Hvornår har jeg termin, kender ikke min cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.413 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. august 2010

guld

Hej

Jeg har idag fundet ud af at  jeg er gravid...

Dejligt dejligt...

Men for omkring 2 månder siden fik jeg fjernet min homonspiral, og ikke haft mens. i 4 år. Af denne grund kender jeg ikke min cyklus...

Jeg har prøvet at "plotte" min første blødningsdag ind på et termin beregner... Den siger jeg har termin d. 5 april (Jeg havde min første mens.dag den 29 juni). Men kan jeg være sikker på at jeg har 28 dage imellem mens????

jeg kan desværre ikke huske hvad jeg havde før spiralen.

Kan man scanne sig frem til terminen???

Jeg er meget i vildrede  og samtidig super glad... Jeg  har tænkt så det brager... Håber der nogen der kan hjælpe mig.

Guld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

Hvem?

Hej

Jeg har idag fundet ud af at  jeg er gravid...

Dejligt dejligt...

Men for omkring 2 månder siden fik jeg fjernet min homonspiral, og ikke haft mens. i 4 år. Af denne grund kender jeg ikke min cyklus...

Jeg har prøvet at "plotte" min første blødningsdag ind på et termin beregner... Den siger jeg har termin d. 5 april (Jeg havde min første mens.dag den 29 juni). Men kan jeg være sikker på at jeg har 28 dage imellem mens????

jeg kan desværre ikke huske hvad jeg havde før spiralen.

Kan man scanne sig frem til terminen???

Jeg er meget i vildrede  og samtidig super glad... Jeg  har tænkt så det brager... Håber der nogen der kan hjælpe mig.

Guld

Hejsa

Nej, du kan ikke være sikker på at din cyklus er 28 dage, det er meget forskelligt,men ring til din læge og sig du er gravid, så får du en tid hos lægen (der lige dobbelttjekker) og de sender en henvisning til kvindeafdelingen på sygehuset, hvor du så efterfølgende blir indkaldt til en "termins-scanning", hvis lægen ikke kan regne den ud.

Og STOOOORT tillykke med graviditeten

Anmeld

2. august 2010

sarahb

ved nakkefolds scanningen beregner de også din termin, den kan sagtens variere fra hvad lægen evt siger. jeg blev af lægen sat til den 28/11 men scanningen sagde 18/11

Anmeld

2. august 2010

Hvem?

Ja, det jo det - min 1. graviditet svingede det med 3 dage, fra lægen til sygehuset, det kommer jo også an på hvor langt du er henne, hvis du kun er en 4-6 uger henne, er det slet heller ikke sikkert, de vil fastsætte en termin ved en scanning, da det er al for tidligt at sige noget.

Anmeld

2. august 2010

guld

Det bliver meget spændende... Det kunne være jeg skulle kontakte min læge og få dem til at fastsætte en evt. dato...

Det er sørme en helt anden verden der åbner sig for en...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.