Hej alle skønne gravide og mødre!
Hvilken form for fødselsforberedelse vil I vælge/har I brugt? Eller undlader I helt?
Da jeg var til mit første jordemoderbesøg snakkede hun meget om de mange forskellige former for fødselsforberedelse - svømning, yoga, afspændning, hypnose, coaching osv. You name it! Og som selvfølgelig alt sammen koster penge....
Jeg spurgte hende om erfaringerne med, om der var forskel på fødslerne i forhold til om man havde gået til en eller anden form for fødseslforberedelse. Hvortil hun svarede: Det er et meget godt spørgsmål!! Så var jeg ligesom i vildrede
Hun sagde, at der ikke var nogen direkte beviser på, at fødslerne gik lettere/bedre, hvis kvinden havde gået til fødselsforberedelse, men hendes opfattelse var, at især førstegangsfødende var mere rolige ved situationen, hvis de f.eks. havde taget nogle kurser i afspænding og stresshåndtering eller lignende.
Så mit spørgsmål er: Hvad gør/gjorde I - og hvad fik I ud af det/håber på at få ud af det??
Jeg skal selv gå til graviditetssvømning og mit fitnesscenter har også et hold for gravide, som en jordemoder står for - begge dele starter op her midt i august, og det regner jeg med at jeg skal følge lige indtil fødslen
Men ellers ror jeg ikke, at jeg skal gøre så meget andet...
Anmeld