Ligge på ryggen, hvor længe skal man og hvor længe vil de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. august 2010

Snuffler25

Hejsa

Nicolaj er næsten 4 mdr og jeg lægger ham på ryggen flere gange om dagen, så han får trænet hoved og ryg.. - men han gider sgu ikke ligge der ret længe ad gangen I starten smiler han og syns det sjovt, det kan man se... - men efter ca. 5 min tror jeg det er hårdt for hovedet og så pjevser han og til sidst græder hvis han ikke selv finder ud af at skubbe sig om på maven - eller jeg vender ham.

Burde han ku ligge længere tror i, eller kommer det senere? Ved godt det er en skør tanke, men tænker.. - hvordan ska han lære at kravle hvis han ik gider ligge på maven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Dictes mor

Dicte sover på maven og har det bedst med at ligge på maven, men det er meget meget forskelligt fra barn til barn, du kan jo bare lade ham ligge indtil han ikke vil længere og så vende ham, man får jo ikke noget ud af det, hvis de bliver ked af det. Du kan prøv at ligge dig ned ved siden af ham eller foran ham, så han kan se dig, det kan være, at det kan hjælpe lidt

Anmeld

7. august 2010

Valle81

Snuffler25 skriver:

Hejsa

Nicolaj er næsten 4 mdr og jeg lægger ham på ryggen flere gange om dagen, så han får trænet hoved og ryg.. - men han gider sgu ikke ligge der ret længe ad gangen I starten smiler han og syns det sjovt, det kan man se... - men efter ca. 5 min tror jeg det er hårdt for hovedet og så pjevser han og til sidst græder hvis han ikke selv finder ud af at skubbe sig om på maven - eller jeg vender ham.

Burde han ku ligge længere tror i, eller kommer det senere? Ved godt det er en skør tanke, men tænker.. - hvordan ska han lære at kravle hvis han ik gider ligge på maven?

Hejsa:0)

Anton er nu lidt over 4 mdr og han ligger også kun på maven 5 minutter eller mindre af gange. Han HADER det - han har endnu ikke slet ikke luret det med at vende sig fra ryg til mave eller mave til ryg:0)

Men jeg er ikke bekymret - min datter var lige sådan. Hun ville ikke engang ligge på maven i 1 minut. Hun sad som 5 mdr og da hun lurede det med at selv kunne sætte sig op kom alt det andet. Så var maven pludselig et hit og hun kravlede som 8-9 mdr. Idag har hun slet ingen motoriske problemer - hun har sågar da hun gik i børnehave fået at vide at hun var meget meget motorisk dygtigt:0)

Så ork - han skal lære det:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.