Eksperthjælp: Tørhed ved samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.231 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Christina Tatarczuk

"Tørhed ved samleje"

Hej:-)

Jeg har par spørgsmål som jeg håber du kan svare på!?

1) Når mig og min mand skal have samleje, så er jeg helt tør, han kan næsten komme ind i mig, selvom jeg har rigtigt meget lyst til ham. Hvad kan det være??

2) I over en måned har jeg haft smerte i min livmoder ( ligsom menostuation smerter). Har været til lægen og da hun undersøgte mig sagde hun at jeg havde udvidet livmoder og har et lille rødt plet i min livmoderhals. Først troede hun at jeg var gravid, men testen viste negativ da hun tog den. Jeg har meget ømme bryster. Hvad kan det så være hvis jeg ikke er gravid?

Tak på forhånden.

MVH: MIG

Christinas svar

Hej Dig!

Udgangspunktet for sex er naturligvis, at lysten er til stede, men et godt forspil kan også være med til at øge lysten og sørge for at du er tilstrækkelig våd.

Når du oplever tørhed i skeden, vil jeg foreslå, at I prøver at gøre mere ud af forspillet. Prøv fx med oralsex eller lad din mand kæle med dig, med fingrene smurt ind i mandelolie.

Mange kvinder oplever tørhed i skeden på grund af hormonforandringer - fx under graviditet, i ammeperioden eller et stykke tid efter. Hvis det ikke hjælper at gøre mere ud af forspillet, kan I prøve at bruge et godt glidemiddel. Ren mandelolie er godt, men bør ikke bruges samtidig med kondom, da det kan opløse gummiet. Ellers kan I bruge et produkt som YES - det er en økologisk glidecreme uden unødvendige tilsætningsstoffer.

Dit andet spørgsmål kan jeg ikke svare dig på, men jeg vil anbefale dig at tage til lægen endnu en gang - for en sikkerheds skyld.

Varme hilsener,

Christina Tatarczuk

www.happylife.dk
christina@happylife.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.