Dagpenge under barsel....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.271 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. august 2010

Rsa

Hej

Jeg skriver, da jeg skal på barsel under min a-kasse, da min nutidige ansættelse kun er et vikariat og jeg derfor ikke er berettiget til barsel med fuld løn!

Så vil høre, om der er nogle af jer herinde der står i samme situation, som kan svare mig på, hvad det månedlige rådighedsbeløb ca. er, som dagpengemodtager på barsel

Venligst

Rsa 20 + 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

mybaby-girl

Hej,

Jeg havde fat i kommunen igår, fordi jeg os kun havde et vikariat tild. 31/7, men jeg var/er så syg de sidste to uger af vikariatet, og skal blive ved med at være sygemeldt, og om man er sygemeldt eller på barsel gir det samme sagde de derinde på kommunen .. men hva beløbet er, ved jeg ikke, hva ikke lige klog nok til at spørge

Anmeld

3. august 2010

Amelia<3

Hej.

Jeg var også på barsel mens jeg var på a-kasse. Jeg fik det samme i barsel som a-kasse. Det tror jeg også at du vil får. Du får de penge bare af kommunen.

Anmeld

3. august 2010

dipetersen

Hejsa

Dagpenge under a kasse ????

Jeg er i et barsel vikariat, har snakket med min fagforening, som har fortalt mig at jeg får fuld løn endtil mit vikariat udløber, selvom at jeg er på barsel. Derefter får jeg barsel dagpenge af kommune, som ca. er 12000-13000 før skat 

Anmeld

3. august 2010

Lillefe

Jeg mener dagpenge er på 15000 ca. kan variere lidt fra kommune til kommune.. men mener at have googlet det til det...

Anmeld

3. august 2010

>>Carina<<

Jeg stod i samme situation og jeg får barselsdagpenge af kommunen. Jeg får knapt 3000 om ugen. Ved ik om det er ens for alle!? Men prøv evt at tale med kommunen.

Anmeld

3. august 2010

SHERO

Snak med kommunen.. :-)

Der er forskel alt efter timer, løn, tillæg mv. hvad satsen er..

Anmeld

3. august 2010

AA10

hvad hvis man er under udd. og har bi job ved siden af hvad står man så til... udd. er med løn... nogen der ved det evt...??

Anmeld

3. august 2010

Rsa

Tak for repsonsen allesammen

Fik snakket med min a-kasse i da, som sagde det samme - at jeg er berettiget til fuld løn den tid mit vikariat forløber sig, som er 2 måneder efter jeg er gået på barsel. Derefter får jeg så højeste dagpengesats som vil give mig 2000. kr mindre om måneden før skat.

Så det er jo lige til at holde ud.. Og det er netop fuldstændig afhængig af hvor længe man har været ansat, timeantal osv. Så det er forskelligt fra person til person.

Når man er under lønnet uddannelse, ved jeg ikke hvilke vilkår der gælder...

Anmeld

3. august 2010

klmf

Mener at højeste dagpengesats er omkring 3000 brutto i ugen. Så udbetalt er det vel afhængig af, hvor stort dit fradrag er.... Jeg har et relativt højt fradrag pga. renteudgifter til huslån, så jeg får 2857 udbetalt i ugen.

Håber det kunne hjælpe? Er selv en nød til alt det der, så fik hjælp af en flink og meget tålmodig medarbejder på kommunen. Hun får 5 stjerner for pædogisk overskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.