Det med vægt (børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. august 2010

NaFe

Hmm syntes det svært med felusens mad og vægt herhjemme...

hun har aldrig været en lille baby, altid ligget lidt over kurven...men nu er jeg sku lidt i tvivl...

Hun gider intet spise, hun er slet ikke interesseret i mad..hun lever faktisk stort set a 2-3 kiks...tilgengæld drikker hun meget, men det jo bare ikke nok...

Hun har været oppe og veje 11 kg men nu er hun nede på 9,5 kg...syntes altså ikke det meget af en på 19 mdr....Hun er selvfølgelig også vildt aktiv, hun sidder ikke ned i 2 min, løber altid rundt...

hvordan får jeg hende til af få interesse i maden?? eller er hendes vægt helt ok..hvad vejer jeres...

ved sku ikke om det bare er mig der er pyldret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Skouboe

Freja er vel omkring 88 cm høj (hun bruger 92 i bukser/bluser og 98 i bodyer) og vejer 12 kg, men hun har også altid været lang.

Hun har altid spist godt, og vi har altid haft det skægt ved måltiderne - primært fordi hendes far ofte mentalt er på samme alder som hende. Et hit hos dem begge to er fx pandekager. Så spiser de lidt og så sidder far og bider huller i pandekagen og skærer ansigter af Freja igennem hullet og Freja - der ikke kan finde ud af at være SÅ avanceret - sidder med pandekagen for øjnene.

Jeg ved ikke om tossede indfald har noget at gøre med hendes glæde ved mad, men vi har bevidst valgt ikke at fokusere på maden og gøre det til et problem, så de dage hvor hun ikke rigtigt spiser, presser vi hende ikke.

Det at hun drikker meget, kan godt have indflydelse på hendes vægt, fordi væsken tager pladsen fra maden og hun derfor drikker sig mæt - jeg har bare ikke lige umiddelbart et bud på hvad du kan gøre ved det.

Anmeld

1. august 2010

NaFe

Skouboe skriver:

Freja er vel omkring 88 cm høj (hun bruger 92 i bukser/bluser og 98 i bodyer) og vejer 12 kg, men hun har også altid været lang.

Hun har altid spist godt, og vi har altid haft det skægt ved måltiderne - primært fordi hendes far ofte mentalt er på samme alder som hende. Et hit hos dem begge to er fx pandekager. Så spiser de lidt og så sidder far og bider huller i pandekagen og skærer ansigter af Freja igennem hullet og Freja - der ikke kan finde ud af at være SÅ avanceret - sidder med pandekagen for øjnene.

Jeg ved ikke om tossede indfald har noget at gøre med hendes glæde ved mad, men vi har bevidst valgt ikke at fokusere på maden og gøre det til et problem, så de dage hvor hun ikke rigtigt spiser, presser vi hende ikke.

Det at hun drikker meget, kan godt have indflydelse på hendes vægt, fordi væsken tager pladsen fra maden og hun derfor drikker sig mæt - jeg har bare ikke lige umiddelbart et bud på hvad du kan gøre ved det.

mange tak for svar..

prøver selv af gøre det hele lidt sjovt, sådan af spise tid ikke er træls. Hun er altid med til a lave maden, det kan hun godt li, men når den serveres så der ingen interesse. Og ja der bliver altså ikke serveret noget andet for hende og ingen pres...

Hun er omkring de 84 høj nu tror jeg...hun bruger stadig 80 og lidt 86..men det bare det a hun bliver ved med af tabe sig..det syntes jeg ikke er godt...

Anmeld

1. august 2010

anna-jonas

Synes da at du skal få hende tjekket hos lægen, hvis du er bekymret...............for det at hun har tabt sig skal der måske kigges lidt på. Du siger at hun drikker meget...............hvor meget er det?? Er det flere liter om dagen? For så kan det da godt være at lægen skal tjekke hendes blodsukker.

Ida er 17 mdr. og vejer vel 10,5 kg. Hun har taget en del på, her de sidste par mdr. men fra januar til april, tabte hun sig faktisk også 2-300 gram. og der havde jeg SP ude og kigge på hende. Hun foreslog at vi serverede sødmælk og smør på brødet...........og havregrød med rigelig smør.

Anmeld

2. august 2010

Karo

Marcus er jo snart 2 år og han vejer 10,4 kg. Han er også meget aktiv lige som Feluca og har derfor svært ved at tage på.

Det er meget forskelligt hvor meget ham spiser. Nogle dage spiser han næsten ingenting, mens han andre dage bare æder løs. Han er begyndt at få mere kalorie rig mad og det hjælper lidt på det. Men spørg din læge ad, for at være sikker.

Anmeld

2. august 2010

Ida.

Jeg synes primært at det, at hun har tabt sig er bekymrende - at de i perioder ikke spiser så meget, er jo meget normalt, men at hun ligefrem har tabt sig 1½ kg synes jeg lyder af meget. Annika er snart 3 år og vejer 11,5 kg - men hun har også ALTID været et bette nips, så hende er jeg ikke bekymret for. Hun er i øvrigt også slem til at drikke rigtig meget, og ved måltiderne er vi nødt til at have lidt restriktioner (staves?) på, for ellers får hun hurtigt drukket sig mæt...

Jeg ville tage hende til lægen og få hende tjekket og få snakket om, hvordan I kan gribe det an - evt. også snakke med sundhedsplejersken - de har som regel nogle gode råd til at håndtere sådan nogle situationer.

Med Annika er det aller allervigtigste, at maden er i system; der skal serveres mad til faste tider (vuggestuetider) og IKKE mad uden for spisetiderne - heller ikke selvom hun ikke rigtig har spist noget til måltiderne...for så ender det med, at hun får småspist sig gennem dagen og dermed hele tiden holder sulten fra døren - og altså ikke når at blive ordentlig sulten til måltiderne...

Anmeld

2. august 2010

lion

NaFe skriver:

Hmm syntes det svært med felusens mad og vægt herhjemme...

hun har aldrig været en lille baby, altid ligget lidt over kurven...men nu er jeg sku lidt i tvivl...

Hun gider intet spise, hun er slet ikke interesseret i mad..hun lever faktisk stort set a 2-3 kiks...tilgengæld drikker hun meget, men det jo bare ikke nok...

Hun har været oppe og veje 11 kg men nu er hun nede på 9,5 kg...syntes altså ikke det meget af en på 19 mdr....Hun er selvfølgelig også vildt aktiv, hun sidder ikke ned i 2 min, løber altid rundt...

hvordan får jeg hende til af få interesse i maden?? eller er hendes vægt helt ok..hvad vejer jeres...

ved sku ikke om det bare er mig der er pyldret...

Nu har Cassandra jo aldrig været en lille pige.

Hun bliver 2 år imorgen og hun vejer 13 kg.

Hun spiser også lidt i perioder især her i varmen.

Men hun har aldrig tabt sig meget, hun har bare ikk rigtig taget på, også forbi hun er så aktiv.

Men jeg ville så de andre siger tage forbi lægen for at hører.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.