Så skal Liva starte på grød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. august 2010

Mor til L&S

Hej alle

Så har vi haft besøg af SP i dag! Liva er nu 64 cm lang og vejer 5900 gram - Stadig lang og slank 4 mdr gammel.

SP mente vi skulle begynde så småt på grød, så vi starter ud med majsgrød med pæremos efter ca 5-7 dage kunne vi prøve med en ny frugt mos

Og efter ca 14 dage begynde på 2 grød måltider - middag og aften.

Såå det blir bare såå spændende altså - Glæder mig til at prøve!

Har lige kogt pæremos til fryseren så vi har til hendes grød!

Hvordan gik det hos Jer første gang og hvilken grød startede i ud med??

Ja fortæl fortæl

Knus Liva og mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej søde!

Her går det godt med Laura og grød

Vi startede med ren majsgrød og startede først på mos (blandet i grøden) efter 14 dages tid. Vore sp sagde vi skulle lægge ud med ren grød så hun ikke pludselig kun vil have frugtmos

Hun får 2 måltider om dagen og nyder det i fulde drag

Vi starter endnu et måltid op om et par uger (når hun bliver 6 mdr) og glæder mig egentlig rigtig meget til at hun må få mere og mere mad... Jeg er ved at være lidt træt af det samme grød og mos hele tiden, så det bliver godt når der må komme lidt kød i osv for at lave mere afveksling

Knus Caroline og Laura

Anmeld

3. august 2010

Mor til L&S

Caroline86 skriver:

Hej søde!

Her går det godt med Laura og grød

Vi startede med ren majsgrød og startede først på mos (blandet i grøden) efter 14 dages tid. Vore sp sagde vi skulle lægge ud med ren grød så hun ikke pludselig kun vil have frugtmos

Hun får 2 måltider om dagen og nyder det i fulde drag

Vi starter endnu et måltid op om et par uger (når hun bliver 6 mdr) og glæder mig egentlig rigtig meget til at hun må få mere og mere mad... Jeg er ved at være lidt træt af det samme grød og mos hele tiden, så det bliver godt når der må komme lidt kød i osv for at lave mere afveksling

Knus Caroline og Laura

Det lyder godt

Hvor meget spiste Laura i starte med?? Et par skefulde eller mere??

Spurgte og SP om jeg skulle starte med majsgrød uden frugtmos da jeg havde læst herinde at det gjorde nogle, men fik at vide jeg godt kunne komme lidt frugtmos på, så det prøver jeg så!

Glæder mig helt vildt til vi skal starte og så alligevel har jeg det også lidt mærkeligt med det - altså tanken om at hun snart er så stor at mors mælk bliver skiftet helt ud  hehe!

En anden ting:

Hvad gør du med grød når i er på tur?? Vi skal i zoo i morgen nemlig - hvad gør man så der??

Nu venter jeg bare med at starte på grøden til på torsdag

Knus

Anmeld

4. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rollo skriver:

Det lyder godt

Hvor meget spiste Laura i starte med?? Et par skefulde eller mere??

Spurgte og SP om jeg skulle starte med majsgrød uden frugtmos da jeg havde læst herinde at det gjorde nogle, men fik at vide jeg godt kunne komme lidt frugtmos på, så det prøver jeg så!

Glæder mig helt vildt til vi skal starte og så alligevel har jeg det også lidt mærkeligt med det - altså tanken om at hun snart er så stor at mors mælk bliver skiftet helt ud  hehe!

En anden ting:

Hvad gør du med grød når i er på tur?? Vi skal i zoo i morgen nemlig - hvad gør man så der??

Nu venter jeg bare med at starte på grøden til på torsdag

Knus

vi sørger faktisk for at være hjemme når hun skal have grød, men mon ikke vi snart er nødt til at finde på noget Mon ikke man bare kan putte det i en lufttætbeholder og vente med at blande mælk/mme i? Ellers kan man jo købe et glas og tage med (vi laver al Lauras grød og mos selv, som det er nu)...

Hun har faktisk spist en del fra starten, men det tog hende 2 dage at finde ud af det med konsistensen Men efter 2 dage guflede hun løs... Heldigvis kan jeg mærke at mors mad stadige er det bedste , men ingen tvivl om at grøden er god for hende alligevel

Men jo.. det er underligt at man lige pludselig er "overflødig" I mad sammenhæng altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.