mor og far på barsel samtidig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.477 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. august 2010

line melias mor

hej piger. mig og min kæreste har været på barsel sammen fra vores datter blev født til nu(hun er 8 måneder) nogle andre der har prøvet at være på barsel i så lang tid med jeres kæreste/mand og hvordan har i haft det med det. jeg er ved at gå til. kan mærke jeg glæder mig til skolestart. glæder mig til at min datter er kørt ordentlig ind i dagpleje. til at komme hjem fra skole,hente hende og se min kæreste. fortælle hvad jeg har oplevet. savner at være andet end mor ,selvfølgelig elsker jeg min datter uendelig højt og har haft det svært med at skulle sende hende afsted. er jeg virkelig den eneste der har det sådan???

tak fordi i læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

klmf

Wauw, hvordan kan I være på barsel samtidig i så lang tid?? Det har vi da slet ikke uger til??

Min kæreste blev fyret lige efter bobsen blev født og gik ledig i 12 uger. Han var afsted på nogle AMU-kurser, men ellers var han hjemme. Jeg nød det, men det var også okay at han kom afsted igen Altid rarest, når der er to fulde indkomster Vi var vist også ved at udvikle osteklokke-syndromet.... Det var jo hård vinter og ikke så fedt at komme ud i med barnevogn, så det blev kun til de nødvendige falde til ro-ture og indkøb. Det har været så godt for min kæreste, han fik virkelig et tæt forhold til bobsen i de uger og det var så hårdt ved ham, da han skulle på arbejde igen. Men alligevel meget rart at den ene i det mindste er ude i virkeligheden og opleve lidt

Anmeld

6. august 2010

sarahb

min mand har først 2 uger og så 8 uger betalt, dem holdte vi samtidig sidst og JO jeg var ved at gå til.. hahahaha..
ihh hvor havde jeg brug for vi lavede noget forskelligt

Anmeld

6. august 2010

Svane83

Puha jeg bliver helt nervøs.

Min kommende mand arbejder hjemmefra så han vil faktisk være der hele min barsel og jeg har lidt gruet for hvordan det skal gå. Han skal selvfølgelig stadig gå ind og arbejde, men jeg tror i hvertfald vi skal have afstemt nogen forventninger inden baby kommer. f.eks. forventer han at når nu jeg er hjemme så sørger jeg for hans frokost og sådan nogle ting.

Anmeld

6. august 2010

3drenge

Jeg er førtidspensionist og min mand blev ledig (efter 12 år det samme sted) da vores 3 søn blev født og han har ikke fundet arbejde endnu. Han har taget stort kørekort på AMU, som varede 7 uger, ellers har han også været herhjemme. Han har så fået min barsel på 8mdr.

Jeg synes det har været dejligt og især, da jeg har dårlige skuldre og har svært ved at løfte osv. Der har han kunne tage over og han har også været den, der har givet mest flaske i de 8mdr han fik det, da mine arme ikke rigtig kunne holde til det.

Manden synes også det har været rart, at være så meget sammen med lillefisen, det har han jo ikke prøvet de 2 første gange og det har fungeret rigtig godt for os allesammen

Anmeld

6. august 2010

puttecolle

line melias mor skriver:

hej piger. mig og min kæreste har været på barsel sammen fra vores datter blev født til nu(hun er 8 måneder) nogle andre der har prøvet at være på barsel i så lang tid med jeres kæreste/mand og hvordan har i haft det med det. jeg er ved at gå til. kan mærke jeg glæder mig til skolestart. glæder mig til at min datter er kørt ordentlig ind i dagpleje. til at komme hjem fra skole,hente hende og se min kæreste. fortælle hvad jeg har oplevet. savner at være andet end mor ,selvfølgelig elsker jeg min datter uendelig højt og har haft det svært med at skulle sende hende afsted. er jeg virkelig den eneste der har det sådan???

tak fordi i læste med.

vi har ikke prøvet det end da vi først skal føde den 26.9 men vi skal på barsel et 1 år sammen så det bliver spændene men vi gøre det sådan at hver dag så er der 3timer hvor manden må tag ned og træne hvor jeg så bliver hjemme og omvent

Nicole 33+5

Anmeld

6. august 2010

oo

nu har vi ikke holdt barsel endnu og vi kommer heller ikke til at holde 8 måneder sammen, men jeg kunne godt forestille mig, at man kunne blive lettere bims af at gå hjemme allesammen samtidig.

Søren har de berømte 14 dage efter fødslen og derefter har han 12 uger med fuld løn, hvoraf han regner med at holde 6 sammen med mig og 6 når jeg starter på studiet igen til september 2011 fordi jeg får SU barsel, har vi jo også dagpengebarslen i baghånden, men det hænger slet ikke sammen økonomisk, hvis han skulle falde så meget i løn over en længere periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.