Dictes mor skriver:
Vi har været igang i tre uger. Men jeg er glad for at du skriver det, for jeg har nemlig kun hørt om børn, som bare lige skulle smage det et par gange og så spiste de det med velbehag, så blev lidt bekymret. Vi fortsætter som hidtil med nogle enkelte skefulde, for det vil hun gerne
Problemet er måske også, at jeg ikke har mælk nok til at mætte hende, så hun er også begyndt på flaske på samme tid, og det har måske været lidt for meget nyt på en gang.
Ja, så skal hun nok lige vende sig til det hele
Hvis hun tager fint på og ikke virker utilfreds, så er det hele sikkert som det skal være.
Nogle børn er mere glad for skemad end andre, nok fordi det er forskelligt fra barn til barn hvor hurtigt deres mave/tarm system udvikler sig. Det er også derfor sundhedsstyrelsen anbefaler at man ammer fuldt til ihvertfald 6 mdr. Måske er det ikke en gang sikkert at din datters mave har været helt klar til start på grød, og det måske er derfor hun protesterer lidt nu ?
Min søn er 8 mdr. og han gider stadigvæk ikke altid sin morgengrød, det er sådan op og ned. Men at han springer et enkelt skemåltid over en gang i mellem, det skader ikke 
Anmeld