Tremmeseng til mor med dårlig ryg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.531 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. august 2010

klmf

Nu kommer en længere skrivelse, så er I forberedt....

Jeg har dårlig ryg og det er ofte rigtig slemt om natten og om morgenen, hvor ryggen er stiv efter at jeg har ligget ned. Den er også tit øm om aftenen efter en lang dag. Dvs. faktisk alle de tider, hvor jeg skal håndtere Oliver i hans tremmeseng! Det kan sådan liiiige gå nu, hvor hans madras er i øverste indstilling i tremmesengen, selvom der godt nok er nogle nætter, hvor jeg næsten græder af smerte, når jeg skal tage ham op Nu er bøffen jo ved at øve sig i at rejse sig op, så vi skal snart have madrassen sænket ned - MIN STORE SKRÆK. For hvordan skal jeg nogensinde få drengen op dernedefra med en ryg, der er stiv og gør helvedes ondt. Nægter simpelthen at komme tilbage på morfin for at kunne klare det!

Så nu har jeg brug for hjælp. Har prøvet at søge på nettet efter en rygvenlig seng, dvs. en seng hvor madrassen er i højde med mit bryst og så med sider, der kan hæves op og ned. Således at jeg ikke skal løfte ham op, men sådan så han heller ikke kan komme op over. Hvis I forstår? Er der nogen, der kender nogle steder man kan købe sådan en seng? Eller evt. kender nogen, der kan lave den?? Er lige ved at tude ved tanken om de nætter og morgener, hvor Oliver skal se mor være ked af det bare for sådan en dum ting

På forhånd tak for hjælpen

Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

bette

lotchen skriver:

Nu kommer en længere skrivelse, så er I forberedt....

Jeg har dårlig ryg og det er ofte rigtig slemt om natten og om morgenen, hvor ryggen er stiv efter at jeg har ligget ned. Den er også tit øm om aftenen efter en lang dag. Dvs. faktisk alle de tider, hvor jeg skal håndtere Oliver i hans tremmeseng! Det kan sådan liiiige gå nu, hvor hans madras er i øverste indstilling i tremmesengen, selvom der godt nok er nogle nætter, hvor jeg næsten græder af smerte, når jeg skal tage ham op Nu er bøffen jo ved at øve sig i at rejse sig op, så vi skal snart have madrassen sænket ned - MIN STORE SKRÆK. For hvordan skal jeg nogensinde få drengen op dernedefra med en ryg, der er stiv og gør helvedes ondt. Nægter simpelthen at komme tilbage på morfin for at kunne klare det!

Så nu har jeg brug for hjælp. Har prøvet at søge på nettet efter en rygvenlig seng, dvs. en seng hvor madrassen er i højde med mit bryst og så med sider, der kan hæves op og ned. Således at jeg ikke skal løfte ham op, men sådan så han heller ikke kan komme op over. Hvis I forstår? Er der nogen, der kender nogle steder man kan købe sådan en seng? Eller evt. kender nogen, der kan lave den?? Er lige ved at tude ved tanken om de nætter og morgener, hvor Oliver skal se mor være ked af det bare for sådan en dum ting

På forhånd tak for hjælpen

Charlotte

kommer lige med lidt input.. 

så engang noget i fjernsynet hvor faderen ikke kunne løfte deres barn op ad tremmesengen.. så de gjorde simelthen det at i midten af tremmesengen skar de tremmerne væk og lavede en låge med sådan en låse ting på.. så kunne barnet ikke kommet ud... men mor eller far kunne tage barnet op ved at fx sætte sig ned og åbne lågen.. 

Anmeld

5. august 2010

klmf

bette skriver:

kommer lige med lidt input.. 

så engang noget i fjernsynet hvor faderen ikke kunne løfte deres barn op ad tremmesengen.. så de gjorde simelthen det at i midten af tremmesengen skar de tremmerne væk og lavede en låge med sådan en låse ting på.. så kunne barnet ikke kommet ud... men mor eller far kunne tage barnet op ved at fx sætte sig ned og åbne lågen.. 

Den har vi også tænkt på, men det er heller ikke optimalt, da jeg så stadig vil skulle ned i knæ og løfte - hvilket også gør ondt lige når den er helt øm og stiv. I løbet af dagen når den er varmet mere op, ville det være ok, men der er han jo i barnevogn... Men tak for input, alle ideer modtages med glæde

Anmeld

5. august 2010

SpunkenJo

Herhjemme har vi en Killiseng. Der er sidestykkerbe lige til at snuppe op.
Ingen værktøj, ikke noget som helst andet end lige at tage siden af.

Så kunne man jo evt. Hæve hele sengen op, og vupti kunne du snuppe siden af, tage baby på armen iøuden at skulle bukke dig ret meget ned.

Og når han så blir ækdre, sætter I bare sengen ned på jorden igen, og sp løfter du siden af så han selv kan kravle ud. (det ku være jeg selv sku gøre det nu!! Drengen er ved at være så stor han sagtens selv kan kravle ud jo!!! 16 mdr)

Det ku være en mulighed....

Knud Jo
- som godt ved hvor nitte dårlig ryg er.... Øv!

Anmeld

5. august 2010

klmf

SpunkenJo skriver:

Herhjemme har vi en Killiseng. Der er sidestykkerbe lige til at snuppe op.
Ingen værktøj, ikke noget som helst andet end lige at tage siden af.

Så kunne man jo evt. Hæve hele sengen op, og vupti kunne du snuppe siden af, tage baby på armen iøuden at skulle bukke dig ret meget ned.

Og når han så blir ækdre, sætter I bare sengen ned på jorden igen, og sp løfter du siden af så han selv kan kravle ud. (det ku være jeg selv sku gøre det nu!! Drengen er ved at være så stor han sagtens selv kan kravle ud jo!!! 16 mdr)

Det ku være en mulighed....

Knud Jo
- som godt ved hvor nitte dårlig ryg er.... Øv!

Hmmmm.... Vi har faktisk snakket om, at hele sengen måske bare kunne løftes... Jeg er bare bange for, at den bliver for ustabil så. Kan ikke lige se komme på nogen 'base', der ville være sikker nok. Måske lidt kedeligt med en stor betonblok i børneværelset Men helt sikkert en idé, vi lige skal summe videre over. Den der killiseng, er den til at se på nettet??

Og tak for respons

Anmeld

5. august 2010

HDA2311

Jeg ved ikke om man kan få fat i en af det tremmesenge de bruger på sygehusene (børneafd. i Esbjerg) De er oppe i en god højde og siderne kan hæves og sænkes helt så der ikke er nogen kant han skal løftes over.

Men aner ikke om det er nogen private kan købe??

Anmeld

5. august 2010

klmf

HDA2311 skriver:

Jeg ved ikke om man kan få fat i en af det tremmesenge de bruger på sygehusene (børneafd. i Esbjerg) De er oppe i en god højde og siderne kan hæves og sænkes helt så der ikke er nogen kant han skal løftes over.

Men aner ikke om det er nogen private kan købe??

Det er da rigtigt, det havde jeg slet ikek tænkt på!!! Hmmm.... Det kan da være, jeg kan få sygehuset til at donere en af deres gamle børnesenge til en sakdet medarbejder De har jo lukket børneafdelingen i Svendborg og hvis jeg kender dem ret, så står de og samler støv nede i kælderen. Vil lige tænke over, hvem jeg skal gribe fat i og hvordan jeg skal få kringlet det.... 

Anmeld

5. august 2010

klmf

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=14256&include=00000

Har fundet den her. Måske ikke den kønneste, men det er da også bedøvende ligegyldigt. Har skrevet til forhandleren og spurgt, om de sælger til private - og hvad prisen er ().

Anmeld

5. august 2010

4kløver

lotchen skriver:

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=14256&include=00000

Har fundet den her. Måske ikke den kønneste, men det er da også bedøvende ligegyldigt. Har skrevet til forhandleren og spurgt, om de sælger til private - og hvad prisen er ().

smart.. men prisen er vild syndes jeg.. vi har en amanda seng og siden kan tages lidt ned..

Anmeld

5. august 2010

klmf

4kløver skriver:

smart.. men prisen er vild syndes jeg.. vi har en amanda seng og siden kan tages lidt ned..

Gud, havde slet ikke set prisen..... Ej, så er det da ligemeget. Det kan og vil jeg slet ikke betale. Så vil jeg hellere betale en møbelsnedker for at lave en fed seng, med tremmer, der kan glide op og ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.