Årh hvilken stædighed...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. august 2010

*Sofie*

...får snart grå hår...
Hvorfor kan hun ikk bare lægge sig ned og sove ?!? 
Min datter på 14 mdr sover ikk særlig meget i løbet af et døgn...Hun når oftest kun lige op på de 12 timer.  
Hun er træt når vi spiser aftensmad...og hun er træt når jeg synger godnatsange for hende...Men bagefter starter showet. Hvis hun kunne, ville hun sikkert hoppe i sengen og slå koldbøtter.
Jeg forstår det ikk. Hun er møg-træt, men kan ikk bare lægge sig til at sove. Hun rejser sig op lissor snart jeg vender mig for at gå ud af værelset, og så står hun dér og kalder, råber, synger, snakker og piver...
Det tar nogen gange op til 1½ før hun lægger sig og lukker øjnene.
Det går mig bare så meget på...for jeg ville så gerne ha at hun sov et par timer mer i døgnet.

Puha, sku bare lige ud med det...Er der evt andre, der har det ligesådan ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Eliza/lykke

*Sofie* skriver:

...får snart grå hår...
Hvorfor kan hun ikk bare lægge sig ned og sove ?!? 
Min datter på 14 mdr sover ikk særlig meget i løbet af et døgn...Hun når oftest kun lige op på de 12 timer.  
Hun er træt når vi spiser aftensmad...og hun er træt når jeg synger godnatsange for hende...Men bagefter starter showet. Hvis hun kunne, ville hun sikkert hoppe i sengen og slå koldbøtter.
Jeg forstår det ikk. Hun er møg-træt, men kan ikk bare lægge sig til at sove. Hun rejser sig op lissor snart jeg vender mig for at gå ud af værelset, og så står hun dér og kalder, råber, synger, snakker og piver...
Det tar nogen gange op til 1½ før hun lægger sig og lukker øjnene.
Det går mig bare så meget på...for jeg ville så gerne ha at hun sov et par timer mer i døgnet.

Puha, sku bare lige ud med det...Er der evt andre, der har det ligesådan ? 

Hej med dig

Vi har en søn på 10 år, og hvor kan jeg dog huske det, du skriver..... nu har vi også en datter på 3 mrd.

Men, ja - sådan gjorde vores søn også. Og jeg blev så vanvittig af det. Når de er små, skriger de - og det vender man sig til. Men så når de endelig er blevet store... hurra...... så gør de bare noget andet, som faktisk er endnu værre end at skrige. Nemlig "se mor, jeg er ikke træt.. jeg kan hoppe og danse og du kan ikke gøre noget ved det... hi hi".

Det vi gjorde med ham, var forsøge at lade ham være. Han ku ikke komme op ad tremmesengen. Så han sad dernede, og nogen gange stod han op og råbte. Vi skruede op for TV'et i stuen. Så pludselig efter 14 dage, så hørte vi intet derinde fra. Jeg gik ind, og sørme så om han ikke lå ned og sov. Så ingen opmærksomhed overhovedet! Jeg tror nemlig tit, at det er opmærksomheden, positiv el. negativ, som holder dem kørende.

Håber du kan bruge mit svar til noget.

KNUS

Anmeld

9. august 2010

*Sofie*

Eliza/lykke skriver:

Hej med dig

Vi har en søn på 10 år, og hvor kan jeg dog huske det, du skriver..... nu har vi også en datter på 3 mrd.

Men, ja - sådan gjorde vores søn også. Og jeg blev så vanvittig af det. Når de er små, skriger de - og det vender man sig til. Men så når de endelig er blevet store... hurra...... så gør de bare noget andet, som faktisk er endnu værre end at skrige. Nemlig "se mor, jeg er ikke træt.. jeg kan hoppe og danse og du kan ikke gøre noget ved det... hi hi".

Det vi gjorde med ham, var forsøge at lade ham være. Han ku ikke komme op ad tremmesengen. Så han sad dernede, og nogen gange stod han op og råbte. Vi skruede op for TV'et i stuen. Så pludselig efter 14 dage, så hørte vi intet derinde fra. Jeg gik ind, og sørme så om han ikke lå ned og sov. Så ingen opmærksomhed overhovedet! Jeg tror nemlig tit, at det er opmærksomheden, positiv el. negativ, som holder dem kørende.

Håber du kan bruge mit svar til noget.

KNUS

Hej

Mange tak for dit svar.
Jeg har altid listet rundt i køkkenet/stuen når Malou er blevet puttet, og fjernsynet har nærmest været på lydløs.
I går prøvede jeg så er skrue højt op for fjernsynet og larmede lidt mer da jeg ryddede op. Og jeg var kun inde for at lægge hende ned en enkelt gang ! Hun sov et kvarter efter hun var blevet puttet !
Her til aften gjorde jeg det samme...og igen var jeg kun inde og lægge hende én gang.
Måske var det bare nogle lyde hun savnede...
Tak for dit råd...lige nu ser det da ud til at virke

Anmeld

9. august 2010

mor_sabina

Phillip kan også være sådan indimellem, og han har ca samme alder. Mn hvis hun ikke sover i løber af dagen kan hun måske bliver overtræt og have svært ved at finde ro?

Men det med larmen hjælper også her, at finde ro i larmen er åbenbart nemmere hvis man er overtræt!?

Anmeld

9. august 2010

*Sofie*

mor_sabina skriver:

Phillip kan også være sådan indimellem, og han har ca samme alder. Mn hvis hun ikke sover i løber af dagen kan hun måske bliver overtræt og have svært ved at finde ro?

Men det med larmen hjælper også her, at finde ro i larmen er åbenbart nemmere hvis man er overtræt!?

Hov, bare lige så der ikk er nogle misforståelser...Malou sover omkring 2 timer til middag
Nogle dage har hun bare først sovet ved 20.30 tiden om aftenen og når hun så vågner og vil starte dagen kl 6 tænker man bare, årh hva foregår der dog oppe i det lille hoved...
Men de tog sidste aftener er det, som sagt, gået rigtig godt...Håber det fortsætter sårn

Anmeld

9. august 2010

mor_sabina

*Sofie* skriver:

Hov, bare lige så der ikk er nogle misforståelser...Malou sover omkring 2 timer til middag
Nogle dage har hun bare først sovet ved 20.30 tiden om aftenen og når hun så vågner og vil starte dagen kl 6 tænker man bare, årh hva foregår der dog oppe i det lille hoved...
Men de tog sidste aftener er det, som sagt, gået rigtig godt...Håber det fortsætter sårn

Okay, ja så skulle hun vel ikke være overtræt. Men hvornår bliver hun puttet? Her putter vi allerede kl 7 selvom han virker frisk, men hvis vi trækker ham længere sover han dårligere om natten

Men godt at høre det går bedre. Måske det bare en en fase

Anmeld

9. august 2010

*Sofie*

mor_sabina skriver:

Okay, ja så skulle hun vel ikke være overtræt. Men hvornår bliver hun puttet? Her putter vi allerede kl 7 selvom han virker frisk, men hvis vi trækker ham længere sover han dårligere om natten

Men godt at høre det går bedre. Måske det bare en en fase

Jeg går ind med hende lidt i syv. Så synger jeg for hende, hun får vand og så blir hun puttet.

Ja håber virkelig at det bare har været en fase

Anmeld

9. august 2010

mor_sabina

*Sofie* skriver:

Jeg går ind med hende lidt i syv. Så synger jeg for hende, hun får vand og så blir hun puttet.

Ja håber virkelig at det bare har været en fase

Ja mon ikke. Øv ville så gerne synge sang, men da han var omkring 10 mrd og far puttede gik det altid meget hurtigere end hvis jeg gjorde det og sang, og den sang har ellers altid fået ham til at falde til ro siden han var spæd, men pludselig blev han ligesom mere vågen af det

Nå sov godt. Og hvor er hun i øvrigt skøn din pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.