Stor baby - fra barnevogn til klapvogn hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. august 2010

RumlesMor

Selvom den ældste kun fylder 4 år, har jeg allerede glemt hvor stor hun egentlig var, da vi skiftede til klapvognen...

"Problemet" er lillebror, som ikke er så lille - han er kun 3½ mdr. men fylder allerede godt i sin combivogn der også har et beskedet liggemål på 80 cm. Selvfølgelig kan han godt ligge i sin barnevogn en måned eller måske to måneder endnu...men meget længere tror jeg heller ikke på. Så jeg tænker at det måske er tid til at kigge efter ny klapvogn allerede nu, skal jo finde den rigtige model (og pris!).

Hvornår skiftede i?

Vil meget gerne høre både alder og størrelse på baby, da I skiftede barnevognen ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

RumlesMor

Måske skal jeg omformulere mit spørgsmål...

Kan man godt flytte en stor 5 mdr. baby over i en klapvogn, liggende med f.eks. voksiposen?

Forventer jo ikke at han skal sidde op endnu, selvom han gerne vil...og jeg vil selvfølgelig købe en klapvogn der kan ligges helt ned i ryggen.

Anmeld

4. august 2010

Malene84

RumlesMor skriver:

Selvom den ældste kun fylder 4 år, har jeg allerede glemt hvor stor hun egentlig var, da vi skiftede til klapvognen...

"Problemet" er lillebror, som ikke er så lille - han er kun 3½ mdr. men fylder allerede godt i sin combivogn der også har et beskedet liggemål på 80 cm. Selvfølgelig kan han godt ligge i sin barnevogn en måned eller måske to måneder endnu...men meget længere tror jeg heller ikke på. Så jeg tænker at det måske er tid til at kigge efter ny klapvogn allerede nu, skal jo finde den rigtige model (og pris!).

Hvornår skiftede i?

Vil meget gerne høre både alder og størrelse på baby, da I skiftede barnevognen ud.

Følger lige med... har to drenge på 3 måneder, i morgen, og kan snart ikke ligge i deres lifte længere og jeg har kun en combivogn - såååå - de må vel bare sku i den som klapvogn

Anmeld

5. august 2010

felicity

RumlesMor skriver:

Hvornår skiftede i?

i Bilka har de en combi klapvogn med liggemål på 98 cm.  der følger lift og pusletaske med. 1899 kr.

den hedder Safe Perfermance

den er med punkterfrie dæk.

jeg har den selv og er smadder glad for den... min datter er 2 1 /2 nu men kan lige akkurat ligge i den endnu uden at hun skal krumme sig helt sammen.

Anmeld

5. august 2010

Mor til Frederic og Freya

RumlesMor skriver:

Måske skal jeg omformulere mit spørgsmål...

Kan man godt flytte en stor 5 mdr. baby over i en klapvogn, liggende med f.eks. voksiposen?

Forventer jo ikke at han skal sidde op endnu, selvom han gerne vil...og jeg vil selvfølgelig købe en klapvogn der kan ligges helt ned i ryggen.

Frederic har 'kun' sovet i klapvogn og i hans voksi pose, fravalgte barnevogn.

Vores klapvogn er 90 cm, når man ligger ryggen helt ned. Har en emmaljunga cerox 360'

Vi har så lige været ude og købe en demo barnevogn med ligge mål 97. Da han ikke kan sove mere i klapvogn og vores altan vogn er også kun 90 cm, en gammel odder fra 1980'erne.

Han bliver 2 år her om en mdr, men er 90 cm i længde..

Anmeld

5. august 2010

Sara.

Jeg ville nok vælge at købe en madras til klapvognen når han ikke er ældre....

Har selv barnevgn og phil&theds søskende vogn... når jeg bruger den ligger lillle manden på lift madrassen i den. Og de gange storesøster har sovet lur i den har hun også lagt på den.

Måske du kan ta madrassen fra den barnevognskasse du allerede har

Man kan også putte lift madrassen i voksiposen evt

Anmeld

8. august 2010

RumlesMor

Tak for de fine svar... Tror barnevognen ryger til salg, og så går jeg på jagt efter ny klapvogn. Tak for hjælp og inspiration.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.