Har lige brugt den sidste time med at snakke med min lillesøster over telefonen. Foklaringen er:
For knap et år siden fik hun et anonymt opkald, der sagde at hendes mand havde en affære med en kollega. Hun tog snakken med ham - ellere rettere prøvede, for han benægtede og blev så gal at han ikke snakkede med hende i flere dage. Siden da har der været 2 opkald mere. Siden jul har de ikke været sammen fysisk, for han er træt. Det eneste han har villet er at sidde og se fjernsyn. Der er ingen kram og klem, ingen jeg elsker dig og ikke flere af de små søde sms'er de plejer at skrive hver dag.
Hun vælger ikke at spionere selvom hun har alle muligheder. Han får nemlig en øl hver fredag hvor damen er med, men det sker ikke på den lokale eller anden bar - det foregår på stranden. Min søster aner ikke hvem der mere er med end bare de to.
Nu er det jo ferietid, og lillesøster kan kun få uge 32 i denne omgan, hvor hendes mand så får uge 30+31+32, så de han en uge sammen. I uge 27 fortæller han så at hans arbejdsgiver alligevel ikke vil give ham ferie, så nu har han uge 29+30+31. Og det er noget fis, for de har flexferie så hvis hans afdeling bliver lukket ned i en uge eller to, ja så kan han komme i en anden afdeling.
Og grunden til at han er så træt er at han møder kl 6 hver morgen. Men det er han ikke nødt til. Han har flextider og skal bare møde mellem kl 6 og 9.
Vi har de sidste mange måneder snakket om at nu må hun fortælle ham at hun mangler ham. At hun har behov for at blive bekræftet af sin mand gemmen 5 år, og det ville hun så gøre den weekend hun gik på ferie (altså den weekend vi kommer til).
I går ringede hun for at svare på en sms jeg havde sent og jeg kunne næsten ikke forstå hvad hun sagde så meget græd hun. Hun havde lige forladt manden og var på vej hjem til vores forældre.
Hun tog snakken med ham i går efter hun var kommet hjem fra festival. Han så hende komme hjem, men kom ikke ud for at sige hej. Hun måtte gå ind til ham og der var ingen knus eller hvordan er det gået, selvom de ikke har set hinanden i 3 dage.
Så blev det for meget for hende, og hun fotalte hvad hun har brug for fra sin mand. Men det kunne han ikke forstå, for det behov havde han ikke. "og hvis hun ønskede sig en der ville give hende opmærksomhed hver dag, skulle hun få sig en hund mere" HVAD??!! Han kan simpelhen ikke forstå at hun har et behov hvor han ike har. Han mener at han støtter hende i at hun gerne vil have et liv, hvor han ikke gider med. Det kan hun også godt se, men når de så kan gå i flere dage uden at have noget at snakke om, hvad betyder det så?
Puuhaaa det blev vist en længere smørre. Skulle bare lige lufte det hele og spørge om hvad jeg kan gøre?! Vi bor ret langt fra hinanden, og lige pt er det eneste jeg gøre at sende sms, ringe og ellers bare lytte. Men hvor er det hårdt jeg ikke lige kan smutte hjem og give hende et kæmpe knus