Hvornår spiser/drikker de selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. august 2010

Mussen2

Ja, overskriften siger det selv - hvornår kan børn spise/drikke selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

pipsen

Min den mindste KRÆVER selv at spise og drikke - han er halvanden år. Meeen for det meste kræver det storrengøring bagefter 

Anmeld

3. august 2010

Mussen2

pipsen skriver:

Min den mindste KRÆVER selv at spise og drikke - han er halvanden år. Meeen for det meste kræver det storrengøring bagefter 

Åh, ja det er både det jeg ser frem til og frygter. Hvor gammel var han da han begyndte at ville selv

Anmeld

3. august 2010

*Sofie*

Det er vel forskelligt
Ka kun svare for mig selv...Malou er 14 måneder og har kunne spise selv i en måneds tid.
Morgenmaden med ske, frokost med gaffel eller fingre og aftensmad med gaffel. Hun har os kunne drikke selv af glas i en måneds tid.
Det er dejligt, at man kun ska koncentrere sig om sin egen mad nu *GS* Det er super hyggeligt at sidde og spise mad sammen nu, hvor hun selv styrer det i sit eget tempo  

Anmeld

3. august 2010

Mussen2

*Sofie* skriver:

Det er vel forskelligt
Ka kun svare for mig selv...Malou er 14 måneder og har kunne spise selv i en måneds tid.
Morgenmaden med ske, frokost med gaffel eller fingre og aftensmad med gaffel. Hun har os kunne drikke selv af glas i en måneds tid.
Det er dejligt, at man kun ska koncentrere sig om sin egen mad nu *GS* Det er super hyggeligt at sidde og spise mad sammen nu, hvor hun selv styrer det i sit eget tempo  

Sejt- min er også snart 14, vil gerne selv, men tør slet ikke give hende lov til morgenmaden endnu, så bliver det er værre svineri. Hun vil også gerne drikke selv, men det med at stille koppen er ikke helt godt endnu

Anmeld

3. august 2010

*Sofie*

Mussen2 skriver:

Sejt- min er også snart 14, vil gerne selv, men tør slet ikke give hende lov til morgenmaden endnu, så bliver det er værre svineri. Hun vil også gerne drikke selv, men det med at stille koppen er ikke helt godt endnu

Jeg har os valgt at gøre det nemt for Malou.
Til morgenmad får hun fx. yoghurt natural med havregryn og revet æble i. Det er nemt at få på skeen og det falder ikke af.
Malou ville blive stiktosset hvis ikk hun fik lov selv. Hun var hissig ved samtlige måltider før hun fik frit løb...og nu er der ingen problemer

Anmeld

3. august 2010

Mira0911

Min datter på knap 18 mdr kan ikke spise selv eller drikke selv... Og det kommer på et tidspunkt hvor hun selv gør det... :)

Hun får lov at sidde selv med det, med ske gaffel osv... Men ikke rigtig fundet ud af hvordan det fungere...

Svært at sige hvornår børn spiser/drikker selv...

Det er meget forskelligt fra barn til barn...

Anmeld

3. august 2010

mor_sabina

Jeg har fra starten af ladet phillip selv, med fingrene og en gaffel/ske i den anden hånd (siden 6 mrd). Han begyndte selv at drikke af koppen omkring de 9 mrd, rigtig tidligt faktisk, og nu (15 mrd) begynder han så små at bruge gaflen og skeen. Han har stadig ikke helt styr på det, men han vil rigtig gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.