Hvad får man brug for ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. august 2010

thilde-tusindfryd

Efter at ha' opretten tråden "Baby budget/økonomi", så er jeg blevet lidt usikker på, hvad man egentlig skal bruge af ting, når baby'en først er her.

Jeg er desværre fuldstændig uvidende og blank på dette område, fordi jeg ikke har børn i forvejen og heller ikke har kendskab til det fra andre i familien.

Hvad gør man med sådan en lille størrelse ? Altså når man kommer fra hospitalet/fødeafdelingen. Jeg kan godt regne ud, at stumpen skal ha noget tøj på. Men hvaffor noget ?

Også skal den lille ha noget at spise. Men det foregår vel primært fra amning ? Så jeg skal vel ha købt en amme-bh. Hvad bruger man ellers i den forbindelse ?

Og når maden kommer ud i den anden ende, må det være noget med bleer, vaskeklude, hvad mere ? sådan helt konkret.... ?

Ja, undskyld mig, at jeg er så dum...

Men hvor skal man vide det fra, hvis man ikke har prøvet det før ? Kan man læse sig til det et sted ?

Og så skal den lille også sove. Hvad ligger man sådan en lille størrelse i ? Er det noget med, at man skal tænke på underlag og at understøtte det bløde hovede ? Er det en vugge eller en regulær børneseng, man køber ? Det må gerne være noget babyen kan "vokse i".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

thilde-tusindfryd

Er der slet ingen, der har lyst til at svare på dette ?

Anmeld

5. august 2010

4kløver

skal gøre det bedste..

Tøj det er op til dig selv og vejret(ved ikke hvornår du skal føde)

så skal du bruge baby pleje.. til krop og hår.. zinksalve til rød mølle

Sove.. der var jeg meget glad for min lift den sov hun længe i

amming skal du bruge amme indlæg.. håber det kan bruges..

Anmeld

5. august 2010

Ranarupta

thilde-tusindfryd skriver:

Efter at ha' opretten tråden "Baby budget/økonomi", så er jeg blevet lidt usikker på, hvad man egentlig skal bruge af ting, når baby'en først er her.

Jeg er desværre fuldstændig uvidende og blank på dette område, fordi jeg ikke har børn i forvejen og heller ikke har kendskab til det fra andre i familien.

Hvad gør man med sådan en lille størrelse ? Altså når man kommer fra hospitalet/fødeafdelingen. Jeg kan godt regne ud, at stumpen skal ha noget tøj på. Men hvaffor noget ?

Også skal den lille ha noget at spise. Men det foregår vel primært fra amning ? Så jeg skal vel ha købt en amme-bh. Hvad bruger man ellers i den forbindelse ?

Og når maden kommer ud i den anden ende, må det være noget med bleer, vaskeklude, hvad mere ? sådan helt konkret.... ?

Ja, undskyld mig, at jeg er så dum...

Men hvor skal man vide det fra, hvis man ikke har prøvet det før ? Kan man læse sig til det et sted ?

Og så skal den lille også sove. Hvad ligger man sådan en lille størrelse i ? Er det noget med, at man skal tænke på underlag og at understøtte det bløde hovede ? Er det en vugge eller en regulær børneseng, man køber ? Det må gerne være noget babyen kan "vokse i".

Jeg er lidt af en kontrol-freak, så jeg skrev alt ned, som jeg ville indkøbe. Noget af det er bestemt ikke nødvendigt.
Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne sende dig filen med Excel-arket...?
Vh, Karina

Anmeld

5. august 2010

Anitta J

i den første tid er det jo amning, men hvis ik du kan det, af en eller anden grund, så skal du bruge sutteflasker, og dertil høere også flaskerenser. . jeg havde en amme bh til hver dag, og så skal du bruge amme indlæg.

tøj til baby, bestod for mig af, bodystocking, og sparkedragter og strømer. bukser og bluser, og kjoler.. jeg fødte i oktober, så havde også en fleece flyverdragt og hue.. en hel masse stofbleer..

til pleje, havde jeg sinksalve, babypudder, skumklude, derma baby shampoo, og shower og derma babycreme.
min datter sov i liften de første 3 mdr, derefter lagde jeg hende i tremmesengen, og havde så selv en sengerand, man akn få sådna nogle brede nogle, så der ik er så meget friplads omkring baby.. hovedpude anbefales ik til baby'er, men så ellers bare en dyne... nu det efterhånden ved at være længe siden så har muligvis glemt noget..

Anmeld

5. august 2010

missie20

Hej. Her er en lille hurtig liste som vi bruger i dagligdagen. Frederik er 4 måneder om 3 dage. Ved jo ikke hvad årstid du skal føde,men her er en ca. liste.

Personlig pleje ting: Vaskeklude,bleer,baby neglesaks,babybadeshampoo,olie,børste god til forbyggelse mod Arp,termometer(meget vigtig),zinksalve(rød numse)baby creme,badekar(håndvask kan bruge de første par måneder),ammeindlæg,stofbleer. Alle produkter er selvfølgelig astma allergi mærket mindst.

Frederik er førdt i April og der var det hundekoldt mange dage og i sær aftener. Så der brugte han meget en liggedragt.

Tøj: Bodystok.,strømper/strømpe bukser,bukser/shorts,t-shirts,varm trøje, jarke,kyse,sutssko, heldragt(rart med dem der kan knappes for neden, når man skifter ble så ofte).

Derudover er der pusletaske,puslebord,tremmeseng/lift/vugge,barnevogn,legetøj der vækker sanserne,lagner,sengetøj,babydyne(rart og have 2, hvis uheldet er ude),ammepude,sutter.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Håber listen vil kunne hjælpe dig.

Anmeld

5. august 2010

thilde-tusindfryd

Ranarupta skriver:

Jeg er lidt af en kontrol-freak, så jeg skrev alt ned, som jeg ville indkøbe. Noget af det er bestemt ikke nødvendigt.
Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne sende dig filen med Excel-arket...?
Vh, Karina

Det vil jeg meget gerne :-)

Du kan sende den på orakelnf@tiscali.dk

Anmeld

5. august 2010

Svane83

Hej kig evt. på den her side:

http://voresborn.dk/gravid/5318-den-store-huskeliste

Der er en lang række af de ting som er gode at have klar når baby kommer og forslag til hvad man kan vente med.

Der er også et forslag her:

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

Håber du kan bruge det ellers skriver du endelig igen, vi hjælper jo hinanden herinde. Hvornår har termin?

Anmeld

5. august 2010

tinasmor

Du behøver ikke købe alt for meget.

Vedr tøj så brugte vi næsten kun de sparkedragter med fødder i, (fra h og m) med lynlås.

Køb ikke for meget tøj, man får meget i gaver (ofte upraktisk "fint" tøj

Ved skiftning, havde jeg en termokande som jeg fyldte med varm vand, så var det varmt hele dagen. Og så skumfiduser (halvdelen var klippet over, så dem brugte jeg når hun kun havde tisset) når hun havde skift, brugte jeg dem jeg ikke havde klippet over.

Hvis barnet ammer, skal du ikke tænke på mad de første 4 måneder

held og lykke

Anmeld

5. august 2010

Risen

STOFBLEER ! - dem kan du ikke undvære.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.