Anne85 skriver:
Det er da utroligt hvad man kan bekymre sig om hva... men jeg går squ og blir lidt bekymret for om min lille Nynne på 3 uger sover for meget?? Synes overhovedet ikke jeg kan huske den store sov så meget dengang... jo måske lige de første dage.
Hun sover nærmest hele tiden... vågner lige op når hun er sulten, men ammer så nærmest i søvne. Et par gange i løbet af dagen er hun vågen i 1/2 (max 1 time) time og her er hun så virkelig også VÅGEN - har fint øjenkontakt og er også begyndt at smile bevidst - er også vildt opmærksom når hun fx ligger på et tæppe og betragter sin storebror lege - men så bliver hun bare vildt hurtigt træt igen.
Om natten vågner hun hver 2. time nogle gange oftere - men spiser igen faktisk bare i søvne og sover for det meste bare videre når jeg ligger hende tilbage i liften.
Ja tænk man kan bekymre sig om de små nu også sover for meget - men Nynne havde en lidt hård start (var slap, blå/grålig og havde en meget knikrkende respiration - rettede sig dog hurtigt efter ca 1/2 time med CPAP) Ifølge jordemoderen skyldtes hendes tilstand, at hun kom så hurtigt (åbnede mig fra 5-10 cm på under 1/2 time og hun er presset ud på to pres)... men men men, nu kan pyller moderen jo ikke lade vær med at tænke om hun kan være FOR slap og om det kan skyldes hendes start på livet (og så kommer sygeplejersken op i mig... kan det mon være hjertet og bla bla bla... har sågar siddet og talt hendes respirationsfrekvens osv... altså nogen gange ser man spøgelser når man er sygeplejerske eller lignende
)
Så kan I berolige mig piger - hvor meget sover jeres børn på ca. 3 uger (eller hvor meget sov jeres større børn da de var 3 uger gamle)?
Vi har Freya på 3 uger, hun sover hele dagen væk. Vågner ca. hver 3½-4 time og skal have mad, tør ble og så sover hun igen.. De sidste par dage ja er hun da begyndt at kigge sig lidt omkring lige i perioden, hvor hun spiser og er vågen, men det varer bestemt ikke mere end en ½ time (hvis hun overhovedet er vågen så længe).
Om natten sover hun også bare, jeg ammer hende når vi går i seng og giver hende tør ble på ca. 22-23 og så vågner hun igen omkring 3-4 stykker (jeg kan næste sætte uret på det), så får hun mad og tør ble og så sover hun igen til 7-8 stykker (samme her) og så kan hun rent faktisk sove videre igen. 
Og hun havde på ingen måde en hård start på livet - jeg tror bare generelt det er hårdt at være baby og blive vartet sådan op de skal jo bare være her og have det godt 
Så tag det ganske roligt, de skal nok komme efter det - Olivia var på samme måde - så jeg nyder det kun 
Anmeld