Eksperthjælp: Sex under graviditeten gør ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.375 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Christina Tatarczuk

"Sex under graviditeten gør ondt"

Hej Christina. .

Jeg har fået en vild lyst til min kæreste i løbet af min svangerskab.

Men det gør ondt på mig når vi har samleje. og mister derfor mere og mere lysten.

Det går min kæreste på, men jeg har ikke lyst til at skulle have ondt hvergang når vi har samleje, for så nyder jeg det jo ikke.

Vi har prøvet flere forskellige stillinger, men da jeg nu er i 25. svangerskabsuge, er det begrænset hvilke stillinger vi kan ligge/stå på. ?

Jeg stoler 100% på min kæreste, og ville selv sige at jeg slapper HELT af og har tillid/tiltro til ham.

han er meget forsigtig, og er god til at gøre mig godt våd før han prøver at komme op i mig

Håber du kan hjælpe mig.

MVH triste mig

Christinas svar

Kære triste dig,

Det er lidt svært for mig at svare på dit spørgsmål, fordi jeg ikke ved præcist, hvor du har ondt. Derfor vil jeg opfordre dig til at tage til din læge og blive undersøgt for en sikkerheds skyld.

Smerter under samleje kan være relateret til fx svamp, forstoppelse, plukkeveer, bækkenet eller helt andre ting. Der kan altså være flere forskellige årsager, men sex skal ikke gøre ondt, og med et lille barn i maven, skal du være ekstra påpasselig, og derfor synes jeg du skal opsøge din læge for en nærmere udredning.

Generelt er det godt at bruge de stillinger i graviditeten, du synes er mest behagelige. For mange gravide er det rart at ligge på siden eller at stå på hænder og knæ.

Varme hilsener,
Christina Tatarczuk

Sexolog og parterapeut

christina@happylife.dk
www.happylife.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.