Er det bare mig? Om lægevagten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2008

rlyn

Tristan skulle have været til læge idag, men da jeg stadig ikke er på toppen, og da jeg er alene med ham i denne uge, ringede jeg til lægen og fik tiden udsat til mandag - de har ikke en tid før og det er egentlig ok, da vi skal op til min moster og onkel og overnatte imorgen, og de bor udenfor aalborg. Der ud over skal jeg have lavet det sidste ved mine tænder imorgen, inden vi skal på ferie.

Grunden til han skal til læge er, at han har fået en del udslæt, som ikke rigtig vil gå væk igen. Han er ikke generet af det, men de sidste par dage er det dukket op nye steder. Da jeg hentede ham fra DP idag var det begyndt at vise sig endnu et par nye steder og det var blevet mere tydeligt. Jeg snakkede med en veninde om det, og hun havde tid til at køre os til lægevagten i aften, hvilket passede mig glimrende.
Men tror I lægevagten vil se os!!!! >(>(

Jeg forklarede lægen, hvad der var galt og fortalte, at vi havde haft tid idag, men at jeg havde været syg osv., så derfor kom vi ikke afsted, men nu var der kommet mere og jeg var ked af at gå indtil mandag, før der blev kigget på det. Lægen syntes jeg skulle ringe til egen læge imorgen og få tid enten der eller fredag. Jeg sagde så, at jeg havde fået at vide, at de ikke havde tid før mandag og at jeg var så heldig at en veninde ville køre os til lægevagten i aften, og det ville passe mig fint, da jeg stadig ikke var helt på toppen og at jeg var alene med Tristan indtil fredag eftermiddag - som jo heller ikke er løgn. Syntes måske ikke jeg skyldte ham at fortælle om familieplaner m.v. for de næste par dage...
Et øjeblik sagde lægen så - og så var han tavs i rimelig lang tid.
På et tidspunkt spørger jeg ham, om han sidder og taster? Ja, siger han. Jeg har lige sendt en mail til din læge, at du skal have en tid enten imorgen eller fredag, så du kan bare ringe til dem imorgen tidligt. WHAT!!! 8(>((?)
Tak for det din idiot!!!
Så nu kan jeg så ringe til min læge imorgen og undskylde for den mail >(>(:$
Er det bare mig, eller kan han godt tillade sig det, uden at spørge mig først (?)
Jeg føler mig virkelig krænket. Så i stedet for at hjælpe mig, har han givet mig et problem jeg skal forklare og undskylde for imorgen - det var lige hvad jeg havde brug for >(>(>(

Godt der er Gordon Ramsay i TV i aften. Så kan jeg da rase af i selskab med verdens bedste, frækkeste og lækreste kok ;)8D

...i øvrigt mener min DP at det kan være astmaeksem(?) Èn af hendes drenge har haft det og det ser åbenbart ud som det Tristan har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2008

Loggidut

hmmmm......set udefra tror jeg du har fået hvad du har bedt om....

du vil ud til lægevagten med et udslæt, som har været der ovre længere tid...så der kan jeg godt følge lægevagten, for han er der jo for akutte ting...hvis det skal undersøges til bunds hvad det er Tristan ikke kan tåle, så er lægevagten langt fra den rigtige til at gøre det. Specielt hvis Tristan ikke har problemer med det...
Så mon ikke lægevagten har tænkt at det er synd for Tristan at han skal gå til mandag, selv om han godt selv ved han ikke kan gøre en disse ved det!
Så der kan jeg jo egentlig godt forstå han mailer til din læge, og siger det er en god ide at han/hun ser tristan inden weekenden.

hvis nu at der lige nøjagtig sad 20 børn med høj feber og og ondt i halsen og ørene...så kan det jo godt være han har vurderet din sag som noget ikke akut?

kan det være derfor?

jeg ved det sørme ikke, måske dr. doolittle kan komme med noget fornuftigt til dig her?

Anmeld

3. juli 2008

ivfmarie

ja undskyld mig, men jeg syns det er dig der er lidt "sippet" i denne situation. Jeg syns det var pænt gjort af lægevagten at tage sig tid til at kontakte din egen læge. Lægevagten er til akutte problemer, og ikke bare til "almindelige" lægebesøg fordi egen læges åbningstid ikke lige passer.
Og hvis ikke det er mere alvorligt end at du ikke vil afsted "bara" fordi du er alene, så er det altså heller ikke så alvorligt at du skal bruge vagtlægens tid.
Du må undskylde hvis hvis jeg støder dig, men jeg syns det er enormt egoistisk af de forældre (ikke bare dig) der kræver at komme til vagtlæge med problemer der sagtens kan vente til egen læge åber.

Hvordan tror du at du ville havde det den dag du sidder med et alorligt sygt barn, og skal vente i to timer fordi lægen er ved at fjerne en splint i en finger, eller er ved at skrive en recept der alligevel først kan indløses i morgen?

Aflutningsvis vil da skynde mig at give dig ret i at Gordon er en superkæk kok - han måtte sgi gerne lave en bette natmad til mig ;)

Marie

Anmeld

3. juli 2008

rlyn

Hej med jer.

Nu, hvor jeg har sovet lidt på det, ser jeg også lidt anderledes på tingene - så I har ganske ret ;)
Jeg havde en lidt presset dag igår, og lægevagten var bare dråben for mig.
Jeg må med røde ører konstatere, at egoisten kom op i mig igår :$:$:$

Men tak for jeres svar - og for at I er så ærlige. Det værdsætter jeg altid.

Knus Rikke..."sippen" ;) som har fået en god og tiltrængt søvn :)

Anmeld

3. juli 2008

Loggidut

lol...godt Rikke...så kom du ind i kampen igen!

;)
(H)

Anmeld

3. juli 2008

twinboys

Hej først vil jeg sige at det er ikke rart at have et barn, man ikke lige ved hvad fejler...
Men lidt udslet kan næsten kun vuderes af en hudlæge... Især hvis man også skal have taget en priktest for at finde ud af hvad barnet evt. ikke kan tåle...
Jeg har selv siddet med børn der var minutter fra at sige farvel til livet hos en vagtlæge...Vi vidste at Oliver var vildt dårlig men de ville ikke sende os en ambulance og bad os køre til vagtlægen kl. 10... Vi troede reelt at vi så skulle ind til lægen kl. 10, men nej på grenå sygehus hos vagtlægen, møder alle ind kl. 10 og så er det bare køkultur... Jeg græd og græd og kom ind i venteværelset med Oliver der bare lå hen...
Lægen kom ud og sagde første mand må gå med ind... Jeg rejste mig op og sagde til lægen at jeg var kommet akut pga. Oliver han kiggede mig kun i øjene og sagde ja ja der sidder mange her, som også sidder her og venter... Jeg bad ham inderligt og sagde han altså havde brug for ilt... Lorte læge bad mig sætte mig... Den første dreng på 8 gik med lægen ind, jeg sagde til min mand... Han har sikkert kun en virus og skal ligge sig hjem under dynen... Ganske rigtigt, da drengen kom ud gik han hen til hans far og sagde det var heldigvis kun en virus...
Jeg havde besluttet mig for at selvom der sad 23 mennesker i kø foran mig ville jeg ikke acceptere det samme svar fra lægen igen, når han kom ud...
Omsider kom lægen ud igen og sagde næste, han kiggede over på mig og tror han så min frygt i mine øjne denne gang... Han sagde nej vi tager lige den lille dreng først... Han slog et blik på ham og sagde ... Ambulance hertil i en fart og med ilt...
Min Oliver havde over 40 i feber og en rs virus fandt de ud af senere...
Vi blev indlagt i Randers hvor han lå i mange dage med 100% ilt og c-pap, vi fik at vide, at var vi ikke kommet med ham, havde han været død fra os i venteværelset hos vagtlægen...
4 dage efter fik Alexander også rs-virus... Vi lå i mange dage med 2 drenge der svævede mellem liv og død...
Så tro mig jeg bliver mildt sagt rigtig ked af det, når man som mor står med et barn hos en vagtlæge og folk sidder før mig med en skramme på armen eller en lille forkøelse...
Men jeg er også mor som har børn som har været tæt på døden flere gange...
Men forstå mig ret, det er ikke sjovt at have børn der er syge, om de så er små eller store om de lidt eller meget syge...
Men kan man vente til at komme til sin egen læge, er det det bedste for dem som virkelig har brug for akut hjælp...
Øhhhh håber at i forstår mig....

Mvh Mor til Oliver & Alexander født 3 1/2 mdr. for tidligt

Anmeld

3. juli 2008

charlottekri

Puha twinboys, det var da en uhyggeligt historie!!!!! sådan en fucking nar!!! han kunne da vel for ****** se at din søn lå livløs i dine arme (sådan læste jeg det).... det kan virkelig pisse mig af sådan noget!!! jeg tror nok at hvis jeg kom til vagtlægen ville jeg lige sende et blik rundt i venteværelset (plejer at studere mennesker når jeg er ude... :$) og så ville jeg da vige pladsen for dem som ser værre ud end mit tilfælde... det er normalt i min verden.
godt at han reagerede til sidst!!!
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.