Hjælp navle stumpen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.226 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. august 2010

lollandpigen

Hej piger...

Bliver simpelhen nød til at hører om nogle herinde kan hjælpe mig... Min søn er 4 dage og hans navle stump er her i dag begyndt at se ud som den er begyndt at falde mere og mere af.... Her til aftens sad den meget løs og det blødte en masse... Er det normalt den allerede falder af efter kun 4 dage??

I de papirer fra sygehuset står der 1-3 uger.....

Håber nogle har erfaringer med hvornår deres børns navle stumper faldt af.....

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Maria.

Hej! Det er helt normalt. Både min søn og min datter "smed" den inden for den første uge, så der er nogle der falder hurtigere af end andre.. Du kan evt. lave et lille vandbad med lidt babyolie og duppe den forsigtigt hvis den skulle være lidt rød navlen..

Tillykke med din søn..

Kram Maria

Anmeld

4. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Ja, det gjorde Liams også. Indefor den 1. uge. Og den lugtede simpelthen forfærdeligt, så vi var lykkelige da den endelig faldt af.

Hvis den bløder eller der kommer slim/snask fra den, så prøv at rense kanten med en våd vatpind(de almindelige) hver gang han bliver skiftet.

Anmeld

5. august 2010

mariamiss6

Maria. skriver:

Hej! Det er helt normalt. Både min søn og min datter "smed" den inden for den første uge, så der er nogle der falder hurtigere af end andre.. Du kan evt. lave et lille vandbad med lidt babyolie og duppe den forsigtigt hvis den skulle være lidt rød navlen..

Tillykke med din søn..

Kram Maria

Olie er et super kæmpe stort NO GO!

Olien forhindrer navlen i at hele, fordi det indkapsler det "åbne" sår.... Det må du endelig ikke gøre....

Navlen skal holdes ren og tør, men du må ikke gnubbe og gnide i den....

Hvis du synes den begynder at se betændt ud, skal du gå til lægen ,og få noget speciel creme, som udtørrer såret, og heler det hurtigere....

Brug endelig ikke olie, og da slet ikke hvis det bløder....

Anmeld

5. august 2010

Maria.

mariamiss6 skriver:

Olie er et super kæmpe stort NO GO!

Olien forhindrer navlen i at hele, fordi det indkapsler det "åbne" sår.... Det må du endelig ikke gøre....

Navlen skal holdes ren og tør, men du må ikke gnubbe og gnide i den....

Hvis du synes den begynder at se betændt ud, skal du gå til lægen ,og få noget speciel creme, som udtørrer såret, og heler det hurtigere....

Brug endelig ikke olie, og da slet ikke hvis det bløder....

Okay, det var bare hva jeg fik afvise af min SP.. Hmm.. Fik dog aldrig brug for det..

Anmeld

5. august 2010

Koen.

Jeps meget normalt, her faldt den allerede af da hun var 3 dage gammel

Anmeld

5. august 2010

LinLin

Min søns faldt af imens vi var på patienthotellet, så han har været max 3 dage

Anmeld

5. august 2010

Lady Marion <3

Hold det tørt og brug evt klorhexidin pudder , det udtørrer og forhindrer infektion .. Det var hvad lægen sagde vi skulle bruge

Anmeld

5. august 2010

Anne85

ved begge mine børn er den faldet af inden der var gået en uge

Hvis du har behov for at vaske så bare gør det med vand - brug evt en vatrondel eller en baby-vatpind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.