uhh det er så ømt et emne, for det skaber så hurtigt splid, tro mig.
først lige en 
vi har selv stået der og jeg har selv været der(en morfar der forkælet mig og ikke mine 4 andre søskende)
men altså mit bedste råd er at tage den op med dem igen, fortælle at det såre jer at de gør den forskel og det såre jeres børn, for når delepigen bliver ældre vil hun også opdage den skæve fordeling og det er faktisk ubehageligt at være den der bliver forkælet ekstra, det såre, giver splid og dårlig samvittighed til pigen.
og de andre piger vil jo senere tage afstand og muligvis gøre det til et mobbe emne, det er en super hård en at forklare og det ikke altid det går helt godt, men det er i mine øjne den der har virket bedst, fordi den ikke går hen og netop gør så man hver gang lige skal synke en klump eller komme med en spids bemærkning.
jeg har også afprøvet den hvor der kom en spids bemærkning, hvilket giver langt flere diskutioner af den ubehagelige slags, men jeg nævnte en overgang min søn hver gang nogen nævnte min datter eller bad dem huske på at de var 2-(3) når der blive strikket og gjort ved til prinsessen
men det giver alt for dårlig stemning og for mange gnidninger
at holde dem/jer væk vil også være synd for børnene.
så mit råd er(efter den halve roman) at tage en snak med dem(igen) og fortæl dem hvad deres forskelsbehandling gør ved jer, ved pigerne nu og på sigt.
og så held og lykke med det
Anmeld