Med en lille tåre i øjet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. august 2010

TbCp

Har lige stået og smurt madpakke til Liva.... til Livas første dag i børnehave imorgen.... må indrømme det er med en lille (læs STOR) tåre i øjet....
Kan slet ikke forstå det er nu....

Det fine "første dag i børnehave tøj" er fundet frem, tasken er pakket og tullen er puttet i seng....

Nu vil jeg se et par afsnit LOST og se om tankerne ikke kan komme lidt væk.... jeg har mega ondt i maven over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Vingummien

Ih det bliver spændende Er nok moren der tager det hårest Forstår dig godt. Hun er jo ved at være en stor pige nu.

Men hun vil nyde det og lære en masse nye ulykker af de større børn

Anmeld

1. august 2010

otlitrom

Jeg håber I får en rigtig dejlig start i børnehaven alle 3. Det betyder noget at Liva er glad, og det er jo også en start for Jer!

Og nu kan det godt være at jeg spørger dumt, fordi jeg ikke har børn Men hvad er det der gør det så sørgmodigt at hun skal starte? Er hun ved at blive stor, og tiden bare flyver afsted? Eller tror du ikke hun bliver glad for det? Eller er det forandringen i sig selv?

Jeg håber ikke du tænker "tåbe" over mit spørgsmål, men jeg kan mærke i dine indlæg at det virkeli fylder meget, og jeg synes det er ærgeligt du skal være så trist. Selvfølgelig er det tilladt at fælde en tåre, for det ér en stor ting der skal ske. Men er der slet ikke noget positivt i det?

Jeg sender dig et kram, og håber Liva får en dejlig første dag i sin nye  børnehave!!

Anmeld

1. august 2010

ChatH

TbCp skriver:

Har lige stået og smurt madpakke til Liva.... til Livas første dag i børnehave imorgen.... må indrømme det er med en lille (læs STOR) tåre i øjet....
Kan slet ikke forstå det er nu....

Det fine "første dag i børnehave tøj" er fundet frem, tasken er pakket og tullen er puttet i seng....

Nu vil jeg se et par afsnit LOST og se om tankerne ikke kan komme lidt væk.... jeg har mega ondt i maven over det

UHHH hvor kan jeg huske det. jeg tudbrølede og havde bare lyst til at tage dem med hjem igen, men de klarer det som regel helt fint. tror på liva bliver kanon i børnehaven. vi må lige se et billede af hende i hendes fine tøj

Kæmpe kram fra en anden mor som kender til de der følelser

Anmeld

1. august 2010

JustAnotherName

Puuuh, jeg kan sagtens sætte mig i dit sted.
Det er jo Bianca's tur om 2 måneder...... Men jeg udskyder det stadig lidt i mine tanker. For det ER virkelig en stor forandring fra det "trygge DP/VS liv", som de har haft de sidste par år.

Men jeg er sikker på, at både Liva og Bianca er klar til det.
Og at de vil blive glade for det.
Så må du og jeg spille tapre mens de ser os, og græde sammen og trøste hinanden herinde! .....jeg starter med at trøste dig søde ven   

Anmeld

1. august 2010

oo

som jeg sagde i fredags, så får jeg dårlig mave af at tænke på, at jeg skal aflevere mit barn om 14 måneder (), så jeg kan udmærket forstå, at IMORGEN er megetmeget snart!! men jeg er sikker på det kommer til at gå forrygende...altså...måske ikke for dig, men for Liva'en tror jeg det blir en fantastisk spændende dag! og mon ikke det hele blir lidt nemmere når du henter en glad tulletøs om eftermiddagen? det håber jeg

Anmeld

1. august 2010

anna-jonas

Dit lille livsstykke skal nok klare børnehavelivet til UG. Det bli'r så dejligt for hende, at få nogle flere legekammerater, og at få lov at blive stor, selvom hun nu igen er den lille.

Knus Mette

Anmeld

1. august 2010

TbCp

kitty skriver:

Jeg håber I får en rigtig dejlig start i børnehaven alle 3. Det betyder noget at Liva er glad, og det er jo også en start for Jer!

Og nu kan det godt være at jeg spørger dumt, fordi jeg ikke har børn Men hvad er det der gør det så sørgmodigt at hun skal starte? Er hun ved at blive stor, og tiden bare flyver afsted? Eller tror du ikke hun bliver glad for det? Eller er det forandringen i sig selv?

Jeg håber ikke du tænker "tåbe" over mit spørgsmål, men jeg kan mærke i dine indlæg at det virkeli fylder meget, og jeg synes det er ærgeligt du skal være så trist. Selvfølgelig er det tilladt at fælde en tåre, for det ér en stor ting der skal ske. Men er der slet ikke noget positivt i det?

Jeg sender dig et kram, og håber Liva får en dejlig første dag i sin nye  børnehave!!

Du spørger ikke dumt

Der er så mange ting der gør at jeg bliver trist ved tanken om det...

Hun bliver så hurtig stor
Hvad nu hvis der ikke er nogle der vil lege med hende
Hvad hvis hun bliver mobbet
Hvad hvis pædagogerne ikke er der til at trøste hende hvis hun bliver ked af det....

Alt det og meget meget mere farer igennem mit hoved.... desværre er meget af det ting jeg selv har oplevet fra da jeg gik i børnehave.... og heldigvis er det jo hverken samme børnehave, samme pæagoger eller samme børn.... Men alligevel sidder det i mig.

Samtidig er det det at Liva går fra den lille trygge dagpleje til en stor børnehave....

Og så "bare" det at tiden går alt for stærkt

Anmeld

1. august 2010

TbCp

1000 tak for alle jeres svar...

Jeg fik lige vrælet lidt ved manden og vi fik snakket om alt det vi begge bekymre os om... det er forskellige ting, men fælles er at vi er SÅ bange for mobning.

Jeg ved at min datter er en vinder At hun nok skal klare det hele og at hun kommer til at synes det er FEDT! (hendes nye udtryk når noget er fedt er "Årh mand!" )
Jeg skal bare lige igennem dagen imorgen og se at det hele nok skal gå....

Anmeld

1. august 2010

otlitrom

TbCp skriver:

Du spørger ikke dumt

Der er så mange ting der gør at jeg bliver trist ved tanken om det...

Hun bliver så hurtig stor
Hvad nu hvis der ikke er nogle der vil lege med hende
Hvad hvis hun bliver mobbet
Hvad hvis pædagogerne ikke er der til at trøste hende hvis hun bliver ked af det....

Alt det og meget meget mere farer igennem mit hoved.... desværre er meget af det ting jeg selv har oplevet fra da jeg gik i børnehave.... og heldigvis er det jo hverken samme børnehave, samme pæagoger eller samme børn.... Men alligevel sidder det i mig.

Samtidig er det det at Liva går fra den lille trygge dagpleje til en stor børnehave....

Og så "bare" det at tiden går alt for stærkt

Pyha Efter at have læst de andres indlæg tænkte jeg "uh, det var vist ikke så smart spurgt", men det var ikke helt så galt alligevel!

Det er virkelig også store tanker - og dumme minder - at gå med! Så kan jeg langt bedre forstå du er så påvirket. Jeg håber at børnehave bliver noget bedre for Liva, end det du oplevede i sin tid. Jeg tror nok hun skal finde nogen at lege med, at pædagogerne er kompetente, og at det hele nok skal gå. Men selvfølgelig er du nervøs, det er blot forståeligt!

Tak fordi du ville svare.

Jeg håber I får en god dag i morgen, og at du kan ånde lettet op bagefter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.