Hvor meget sover jeres babyer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Anne85 skriver:

Det skal da absolut prøves. Om dagen kan hun dog godt gå 3 timer mellem amningerne. Min sp sagde at alt mellem 2 og 4 timer mellem amninger er helt fint når det er amme børn og ikke flaske. Min store dreng hang også i patterne konstant dengang

thi...

Frederic var også ren ammebarn og stopped da han var 8 mdr.

Tror jeg de første mdr ammed 6 gange i løbet af dagtimerne, da sp mente at det han ikke fik spist om aften/nat skulle han indhente om dagen. Suk, nora malkeko her.. Ej, der gik ikke lang tid så var han nede på 3 gange om dagen lige inden han begyndte at prøvesmage grød. Men lidt svært at få mad i en dreng der aldrig har og stadig ikke viser sult.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

baby2010

OMG!!!  NYD DET! Vores søn skreg i 3 måneder!!!

Anmeld

7. august 2010

Henri84

Alberte sov kontant de første par uger, så SKREG hun og var vågen konstant, nu ved 3 mdr. sover hun en del igen, hun kan dog efterhånden godt være vågen 2, måske 2 1/2 time i streg nu... Men i starten var det også bare maks 30 min. eller sådan noget

Anmeld

8. august 2010

Eliza/lykke

Hej

Vores datter på 3 mrd sov også rigtig meget, da hun var 3 uger. Somme tider sov hun fra kl. 9.00 til kl. 15.00... lidt bekymrende - lægen sagde at vi skulle vække hende for at give hende mad. Men det duede ikke, fordi hun ville ikke spise. Sådan har det næsten været lige siden - altså, hun vil ikke rigtig spise. Hun er flaskebarn.

Så ingen bekymring - 3 uger gammel ssover hele tiden. Det varede ikke så længe, så kommer der flere vågne timer og hun sover måske 4 timer om formiddagen og 3-4 timer om eftermiddagen - og natten igennem med en til to ammeperioder.

Nu sover vores pige ikke meget mere........  hun sover 1½ time om formiddagen og eftermiddagen er helt af H til. Hun kommer i seng kl. 19.30 senest hver aften uanset hvordan dagen er gået. Vi lander altid på samme tidspunkt om aftenen.

Anmeld

8. august 2010

XXSS

Anne85 skriver:

Det er da utroligt hvad man kan bekymre sig om hva... men jeg går squ og blir lidt bekymret for om min lille Nynne på 3 uger sover for meget?? Synes overhovedet ikke jeg kan huske den store sov så meget dengang... jo måske lige de første dage.

Hun sover nærmest hele tiden... vågner lige op når hun er sulten, men ammer så nærmest i søvne. Et par gange i løbet af dagen er hun vågen i 1/2 (max 1 time) time og her er hun så virkelig også VÅGEN - har fint øjenkontakt og er også begyndt at smile bevidst - er også vildt opmærksom når hun fx ligger på et tæppe og betragter sin storebror lege - men så bliver hun bare vildt hurtigt træt igen.

Om natten vågner hun hver 2. time nogle gange oftere - men spiser igen faktisk bare i søvne og sover for det meste bare videre når jeg ligger hende tilbage i liften.

Ja tænk man kan bekymre sig om de små nu også sover for meget - men Nynne havde en lidt hård start (var slap, blå/grålig og havde en meget knikrkende respiration - rettede sig dog hurtigt efter ca 1/2 time med CPAP) Ifølge jordemoderen skyldtes hendes tilstand, at hun kom så hurtigt (åbnede mig fra 5-10 cm på under 1/2 time og hun er presset ud på to pres)... men men men, nu kan pyller moderen jo ikke lade vær med at tænke om hun kan være FOR slap og om det kan skyldes hendes start på livet (og så kommer sygeplejersken op i mig... kan det mon være hjertet og bla bla bla... har sågar siddet og talt hendes respirationsfrekvens osv... altså nogen gange ser man spøgelser når man er sygeplejerske eller lignende )

Så kan I berolige mig piger - hvor meget sover jeres børn på ca. 3 uger (eller hvor meget sov jeres større børn da de var 3 uger gamle)?

Vi har Freya på 3 uger, hun sover hele dagen væk. Vågner ca. hver 3½-4 time og skal have mad, tør ble og så sover hun igen.. De sidste par dage ja er hun da begyndt at kigge sig lidt omkring lige i perioden, hvor hun spiser og er vågen, men det varer bestemt ikke mere end en ½ time (hvis hun overhovedet er vågen så længe).

Om natten sover hun også bare, jeg ammer hende når vi går i seng og giver hende tør ble på ca. 22-23 og så vågner hun igen omkring 3-4 stykker (jeg kan næste sætte uret på det), så får hun mad og tør ble og så sover hun igen til 7-8 stykker (samme her) og så kan hun rent faktisk sove videre igen.

Og hun havde på ingen måde en hård start på livet - jeg tror bare generelt det er hårdt at være baby og blive vartet sådan op de skal jo bare være her og have det godt

Så tag det ganske roligt, de skal nok komme efter det - Olivia var på samme måde - så jeg nyder det kun

Anmeld

8. august 2010

Anne85

Tanja78 skriver:

Vi har Freya på 3 uger, hun sover hele dagen væk. Vågner ca. hver 3½-4 time og skal have mad, tør ble og så sover hun igen.. De sidste par dage ja er hun da begyndt at kigge sig lidt omkring lige i perioden, hvor hun spiser og er vågen, men det varer bestemt ikke mere end en ½ time (hvis hun overhovedet er vågen så længe).

Om natten sover hun også bare, jeg ammer hende når vi går i seng og giver hende tør ble på ca. 22-23 og så vågner hun igen omkring 3-4 stykker (jeg kan næste sætte uret på det), så får hun mad og tør ble og så sover hun igen til 7-8 stykker (samme her) og så kan hun rent faktisk sove videre igen.

Og hun havde på ingen måde en hård start på livet - jeg tror bare generelt det er hårdt at være baby og blive vartet sådan op de skal jo bare være her og have det godt

Så tag det ganske roligt, de skal nok komme efter det - Olivia var på samme måde - så jeg nyder det kun

Hi hi... dejligt at høre at Nynne ikke er den eneste. Kunne jo bare godt tænke mig at hun snart gad være vågen og snakke lidt med sin mor  Er dog lidt misundelig på din nat  Jeg synes jeg er oppe mange gange... for det meste kl 12, 2, 4 og så kl 6 hvor storebror også vågner... hmm... men heldigvis spiser hun hurtigt og hvis der ikke er remoulade i bleen er hun jo hurtigt puttet igen

Anmeld

8. august 2010

XXSS

Anne85 skriver:

Hi hi... dejligt at høre at Nynne ikke er den eneste. Kunne jo bare godt tænke mig at hun snart gad være vågen og snakke lidt med sin mor  Er dog lidt misundelig på din nat  Jeg synes jeg er oppe mange gange... for det meste kl 12, 2, 4 og så kl 6 hvor storebror også vågner... hmm... men heldigvis spiser hun hurtigt og hvis der ikke er remoulade i bleen er hun jo hurtigt puttet igen

hehe...  Jeg sørger også for at nyde de "stille" nætter... og vil sige at vi faktisk har været ret heldige med begge unger.. i forhold til så mange jeg har hørt om.

Havde dog lige to nætter, hvor jeg var en del oppe og hun ikke var så tilfreds, jeg havde hvis fået for meget chili uden at tænke over det  ups..!

Jeg vil sige nogle dage vågner hun da også en gang mere om natten, men for det meste er rytme p.t. sådan og det fungerer rigtig godt. Storesøster vågner lige forskelligt alt mellem halv syv og kvart over otte - men det er farmand der tager sig af hende og giver hende morgenmad - det er aftalen.. Han bringer i vuggestuen m.m. og jeg henter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.