Lidt forskellige spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.563 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. august 2010

Eliza/lykke

Hej med jer alle

Jeg har nogle spørgsmål - min datter fylder 3 mrd. i næste uge - VILDT!

1) Hvornår sov jeres baby hele natten, altså fra kl. 20.00-07.00??? Aldrig?

2) Hvornår ku jeres baby holder hovedet selv?

3) Hvor længe kan jeres baby på 3 mrd. holder sig vågen?

4) Har I putteritual og hvad er det?

5) Har I også ulvetime om aftenen med gråd og skrig inden sengetid? (Elizabeth skriger kl. 18.30, når hun skal have flaske, hver aften. Selvom hun har sovet for ½ time siden, er hun alligevel skide sur. Oplever nogen af det samme?

6) Hvornår skal man give hue og måske en vatteret dragt på?

Tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Hejsa

Nu er min dreng godtnok 15 mdr.,men jeg vil da lige prøve at svare på det jeg kan.

Han tog nogle få nætter hvor han sov igennem da han var 6 mdr.,men begyndte først at sove rigtig igennem da han blev 10 mdt. ca...da vi stoppede med natflasken.

De andre spørgsmål kan jeg desværre ikke rigtig huske,det er meget individuelt,tror jeg,hvornår de kan de forskellige ting.

Vi har som sådan aldrig rigtig haft et putteritual.Han leger inde i stuen,og når han begynder at gabe og pyldre lægger vi ham i seng,han får en flaske mælk,og så sover han...95% af tiden

Ulvetime : JA!Fra ca. 16.30 til efter aftensmaden.Heeeelt naturligt.Min veninde med 3 børn fra 1-6 år kender alt til det

Hue og dragt...hmm...når der bliver lidt koldere.Det kommer vel an på om hun står i et skur,carport eller lign. og sover.

Anmeld

6. august 2010

Mette.

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer alle

5) Har I også ulvetime om aftenen med gråd og skrig inden sengetid? (Elizabeth skriger kl. 18.30, når hun skal have flaske, hver aften. Selvom hun har sovet for ½ time siden, er hun alligevel skide sur. Oplever nogen af det samme?

Tak for jeres svar

Hej..

Min datter er 3 måneder og 1 uge, så jeg kan nok også svare på noget af det

Vores datter er å små begyndt at sove igennem fra 22.00-7.00 hver nat.. Nogen nætter vågner hun kort for at spise kl. 4.00, og sover så videre efter et kvarter.. Hun sover i sin egen seng ved siden af mig

Emilie har kunnet holde hovedet selv siden hun var 6 uger gammel.. HUn blev selvfølgelig træt rimelig hurtigt, men nu hvor hun er 3 måneder kan hun holde det i ubegrænset tid..

med hensyn til at være vågen, kan hun sagtens være vågen 4 timer i træk, men som regel er hun kun 2-3 timer også sover hun et par timer igen

Emilie er også tit pyldret og skriger/græder lidt inden sengetid trods hun har sovet om aftenen.. Vi plejer at lade hende nusse en stofble, mens hun ligger i på armen og falder i søvn, hvorefter vi ligger hende i egen seng..

Hue skal de jo som udgangspunkt have på altid udenfor, men så længe Emilie er i barnevognen og det ikke direkte blæser ned til hende, har hun den ikke på. Kun når hun er ude i autostol eller bæresele. Men jeg tror næppe det bliver nødvendigt med en heldragt før om nogle måneder.. Det afhænger jo meget af om hvor længe sommeren fortsætter.

Håber du kan bruge svarene! / Mette

Anmeld

6. august 2010

spj

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer alle

Tak for jeres svar

Jeg har en datter på 3 måneder. Det skal lige siges, at hun er meget meget nem.

Hun har sovet igennem om natten fra hun var 3 dage gammel. Hun sover fra ca. kl. 22 til alt mellem kl. 6 og 8.

Hun har kunne holde hoved fra hun var ca. 1 måned.

Jeg har fundet ud af, at hvis hun er vågen for længe af gangen bliver hun overtræt også bliver der skrigeri. Så hun er vågen 1-2 timer i træk også bliver hun puttet. Det har hjulpet rigtig meget på ulvetimen om aften. Nu sover hun faktisk 18-19 tiden også til 21-22 tiden hvor jeg vækker hende også får hun en tør ble og en natbabs også sover hun til næste morgen. Så det er sådan set vores rytme og putteritual. På den måde har jeg den gladeste , dejligste og mest tilfredse pige og når hun så er vågen hygger, leger og griner hun løs.

Med hensyn til hue, så sagde min sundhedsplejerske at så længe det er ligeså varmt uden for som inden for behøver de ikke hue. Så skal man selvfølgelig lige tage hensyn til og det blæser koldt osv. Overtøj ville jeg også først give hende på, når man selv synes det er koldt. Tror ikke der er nogen regler. Man er nok bare nødt til at føle sig frem og sørge for altid at have en ekstra varm eller tyndere trøje med, så man kan skifte i løbet af dagen, hvis det bliver nødvendigt.

Håber du kan bruge mit svar. Det blev lidt langt.

Anmeld

6. august 2010

Tulle28

Det gjorde hun da hun var ca. 3 mdr - fra kl. 19.00/20.00 til kl. 04.00/06.00, spiser (i søvne) og sover så til kl. 07.00/08.00

Først sådan rigtigt, da hun var omkring 3½ måned. Fra den ene dag til den anden nærmest blev hun mere stiv i kroppen.

Vores datter er 4 mdr. men kan generelt stadig kun holde sig vågen i max. 1½ time af gangen. Nogen dage er det 45 minutter, andre 2 timer

Hun får lidt at spise, ren numse og nattøj på og så synger vi en lille sang, kysser hende godnat og trækker gardinerne for, så der bliver mørkt.

Ja, hvis hun ikke har sovet ordentlig i løbet af dagen - dvs. min. 2 lure af mindst 2 timer og gerne mere. Så er der stensikkert skrig og skrål om aftenen. Og ja, da hun var 3 mdr. kunne hun helt sikkert også godt blive træt igen efter ½ time!

Hmm... Det giver jeg hende ikke på før det er rigtig koldt - altså efterår. i disse dage har hun en langærmet body og nogle tynde bukser på.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.