Vuggestue, dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. august 2010

Eliza/lykke

Vores lille datter skal i vuggestue ret tidligt. Først skulle hun være afsted som 5½ mrd., men under omstændighederne blir vi nødt til at få hende passet 1 mrd tidligere...........

Jeg føler mig splittet - dårlig mor? Vil hun kende mig? vil hun stadig føle tryghed hos mig? Knytter hun sig til de andre voksne frem for mig?

Så tænker jeg, at hun jo heller ikke ser sin far før sen eftermiddag og hun skal i seng 3 timer senere. Men ham kan hun godt kende..... Måske er det bare mor her, som ikke rigtig kan lide det her, men det er nødvendigt for os, at jeg kommer tilbage på jobbet.

Så tænker jeg på, om hendes nattesøvn vil blive ødelagt, fordi hun måske ikke sover så godt i vuggestuen, eller at hun ikke får nok mad dernede (hun vil spise grød til den tid).... bekymringer, bekymringer................

Uha...........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

prettybutterfly

Kan godt forstå du ik er lykkelig over situationen! MEN du må glæde dig over den tid du trods alt har haft med din guldklump! Tænk på, at for få år siden var ens barsel MEGET kortere. Både min søster og jeg var kun hjemme til vi var 3½ måned, og det var normalt dengang. Før det blev man passet ude ENDNU tidligere. Selvfølgeligt kan hun genkende jer! Og selvfølgeligt skal i lige ind i en god vane før tingene bliver rigtig godt. Hun skal også lige vænne sig til at sove dernede, MEN det skal nok gå!!!!

Knuser fra Mona

Anmeld

3. august 2010

Kb

Eliza/lykke skriver:

Vores lille datter skal i vuggestue ret tidligt. Først skulle hun være afsted som 5½ mrd., men under omstændighederne blir vi nødt til at få hende passet 1 mrd tidligere...........

Jeg føler mig splittet - dårlig mor? Vil hun kende mig? vil hun stadig føle tryghed hos mig? Knytter hun sig til de andre voksne frem for mig?

Så tænker jeg, at hun jo heller ikke ser sin far før sen eftermiddag og hun skal i seng 3 timer senere. Men ham kan hun godt kende..... Måske er det bare mor her, som ikke rigtig kan lide det her, men det er nødvendigt for os, at jeg kommer tilbage på jobbet.

Så tænker jeg på, om hendes nattesøvn vil blive ødelagt, fordi hun måske ikke sover så godt i vuggestuen, eller at hun ikke får nok mad dernede (hun vil spise grød til den tid).... bekymringer, bekymringer................

Uha...........

Det er selvfølgelig lidt tidligt, men det er jo kun set i forhold til at de fleste i dag går hjemme på barsel op til et helt år.... Dengang jeg var barn og så mange år siden er det da heller ikke  Der havde min mor kun 3 måneders barsel og så afsted med mig i dagpleje og kan kun sige at jeg altså har et rigtig nært forhold til min mor.... Og da jeg var barn var jeg sådan en der ALTID savnede min mor og led forfærdeligt af hjemve. 

Jeg tror bestemt ikke dit barn glemmer dig - nok tværtimod Og så går det jo nok alt sammen. Din bekymring viser bare at du en omsorgsfuld mor.  

Anmeld

3. august 2010

Eliza/lykke

hvor er I søde - sikke en dårlig samvittighed.... igår gik jeg rundt med hende i bæreselen efter en tur i svømmehallen med hele familien, alt igennem en god oplevelse. Jeg støvsugede med hende i bæreselen, så falder hun somregel i søvn... hun sov bare med øret på mit bryst. Hun stoler på mig og så "smider" jeg hende bare "væk"... forstå mig ret....

Men det kan ikke være anderledes for os, desværre. Så vi må få det bedste ud af det. Hun er kun 4 mrd., når hun starter i vs. selvfølgelig kommer hun ikke derned en fuld dag fra starten, så der går kun 14 dage før hun prøver det??? Så er hun 4½ mrd. - men jeg skal ikke hænge mig i alder, men kigge på hende.

Det er altså hårdt.... bare nu at det går godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.