Baby ændre afførings mønster .. /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. august 2010

kettner

Heej alle mødre

Er der nogen der har noget erfarning med ændring af afførings mønster ? .. Jeg ved det er helt normalt og Sunhedsplejesken har også sagt a det godt kunne ske, men min lille søn lider virkelig, han kan knap sove til middag uden af han bliver vækket a mavekneb, jeg synes det er så synd , nogen der komme med noget hjælpende erfarning ?

forresten min søn er 5 uger og har virkelig ondt ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Risen

kettner skriver:

Heej alle mødre

Er der nogen der har noget erfarning med ændring af afførings mønster ? .. Jeg ved det er helt normalt og Sunhedsplejesken har også sagt a det godt kunne ske, men min lille søn lider virkelig, han kan knap sove til middag uden af han bliver vækket a mavekneb, jeg synes det er så synd , nogen der komme med noget hjælpende erfarning ?

forresten min søn er 5 uger og har virkelig ondt ..

Min pige havde 3 lortebleer om dagen , men nu 0.. Til gengæld prutter hun meget.. Det skulle være helt normalt.. SP gav mig nogle øvelser som har hjulpet hvis hun havde ondt.. Du skal samle hans ben bøjet op mod maven (når han ligger ved pulsebordet for eksempel) og langsomt kører dem rundt med urets retning. ellers masser blidt med uret retning på maven.. 

Anmeld

5. august 2010

kettner

okay, det må jeg lige prøve (:

Min sp sagde jeg skulle "cykle" med hans ben, men jeg synes bare ikk det virker , og det gør helt ondt inde i mig a se ham ha så ondt, fik også a vide a jeg skulle gi ham lidt sukkervand og så cykle med hans ben , og det ville sætte fut i tingene, men han når kun lige og få det, så gylper han det op igen, har prøvet 2 gange , så nu gider jeg ikk det mere, . /:

Men tak for rådet

Anmeld

6. august 2010

Jeamou

kettner skriver:

okay, det må jeg lige prøve (:

Min sp sagde jeg skulle "cykle" med hans ben, men jeg synes bare ikk det virker , og det gør helt ondt inde i mig a se ham ha så ondt, fik også a vide a jeg skulle gi ham lidt sukkervand og så cykle med hans ben , og det ville sætte fut i tingene, men han når kun lige og få det, så gylper han det op igen, har prøvet 2 gange , så nu gider jeg ikk det mere, . /:

Men tak for rådet

Hvis han slet ikke kan komme af med afføring, så prøv at købe noget der hedder Lactolose på apoteket.

Min datter har haft problemer, og med 1 ml om dagen (af to gange) kom der i den grad gang i den. Hun fik den ½ ml sammen med en flaske mme, så glider det ned.

Det er stærkt koncentreret sukkervand og helt ufarligt.

Anmeld

6. august 2010

Eliza/lykke

Hej med dig

Vores datter led også meget af maveondt fra 4 uger og op (hun er næsten 3 mrd nu). Vi har fra starten givet hende laktulose, 5 ml pr. dag i en lille sprøjte, som man fører ind i mundvigen. Nu går det næsten uden, hun får kun 2,5 ml nu.

Hun er flaskebarn. Det ved jeg ikke om, din baby er? Nogle gange er det også fordi de ikke kan komme af med luften. Der bruger vi Mylocon dråber til hende.

Det går somregel over inden baby er 3 mrd., men det er lang tid at vente på. Så laktulose og Mylocon dråber - vi kom helt op på 10 ml laktulose om dagen i en periode, før der er gennemgang i tarmen. Det er noget, vi talte med lægen om. Laktulose er naturlig for tarmen, og bliver ikke optaget i kroppen.

Lone

Anmeld

6. august 2010

kettner

tak tøser, men jeg tror lige jeg drøfter det med sp først, men hun er meget gammeldags , /:

Men jeg sys bare det er så synd, /:

og hun kommer på mandag så det må vi lige se om vi kan holde ud til, men han er ikk bryst barn. Og det er faktisk mest om formiddag og efter middag han har det, om natten og aften er det ikk noget, men han har virkelig meget luft i maven ..

Anmeld

6. august 2010

Tulle28

kettner skriver:

tak tøser, men jeg tror lige jeg drøfter det med sp først, men hun er meget gammeldags , /:

Men jeg sys bare det er så synd, /:

og hun kommer på mandag så det må vi lige se om vi kan holde ud til, men han er ikk bryst barn. Og det er faktisk mest om formiddag og efter middag han har det, om natten og aften er det ikk noget, men han har virkelig meget luft i maven ..

Ååååh hvor jeg kender det - det var det samme her, og man bliver bare så ked af det når man ser ens lille pus har ondt.

Jeg var og er ikke meget for at "komme ting i hende" såsom Lactulose og Mylicon dråber (som iflg. min SP ikke har nogen dokumenteret effekt - men har nu hørt at de hjælper på mange børn). Vi gik til zoneterapi med vores datter og det gik væk efter 3 gange (vi startede da hun var 5 uger) - så det synes jeg da du evt. skal prøve?

Knus Tulle

PS. Min læge sagde at jeg skulle huske på at gråd er den eneste måde de små kan kommunikere på - så det kan godt virke værre end man tror. Og det har hun jo i og for sig ret i - vi ved jo ikke om de har rigtig ondt eller om det bare er lidt ubehageligt, ligesom når vi har luft i maven. Men derfor er det jo ikke sjovt at se på alligevel:-(

Anmeld

6. august 2010

kettner

Tulle28 skriver:

Ååååh hvor jeg kender det - det var det samme her, og man bliver bare så ked af det når man ser ens lille pus har ondt.

Jeg var og er ikke meget for at "komme ting i hende" såsom Lactulose og Mylicon dråber (som iflg. min SP ikke har nogen dokumenteret effekt - men har nu hørt at de hjælper på mange børn). Vi gik til zoneterapi med vores datter og det gik væk efter 3 gange (vi startede da hun var 5 uger) - så det synes jeg da du evt. skal prøve?

Knus Tulle

PS. Min læge sagde at jeg skulle huske på at gråd er den eneste måde de små kan kommunikere på - så det kan godt virke værre end man tror. Og det har hun jo i og for sig ret i - vi ved jo ikke om de har rigtig ondt eller om det bare er lidt ubehageligt, ligesom når vi har luft i maven. Men derfor er det jo ikke sjovt at se på alligevel:-(

jeg har det lidt på samme måde med a putte ting i munden på ham , Så jeg vil helt sikkert prøve zoneterapi

Ej jeg er sku glad for a du siger , a det ikk behøver være så slemt som deres gråd lyder , han skriger næsten non gange .

Anmeld

6. august 2010

melek2303

Jeg prøvede zoneterapi da min datter var et par uger og aner ikke om det hjalp, og har også været til kiropraktor. Hos kiropraktoren sagde han at hun havde nogle spændinger øverst i ryggen, og det hjalp. Det kan komme af en for hurtig fødsel (hvilket min var). Ellers giv ham syrnet modermælkserstatning. 

Du kan også når du går rundt med ham lade ham ligge på maven på din arm, det skulle også massere maven eller hen over dine ben og gnide ham på lænden. 

Jeg gav også min datter lactolose, men i meget små mængder, og det hjalp. Men det kommer helt af sig selv med afføringen for MME er jo meget hårdt for maven hos de små.... Men Beauvais syrnede MME er rigtig god sys jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.