Mage til ubehøvlethed...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. august 2010

Ida.

...skal man dælme lede længe efter!

Er bare SÅ GAL

Det var jo idag, jeg skulle ringe til boligselskabet før at høre om muligheden for at overtage lejligheden lidt før...og så fik jeg bare det mest ubehøvlede kvindemenneske i røret. DESVÆRRE var det ikke den samme rare mand, som jeg snakkede med i sidste uge - for han var da i det mindste menneskelig og til at snakke med. Hende her var: I kan bestemt ikke regne med at få den før d. 13. august. Og jeg forklarede endnu engang tingene - også det med, at hendes rare kollega havde snakket om muligheden for at tage en snak med maleren om at male vores lejlighed som en af de første - hendes svar lød: "jaaa, men maleren skal kigge på lejlighederne idag og imorgen og så laver de en plan"...jeg prøvede en gang til; om hun ikke kunne snakke med maleren om at male vores lejlighed som en af de første. Men det kunne hun ikke - og hvorfor f*nden kunne hun så ikke det?!! Det har jeg stadig ikke forstået...og så skulle der i øvrigt også ordnes gulv i lejligheden. Jeg forsøgte mig igen med, om man så ikke kunne få ordnet gulvet før malingen, hvis maleren ikke ville male vores lejlighed som en af de første. Det ville hun ikke kunne garantere. Jeg forklarede så situationen en gang til: " Ja ja, det er fint - vi har flere af din slags i den her omgang" øj så blev jeg gal og sagde, at jeg da regnede med, at både hende og maleren var mennesker, der var til at snakke med, når man står i så presset en situation, som vi gør: " Ja det er fint - du kan jo sagtens sidde i din lille verden og planlægge det hele, men det nytter jo ikke noget"  og så kom jeg til at tude af raseri (bliver SÅ gal på mig selv over, at det er den måde, jeg reagerer på, når jeg virkelig føler mig forulempet) - hvad f*nden er det for noget at sige til mig?! Hvor nedladende kan man lige være???

Nå men enden på det blev, at jeg må ringe igen sidst på ugen, så det må jeg jo gøre...og så må vi se om vi kan få livet til at fungere i flyttekaos så længe....lige nu er der MEGET lang tid til torsdag, hvor jeg regner med at ringe igen - og fredag næste uge virker som en evighed væk...Pelle har ferie til og med næste uge, så hvis vi først kan flytte fredag næste uge, så bliver det noget med at flytte fredag og mandagen efter skal Pelle starte på job igen....hvornår vi skal få gjort den lejlighed vi flytter fra rent og i stand til fraflyttersyn det kan jeg virkelig ikke se for mig....

Jeg er simpelthen så ufatteligt stresset over hele situationen, jeg er pyldret, kvalm og svimmel, kan ikke sove om natten, kan intet huske og intet overskue...ved godt, at jeg er nødt til at tage en dag af gangen, men for pokker, hvor er det ikke spor nemt har bare lyst til at begrave mig og vågne op til et nyt hjem uden rod og kaos...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

anna-jonas

Ja, der er den igen..................den med at tage væk, og ved et trylleslag er alt ordnet og kaosset har lagt sig. Sådan har jeg det også lige pt. altså har lyst til at flytte til Koh samui, og nedsætte mig som surferbums.................VIL DU MED IDA??? Ingen pligter og ansvar.............bare bo i en strandhytte, og leve livet.

Nå, men IDA-PIGEN....................Du må øve dig i at blive rigtig godt gammeldags vred. Os piger vi tuder bare, og det er at vende vreden ind ad. Ved at blive gal, og give udtryk for det, vender man vreden udad.................og det er sundere for ens egen psyke. Du skulle have spurgt hvad den uforskammede dame hed.............og så skulle du have fortalt hende, i rolige vendinger, hvad hendes opførsel gjorde ved dig. Det plejer at virke på sådanne personer............at de bliver konfronteret med, at folk faktisk bliver kede af det, og vrede.

Husk at få navne på dem du taler med, så du kan bede om at tale med de søde fremover.

Knus til dig............og sæt dig nu ned, og drik en kop kaffe.

Anmeld

2. august 2010

Ida.

Anna-jonas skriver:

Ja, der er den igen..................den med at tage væk, og ved et trylleslag er alt ordnet og kaosset har lagt sig. Sådan har jeg det også lige pt. altså har lyst til at flytte til Koh samui, og nedsætte mig som surferbums.................VIL DU MED IDA??? Ingen pligter og ansvar.............bare bo i en strandhytte, og leve livet.

Nå, men IDA-PIGEN....................Du må øve dig i at blive rigtig godt gammeldags vred. Os piger vi tuder bare, og det er at vende vreden ind ad. Ved at blive gal, og give udtryk for det, vender man vreden udad.................og det er sundere for ens egen psyke. Du skulle have spurgt hvad den uforskammede dame hed.............og så skulle du have fortalt hende, i rolige vendinger, hvad hendes opførsel gjorde ved dig. Det plejer at virke på sådanne personer............at de bliver konfronteret med, at folk faktisk bliver kede af det, og vrede.

Husk at få navne på dem du taler med, så du kan bede om at tale med de søde fremover.

Knus til dig............og sæt dig nu ned, og drik en kop kaffe.

JAAAAAH JEG VIL GERNE MED!!!!

Jeg er ikke ret god til det der med at blive vred på en rationel måde - jeg ved godt, at det er bedre, men det er ikke så ski'e nemt at lave om på! Hun hed Lene og manden jeg snakkede med i sidste uge gik på ferie i fredags (det vidste jeg godt på forhånd)...men jeg er SÅÅÅÅÅ dårlig til at huske navne - og ansigter!

Jeg drikker ikke kaffe  men har sat mig ned og forsøger at finde ud af, hvordan jeg skal gribe de næste 14 dage an!

Hvordan gik Idas første vuggestuedag?

Anmeld

2. august 2010

otlitrom

Jeg kan heller ikke håndtere sådanne mennesker. Mon hun har været søster til den sat*n af en sekretær jeg fik i røret fra klinikken idag???

Kan godt forstå du er vred og frustreret!!

Jeg håber det hele falder på plads, så du kan få din nattesøvn og dit overskud igen!

Anmeld

2. august 2010

TbCp

Arhhh men for FAN*** Hvad er det lige hun tror hun kan tillade sig!!!

Kan dælme godt forstå du er tosset!

Anmeld

2. august 2010

Ida.

kitty skriver:

Jeg kan heller ikke håndtere sådanne mennesker. Mon hun har været søster til den sat*n af en sekretær jeg fik i røret fra klinikken idag???

Kan godt forstå du er vred og frustreret!!

Jeg håber det hele falder på plads, så du kan få din nattesøvn og dit overskud igen!

Uh har du fået svar? Synes ikke jeg kan finde en opdatering  og det lyder ikke som om, det var så positiv en oplevelse?

Anmeld

2. august 2010

Skouboe

Jeg arbejdede sammen med en super dygtig projektleder for et par år siden og hun lærte mig rigtigt mange ting - en af den var at takle den slags mennesker.

Hun præsterede at spørge en totalt umulig receptionist om hun ikke måtte bede om hendes navn, fordi hun gerne ville sende hende en flaske vin - med det humør hun var i, så virkede det som om hun godt kunne bruge noget der gjorde hendes dag lidt bedre.

Prøv at tænke på tingene på den måde istedet. Hun må have det rigtigt skidt med sig selv når hun behandler andre på den måde og det er rigtigt synd for hende. Det plejer at hjælpe på mine frustrationer når jeg tænker på den måde. 

Anmeld

2. august 2010

KWL

Dumme kælling. Æv altså. Sender dig et  knus.

Anmeld

2. august 2010

lion

Jeg vild vred på dine vegne, hun dda ikk svare dig på den måde. Det er frækt.

Jeg fik læst din opdate og at du har fundet en løsning. Super skønt

Anmeld

2. august 2010

otlitrom

idamaria83 skriver:

Uh har du fået svar? Synes ikke jeg kan finde en opdatering  og det lyder ikke som om, det var så positiv en oplevelse?

Fik at vide, at jeg kunne komme til at vente en uge eller to mere. Hvilket gør at vi ikke kan nå dette forsøg, og derfor først kommer igang til midt oktober, og derfor kun når 1 eneste forsøg, inden spareplanerne træder i kraft.. Der er meget små chancer for, at vi bliver en familie....

Jeg har ikke opdateret, grundet manglende overskud (og en lang og træls aftenvagt på job).. Sorry!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.