddag.

Jeg ved ikke selv så meget om det, så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig. Jeg mener dog at man som udgangspunkt får fælles forældremyndighed, hun kan selvfølgelig søge fuld fm, men der skal vist meget til efterhånden.

Når barnet er så lille, vil samværet nok foregå hjemme hos mor, eller ihvertfald sammen med mor. Og der går nok lang tid før i skal forvente at få overnatning osv...

Men - vent til de kloge kvinder vågner, de kan helt sikkert hjælpe dig.

Anmeld

8. august 2010

Margorie

Samvær vil helt sikkert forgå hjemme ved moren de første 6 mdr- måske 12 mdr alt efter hvordan og hvor tit faren er intresseret i at se barnet- så regn ikke med nogle overnatninger hvis ikke moren er med på den. De første par gange kan der nok godt komme en støtte person fra kommunen med, men jeg ved at i de fleste tilfælle ser de helst at mor og far arbejder sig hen mod at kunne enes og undvære støttepersonen (for sådan en koster nemlig kommunen penge)
OG der skal meget til for at en forældre får den fulde forældremyndighed(vold, stoffer, kriminalitet, trusler mod moren osv i den stil)- så hvis din kæreste har rent mel i posen kan han slappe helt af.

Anmeld

8. august 2010

3xM

jeg vil da forsøge så godt jeg kan

jeg står iden situation at skal have barn med min eks. til sept.

hvis de har haft fælles bopæl INDEN 10 mdr fra barnéts fødsel så udløser det automatisk fælles forældre myndighed.

hun kan udlukkende kun få enemyndighed såfremt hun kan erklære ham uegnet med børn, og efter den nye forældrelov af 2007 skal der rigtig meget til ( prøv at google den også-den giver mange svar)

samværet vil afhænge af hvad de kan blive enige om da der ikke er faste regler inden for dette, men udgangspunktet er faste små og hyppige samvær, ved mig er der tale om ca 3 gange i ugen af 1 times varighed...de første mdr. vil det forgår i mit hjem..men senere for den lille vender sig til hans hjem kommer det til at forgå der-men intet er fast før man kender barnet. nu er det omtalte barn jo 3 mdr.

i kan sagtens gå i amtet, men kræver  vist lidt at få en myndigheds person med, måske hans far eller mor kunne være der lidt-eller så skal nævne sin bekymring i amtet, de er der for at hjælpe.

håber det gav lidt hjælp

Anmeld

8. august 2010

Valle81

Hejsa:0)

Jeg ved ikke så meget om emnet men husk at forældremyndighed og samvær er to forskellige ting.

Fælles forældre myndighed gør at begge forældre har ret til at bestemme hvilken brnehave, skole osv. Den ene forældre kan ikke få lavet pas uden den andens tilladelse osv.

Fordi man ikke har fælles forældrremyndighed betyder det slet ikke noget for samværet som sådan. Han har stadig lige meget ret til at se sit barn:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.