Yougurt-hvor meget må hun få???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.895 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Maise

Synes jeg har læst alle vegne, spurgt folk og fæ, og min sundhedsplejerske. Ingen kan fortælle mig mig hor meget A38 eller tykmælk en baby må få. Jeg er klar over hvilke produkter og fedtprocent det skal være, men mængden og hvor ofte er mit spørgsmål.

Min sundhedsplejerske ville skyde på ca 1/2 dl et par gange om ugen.

Flere i min mødregruppe giver ca 1/2 dl. som mellem måltid formiddag eller eftermiddag blandet op med en masse frugt så det fylder over en dl.

Selv sundhedsstyrelsens bog om mad til småbørn står det ikke i.

Sååååååå nogen der ved det ????

mvh Maise m. Clara på 7 måneder - der Elsker yougurt m. bær og frugt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

majhan11

Maise skriver:

Synes jeg har læst alle vegne, spurgt folk og fæ, og min sundhedsplejerske. Ingen kan fortælle mig mig hor meget A38 eller tykmælk en baby må få. Jeg er klar over hvilke produkter og fedtprocent det skal være, men mængden og hvor ofte er mit spørgsmål.

Min sundhedsplejerske ville skyde på ca 1/2 dl et par gange om ugen.

Flere i min mødregruppe giver ca 1/2 dl. som mellem måltid formiddag eller eftermiddag blandet op med en masse frugt så det fylder over en dl.

Selv sundhedsstyrelsens bog om mad til småbørn står det ikke i.

Sååååååå nogen der ved det ????

mvh Maise m. Clara på 7 måneder - der Elsker yougurt m. bær og frugt.

jeg fik af vide af min sp da freja skulle starte på det at hun måtte få 1dl om dagen men tror det meget forskelligt for hvem du spørger

Anmeld

4. august 2010

L-Mortil3

Altså JEG har jo ALTID fået at vide at børn under 8 mdr ikke må få surmælksprodukter af mange årsager.

Nu er Liam 8 mdr + det løse og får ca 1 dl en gang om dagen, alt efter hvad han har lyst til.

Det kan være yoghurt, a38 med ymerdrys, tykmælk med frugt eller hvad det nu bliver...

Så kan ikke rigtig hjælpe med børn under 8 mdr...

Anmeld

4. august 2010

Maise

majhan11 skriver:

jeg fik af vide af min sp da freja skulle starte på det at hun måtte få 1dl om dagen men tror det meget forskelligt for hvem du spørger

ok tak for svar. for lige nu får hun ca 1/2-1dl om dagen. var bare bange for at overbelaste hendes nyre med for mange proteiner. ok jeg hører lige videre hvad andre også siger, men du har ret det er sikkert mere en holdning end det er viden de svarer en på.

maise

Anmeld

4. august 2010

Maise

Line&Liam skriver:

Altså JEG har jo ALTID fået at vide at børn under 8 mdr ikke må få surmælksprodukter af mange årsager.

Nu er Liam 8 mdr + det løse og får ca 1 dl en gang om dagen, alt efter hvad han har lyst til.

Det kan være yoghurt, a38 med ymerdrys, tykmælk med frugt eller hvad det nu bliver...

Så kan ikke rigtig hjælpe med børn under 8 mdr...

hmm prøver også at begrænse det til ½ dl blandet med frugt, men hun er også bare så glad for det. men tak for din viden og tillykke med spiren

Anmeld

4. august 2010

L-Mortil3

Maise skriver:

hmm prøver også at begrænse det til ½ dl blandet med frugt, men hun er også bare så glad for det. men tak for din viden og tillykke med spiren

Det er bare hvad jeg har læst og fik at vide, om det passer skal jeg ikke kunne sige

Liam fik så mange ting før man "måtte" men alt med måde som du siger

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.