Madpakken til børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.871 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Mikkelmusen

Min datter er for nylig startet i børnehave og der skal hun selv have madpakke med. Hun elsker at få sin madkasse og putte i tasken om morgenen og vil selv stille den i køleskabet når vi kommer over i børnehaven. Det går bare super godt. Men jeg synes altså det hun får med er lidt trivielt, og det er da heller ikke altid hun spiser det hele. Jeg synes bare det er svært at finde på noget nyt

Hvad får jeres med i madpakken og hvad gør i for at variere? Og får de kun rugbrød med?

Det skal lige siges at hun ikke får frugt med da børnehaven køber frugt og vi betaler et fast beløb om mdr i stedet, så det skal vi ikke tænke på at variere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Mai-pigen

Jeg syntes også madpakken kan være svær at variere og ofte vil børnene heller ikke ha alt  mulig højtbelagt..  Men til min søn, som nu skal starte i 1.klasse, laver jeg sommetider en sandwich, eller grovbolle med pålæg og grønt. Eller en pita med evt tun eller mini frikadeller, hvis vi har fået pizza, kan han også godt li at få rester med derfra. Og derudover ostehaps, agurkestykker, eller cherrytomater..

Anmeld

4. august 2010

MarieMor

har ikke erfaring med selv at smøre madpakker , men har arbejdet i børnehave så ved derfor lidt om hvad de fleste børn godt kan lide ..

jeg synes det altid er meget godt at lige meget hvad barnet har med er et enkelt stykke rugbrød er altid godt, da mange institutioner har den "regel" at børnene altid skal spise minimum ét stykke rugbrød først inden de begynder på noget af det andet i madpakken ..

men for at komme med nogle forslag:

Grovpita m. forskellig fyld

små sandwich

rester fra dagen før ..

grovpasta m. majs el. andet

mini pizza/pizzasnegle

pølsehorn

små tortillias (staves)

forskellige grøntsager som tomater agurker majs el. gulerødder ..

...og så lige et godt forslag , pas på íkke at komme for mange forskellige ting i madpakken heller , da det faktisk godt kan blive for meget og at barnet har svære ved at vælge og at det derfor tit ender i noget gris ..

Anmeld

4. august 2010

Mikkelmusen

Tusind tak for jeres foreslag. Der var nogle gode ideer jeg helt sikkert kan bruge.

Anmeld

4. august 2010

mor_sabina

Man kunne jo lave et lille spyd med tomater, minifrikadeller (de har dem i føtex fra budget i en kæmpe pakke til 40 kroner) cocktailpølser, agurk, blomkål, jordskokker eller andet lækkert grønt.

Et lille bæger yoghurt (neutral) med evt hjemmeristet musli eller frugt stykker. Neutral for at spare på sukkeret.

tzatziki eller guacemole til dip til nogle agurke og gulerodsstave.

Pirokker, lavet af en rest kødsovs fra aftensmaden.

Gulerod/hvidkål/rødkålssalat med appelsin

Altså mulighederne er mange. Men små bøtter har været et hit der hvor jeg var, så er der nogle overraskelser. Bare sørg for at de kan være i madkassen og at der er navn på

Anmeld

4. august 2010

1977

Profilbillede for 1977

I denne uge har knægten bestemt at han på frokost madpakken skal have en sandwhich med salat, agurk og kødpløse, en skoleagurk, æble, rosiner, oliven og rød pebrefrugt. Til eftermiddag et stykke brød med hamberryg og salat, osthaps, melon og en figenstang med jordbærsmag.

Han er selv med hver mandag for at finde den (i hans øjne) perfekte madpakke.

Anmeld

11. august 2010

Gustavsmor

Min "store" dreng startede i børnehave sidste mandag, og han har haft rugbrødsmadder med + nogle skiver agurk, en lille gulerod og nogle dage en ostehaps. Hørte i Go´morgen Danmark hende Lola (ved ikke om du har lyttet til hende nogle gange), og hun sagde angående madpakker at man ikke skulle variere alt for meget i den, da børgodt kan lide at vide hvordan det er. De kan godt lide rutiner, og at det er som det plejer det skaber tryghed! Men den er svær syns jeg....for der er da ikke noget mere tarveligt end sådan en flad madpakke med rugbrødder....altså set fra mit synspunkt. Man vil jo gerne give dem noget lækkert højbelagt et eller andet, eller en lækker sandwich, men sådan en kan min dreng ikke lige håndtere tror jeg,det er nemmer med håndmadderne.....

Berrit- som også tit har tænkt over den madpakke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.