først for lille, så for stor og nu må jeg gerne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. august 2010

msax

Tja... jeg tøffer stadig rundt med min fine baby-dunk lige midt på maven, men skal indrømme at jeg gerne snart vil af med den.

Baby vender stadig med numsen/hovedet den forkerte vej, så hjemmefødslen har jeg vinket helt farvel til. Og det har jeg det egentlig ok med, for fødestuerne på Viborg sygehus er på størrelse med en balsal og de har alle udsigt udover byen og nogle over søen.

Baby er desuden hele vejen igennem blevet skønnet til at være en lille lækker sag der følger den nederste kurve på symfysemåls skalaen. Ikke noget der overhovedet har bekymret mig, da Mille vejede 3400g i 41+0 da hun kom til verden. Men til mit sidste jordmoder besøg i tirsdags var symfysomålet tilsyne ladende ikke vokset og min jordmoder ville gerne have jeg blev vækstscannet.

Som ønsket, så gjort. Den læge der scanende mig, var den læge der prøvede at vende baby ved det andet vendingsforsøg. En rigtig flink læge, der spurgte til om jeg var nervøs - hvilket jeg ikke er - jeg mærker MEGET liv hver dag. Men han skønnede den til at være 3900gram. Vi blev begge (lægen og jeg) lidt lange i hovedet da jeg jeg ved første vendingsforsøg for ca 3 uger siden fik skønnet baby til at være 2700-2800 gram. Så enten har baby bare suget næring til sig, eller også er den ene scanning forkert.

Men men, grunden til at vægten er temmelig relevant er at grænsen for, hvornår man må føde en sædefødsel går ved 4000gram. Og hvis jeg kan undgå det, vil jeg helst undgå et KS. Men læge Mads ville lige konfererer med de andre læger på morgenmødet dagen efter om hvordan og hvorledes, inden han kunne give mig et svar på hvad der videre skulle ske.

OG JEG MÅ STADIG GODT FØDE SELV  - JU`HUUU

Ifølge planen skal baby se verdens lys imorgen lørdag (der er en gammel aftale vi har lavet med den, som vi gerne ser den overholder). Så Brian og jeg prøver alle de gode fif af som vi har kunne finde til atr sætte fødslen igang. Men ligger i inde med nogle så tager jeg imod med KYSHÅND - jeg vil gerne af med babydunken og have en baby istedet for.

Undskyld længden - men jeg er ikke god til at fatte mig i korthed.

SMIL fra Mette 40+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Skouboe

Det eneste fif jeg har der med sikkerhed virker er kniven...

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at du får en dejlig nem fødsel, også selvom baby ikke er så samarbejdsvillig

Anmeld

6. august 2010

Karo

Kryder fingere for at babyen holder sit løfte og kommer imorgen

Anmeld

6. august 2010

JustAnotherName

Uuuuhhhh, hvor er det bare tæt på nu. Spændende!! Jeg håber bare, at du får en god fødsel. Knus...

Anmeld

6. august 2010

sarahb

ihh smukke, held og lykke. Håber du får en rigtig god fødsel i morgen forhåbenligt. Helt underligt man skal ønske en god fødsel.. nåååå ja men go fødsels, der hihi...

glæder mig til at se billeder og høre hele historien..

Anmeld

7. august 2010

Dictes mor

Hov læge Mads, det skulle vel ikke være Mads riskær? Sådan en ung og lidt sød læge? For så er det den selv samme Mads, som fik Dicte til verden med sugekop. Han er sød og rar, og besøgte os på barselsgangen efterfølgende.

Og du har forresten ret i det med fødestuerne i Viborg, de er meget imponerende. Jeg fik (efter hvad Per siger) et med sø-udsigt, men det så jeg nu ikke så meget til

Jeg håber og krydser fingre for, at du slipper for det kejsersnit, det ville da være rarest at være foruden, og så håber jeg altså, at den lille mus snart kigger ud til os

Anmeld

7. august 2010

msax

Dictes mor skriver:

Hov læge Mads, det skulle vel ikke være Mads riskær? Sådan en ung og lidt sød læge? For så er det den selv samme Mads, som fik Dicte til verden med sugekop. Han er sød og rar, og besøgte os på barselsgangen efterfølgende.

Uhh... jeg lagde ikke mærke til hans efternavn. Men en sød ung fyr der har en datter derhjemme på halvandet år. Så det kunne sagtens være ham, ved ikke hvor mange læger de er deroppe - jeg har mødt 4 ialt - og for min skyld må det gerne være dem alle fire der hjælper mig med at føde baby selv (forhåbentlig snart).

SMIL Mette 40+3

Anmeld

7. august 2010

Dictes mor

msax skriver:

Uhh... jeg lagde ikke mærke til hans efternavn. Men en sød ung fyr der har en datter derhjemme på halvandet år. Så det kunne sagtens være ham, ved ikke hvor mange læger de er deroppe - jeg har mødt 4 ialt - og for min skyld må det gerne være dem alle fire der hjælper mig med at føde baby selv (forhåbentlig snart).

SMIL Mette 40+3

Det er helt sikkert ham så, for han fortalte at han havde en lille pige på lidt over et år, da han hjalp Dicte til verden Han er flink, men det er de jo nok, som du også siger, allesammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.