Gravid - Sol og sommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. august 2010

TwinsQ

Vil lige høre hvordan og hvorledes med at være i solen som gravid.

Tænker på det at solbade? Nogle af jer som har været på ferie som gravid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var ca. halvvejs, da vi i juni 2007 var 1 uge på Samos. Jeg solbadede lidt, men sørgede samtidig for, at smører maven ind i faktor 30, drikke rigtig meget vand og samtidig holde mig kølig i skyggen  

Anmeld

6. august 2010

Maddox

Du kan sagtens solbade selv om du er gravid, hvis bare du bruger din almindelige sunde fornuft (bruger solcreme - ligesom når du ikke er gravid ) Det vigtigste er, at du får rigeligt med væske, da man nemmere dehydrerer, når man er gravid...

Barnet kan IKKE tage skade af solbadning!  

Anmeld

6. august 2010

Rsa

Har selv lige været på Malta i 10 dage, fra uge 19-20...

Det fungerede fint, men husk at smøre maven godt ind - den stikker mere ud end den plejer

Følte mig mere generet af varmen end jeg plejer, men havde det fint og brugte skyggen mere end jeg plejer.

Anmeld

6. august 2010

TwinsQ

Solajma skriver:

Du kan sagtens solbade selv om du er gravid, hvis bare du bruger din almindelige sunde fornuft (bruger solcreme - ligesom når du ikke er gravid ) Det vigtigste er, at du får rigeligt med væske, da man nemmere dehydrerer, når man er gravid...

Barnet kan IKKE tage skade af solbadning!  

Ok, for har nemlig hørt at det kan skade barnet/børnen hvis man ligge med maven direkte i solen...

Selvfølgelig skal man heller ikke ligge der flere timer af gangen!!

Anmeld

6. august 2010

TwinsQ

Rsa skriver:

Har selv lige været på Malta i 10 dage, fra uge 19-20...

Det fungerede fint, men husk at smøre maven godt ind - den stikker mere ud end den plejer

Følte mig mere generet af varmen end jeg plejer, men havde det fint og brugte skyggen mere end jeg plejer.

Dejligt at høre... Har købt en faktor 30 til maven  

Anmeld

6. august 2010

mrsMary

Hej, jeg var på Grand canaria i juli, da jeg var i slut 7'ende måned. (kunne lige akkurat flyve med)

Og jeg blev mega forbrændt! Huden er meget mere sart under graviditet, har jeg så fundet ud af.....så pas på. Plejer ellers ikke at være sart, men sol og div. produkter har jeg ikke kunnet klare under graviditeten.

Du kan også få vand i kroppen pga. varme, for ikke at sige svamp, og blærebetændelse af at gå i vandet.

Du vil nok også opleve at bebs går lidt i koma pga. varmen. Jeg blev lidt nervøs, da min bebs blev så stille....

Så nu har jeg ridset alt det dårlige op , men det skal ikke stoppe dig! God ferie!

Anmeld

6. august 2010

Maddox

TwinsQ skriver:

Ok, for har nemlig hørt at det kan skade barnet/børnen hvis man ligge med maven direkte i solen...

Selvfølgelig skal man heller ikke ligge der flere timer af gangen!!

Barnet tager kun skade, hvis du dehydrerer, besvimer og falder på maven

Den lille ligger jo godt beskyttet i fostervand under din hud - og det er altså en skrøne at fostervandet "koger" i solen..

Bare husk at brug din sunde fornuft.. Og drik rigelig væske!

En anden ting du skal være opmærksom på, er at solen kan give varige pigmentforandringer i huden. Og de hormoner som er i kroppen under graviditet, gør en ekstra udsat

Anmeld

6. august 2010

TwinsQ

mrsMary skriver:

Hej, jeg var på Grand canaria i juli, da jeg var i slut 7'ende måned. (kunne lige akkurat flyve med)

Og jeg blev mega forbrændt! Huden er meget mere sart under graviditet, har jeg så fundet ud af.....så pas på. Plejer ellers ikke at være sart, men sol og div. produkter har jeg ikke kunnet klare under graviditeten.

Du kan også få vand i kroppen pga. varme, for ikke at sige svamp, og blærebetændelse af at gå i vandet.

Du vil nok også opleve at bebs går lidt i koma pga. varmen. Jeg blev lidt nervøs, da min bebs blev så stille....

Så nu har jeg ridset alt det dårlige op , men det skal ikke stoppe dig! God ferie!

Dejligt du siger det Jeg er jo os nødtil at forberede mig på det værste! Men håber selvføgelig på det bedste

Anmeld

6. august 2010

TwinsQ

Solajma skriver:

Barnet tager kun skade, hvis du dehydrerer, besvimer og falder på maven

Den lille ligger jo godt beskyttet i fostervand under din hud - og det er altså en skrøne at fostervandet "koger" i solen..

Bare husk at brug din sunde fornuft.. Og drik rigelig væske!

En anden ting du skal være opmærksom på, er at solen kan give varige pigmentforandringer i huden. Og de hormoner som er i kroppen under graviditet, gør en ekstra udsat

Skrøner er der mange af. Lige med at finde ud af hvad der så passer Men lover jeg nok skal drikke rigeligt med vand!!! Og passe på

Tusinde TAK for råd Tøser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.