Ang forældremyndighed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.525 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. august 2010

undercover....

Hvor stor chance er der i dag for at få den fulde forældremyndighed når man søger den...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

frk Jensen

undercover.... skriver:

Hvor stor chance er der i dag for at få den fulde forældremyndighed når man søger den...???

Det kommer jo helt an på hvad baggrunden er..

Far er ikke samarbejdsvillig, og har fået ny kæreste.. Den holder ikke..

far misholder aftale og møder ikke op til samvær.. Bedre chancer, dog ikke helt god.

Far har ikke set barn/børn i en årrække og er ligeglad.. meget bedre chance..

Anmeld

3. august 2010

undercover....

mor6473 skriver:

Det kommer jo helt an på hvad baggrunden er..

Far er ikke samarbejdsvillig, og har fået ny kæreste.. Den holder ikke..

far misholder aftale og møder ikke op til samvær.. Bedre chancer, dog ikke helt god.

Far har ikke set barn/børn i en årrække og er ligeglad.. meget bedre chance..

Altså tingene ligger sådan at alt skal kører efter hans hovede og liv. Nogen gange går der 6 uger mellem han ser børnene. Når det drejer sig om hans store dreng og skole møder og diverse da der er lidt problemer så gider han ikke kører efter det da han mener der er for langt at kører ca 60 km.. Han tager ekstra vagter i de weekender hvor han skal have børnene og da hans kæreste ikke vil have børnene når han ikke er hjemme ja så ender de jo så med at være ved mig.. Og da han har fået et barn med sin nuværende kæreste så siger hans andre 2 børn ham ikke så meget.. Han interessere sig overhovedet ikke for sine børn alle folk omkring mig siger at de tror bare han tager børnene i nogle weekender fordi det er blevet en principsag (staves??) for ham.. Han spørg aldrig til sine børn ringer aldrig til dem ikke engang på deres fødselsdage..

Der går faktisk 6 uger den her gang inden de skal se deres far igen, da han lige skal arbejde en masse plus at han da også lige skal på ferie i 1 uge eller 14 dage.. Og når han holder sommerferie med børnene er det 1 uge og det er så det...

Der er så mange ting også som jeg ikke lige kan få skrevet ned fordi det bare irretere (staves??) mig så derfor et meget rodet indlæg..

Vil sige selvf skal han se sine børn ikke derfor jeg tænkte fuldforældremyndighed, men mere det at hverken skole, børnehave faktisk overhovedet ingen af de ting hans børn laver interessere ham..

Anmeld

4. august 2010

LC

Der er jo kommet ny lovgivning på det område for nogle år siden. Så der nu hvis det overhovedet er muligt bliver fælles forældre myndighed, der skal virkelig meget til at kun den ene forældre har den.

Men hvis han frivillige overlader den til dig, så er det nok det nemmeste.

Hvis ikke i har problemer i at han siger hvilke weekender han kan have børnene, lige meget om det så kun er hver anden gang han burde have dem, så er der nok ikke så meget at gøre.

I skal direkte have en grund til at samarbejdet ikke fungere og i ikke kan snakke sammen.

Og når det kommer dertil så betyder forældremyndighed ikke noget i forhold til samværdet, der er stadig de samme rettigheder. Det ændre kun på kontakt til skole(valg af skole), børnehave, dagpleje osv. Samt om hvor langt du må flytte med børnene. Har i fælles forældre myndighed kan han beslutte at du ikke må flytte så børnene skal skifte skole feks.

Anmeld

4. august 2010

undercover....

LC skriver:

Der er jo kommet ny lovgivning på det område for nogle år siden. Så der nu hvis det overhovedet er muligt bliver fælles forældre myndighed, der skal virkelig meget til at kun den ene forældre har den.

Men hvis han frivillige overlader den til dig, så er det nok det nemmeste.

Hvis ikke i har problemer i at han siger hvilke weekender han kan have børnene, lige meget om det så kun er hver anden gang han burde have dem, så er der nok ikke så meget at gøre.

I skal direkte have en grund til at samarbejdet ikke fungere og i ikke kan snakke sammen.

Og når det kommer dertil så betyder forældremyndighed ikke noget i forhold til samværdet, der er stadig de samme rettigheder. Det ændre kun på kontakt til skole(valg af skole), børnehave, dagpleje osv. Samt om hvor langt du må flytte med børnene. Har i fælles forældre myndighed kan han beslutte at du ikke må flytte så børnene skal skifte skole feks.

Ja men jeg kan ikke se nogen grund til han har forældremyndighed overhovedet da han ikke interessere sig for noget at det alligevel.. Men han vil da aldrig give mig den hold da op så tror han jo ikke det er hans børn mere...

Det med om vi har problemer om hvornår han har dem må man så sige der er for nogen gange er det onsdag eller torsdag jeg finder ud af det at han ikk kan have dem i weekenderne.. Så det betyder så at vi ikke kan planlægge noget som helst i nogen weekender for vi ved aldrig om vi har 2-4 børn..  Han tager det som en selvfølgeat jeg tager børnene i hans weekender hvis han nu skal arbejde eller et eller andet.. (jeg tager dem selvf også) vil jo gerne være sammen med mine børn. men nu er de ved at være så store så de begynder da også at forstå hvorfor de ikke er så tit ved deres far. Og kan mærke på min dreng at han er meget mærket af at hans far endelig ikke rigtig gider ham, selv når haner ved sin far bruger han ikke tid på ham. Skal siges at min dreng har sociale og andre problemer i sin dagligdag i forvejen og det at han ikke fast er ved sin far hveranden weekend er meget svært for ham, han blir mere forvirret ved at der nogen gange går 2 mdr og andre gange 14 dage mellem han ser ham...

Da jeg flyttede længere væk meddelte jeg ham det faktisk 3 mdr før hvor man endelig bare skal gøre det 6 uger før og han sagde sig ikke imod så det er jo han hovedpine nu ikke min..

Anmeld

4. august 2010

LC

undercover.... skriver:

Ja men jeg kan ikke se nogen grund til han har forældremyndighed overhovedet da han ikke interessere sig for noget at det alligevel.. Men han vil da aldrig give mig den hold da op så tror han jo ikke det er hans børn mere...

Det med om vi har problemer om hvornår han har dem må man så sige der er for nogen gange er det onsdag eller torsdag jeg finder ud af det at han ikk kan have dem i weekenderne.. Så det betyder så at vi ikke kan planlægge noget som helst i nogen weekender for vi ved aldrig om vi har 2-4 børn..  Han tager det som en selvfølgeat jeg tager børnene i hans weekender hvis han nu skal arbejde eller et eller andet.. (jeg tager dem selvf også) vil jo gerne være sammen med mine børn. men nu er de ved at være så store så de begynder da også at forstå hvorfor de ikke er så tit ved deres far. Og kan mærke på min dreng at han er meget mærket af at hans far endelig ikke rigtig gider ham, selv når haner ved sin far bruger han ikke tid på ham. Skal siges at min dreng har sociale og andre problemer i sin dagligdag i forvejen og det at han ikke fast er ved sin far hveranden weekend er meget svært for ham, han blir mere forvirret ved at der nogen gange går 2 mdr og andre gange 14 dage mellem han ser ham...

Da jeg flyttede længere væk meddelte jeg ham det faktisk 3 mdr før hvor man endelig bare skal gøre det 6 uger før og han sagde sig ikke imod så det er jo han hovedpine nu ikke min..

Tror desværre du har en meget meget lille chance for at få den... og hvis du forsøger tror jeg bare du gør ham mere sur og umulig.

Hvis han acceptere du flytter, uden problemer, som faktisk er der han har noget at skulle sige, så kan du jo ikke brokke dig over det.

Og det ændre på ingen måde samværet med børnene om du har fuld forældremyndighed eller i deler om den. Selvom du har fuld forældremyndighed, kan han stadig sige dagen før at nu kommer han ikke og henter børnene fordi han arbejder.

Desværre så har forældre nogle gange nogle helt utrolige rettigheder over deres børn, som virker helt forkert, men sådan er lovgivningen nu engang. 

Anmeld

4. august 2010

thildemus

Som LC også skriver, så er chancerne for at du får tilkendt den fulde forældremyndigheder så minimale, at de nærmest ikke er til stede. Derudover skal du være opmærksom på, at man ikke kan søge den fulde forældremyndighed mere. Man kan kun opnå den ved at starte en retsag.

Det er kun ekstreme tilfælde der gør at man kan få forældremyndigheden efter den nye forældreansvarslov (der efter min mening burde afskaffes så hurtigt som overhovedet muligt!) - eks vold mod barnet, stofmisbrug eller lignende. Og det samme øjeblik far/mor udbedrer det forhold der gør at de har mistet forældremyndigheden - kan de søge og få den tilbage.

Din bedste chance er nok at han frivilligt giver den fra sig. Du kan hente blanketten til dette her http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5039. Men igen skal du være opmærksom på, at hvis han ønsker forældremyndigheden tilbage vil han få det nærmest automatisk blot ved at kontakte statsforvaltningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.