efterfødselsreaktion efter halvandet år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. august 2010

Milka

ja, det lyder måske tosset, men ... har det ikke så fedt  

jeg er så træt, og så udmattet! sover bare hver en chance jeg får, næsten som var jeg deprimeret og bare ville gemme mig under dynen hele tiden. er sur og tvær og skælder ud og er nok ikke særlig sød at være sammen med. og pigerne er inde i en fase hvor de ikke vil sove og ikke vil spise og de er sure og tvære og overhovedet ikke sjove at være sammen med.

magter det kun lige, synes jeg. og lad os bare sige at der bliver set rigtig meget teletubbies og spist rigtig meget pasta herhjemme for tiden. orker bare ikke andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

ChatH

Milka skriver:

jeg er så træt, og så udmattet! sover bare hver en chance jeg får, næsten som var jeg deprimeret og bare ville gemme mig under dynen hele tiden. er sur og tvær og skælder ud og er nok ikke særlig sød at være sammen med. og pigerne er inde i en fase hvor de ikke vil sove og ikke vil spise og de er sure og tvære og overhovedet ikke sjove at være sammen med.

magter det kun lige, synes jeg. og lad os bare sige at der bliver set rigtig meget teletubbies og spist rigtig meget pasta herhjemme for tiden. orker bare ikke andet

ØV du får lige en kæmpe krammer fra mig.

tager hatten af for at trods alt klarer pigerne og alt det andet helt alene. jeg kan godt huske perioder hvor jeg var ved at dø da pigerne var små og vi var da alligevel to til at passe dem.

har du ikke mulighed for at få pigerne passet en hel weekend så du kan få sovet igennem og evt komme lidt ud og pleje dig selv?

Du har helt sikkert brug for det og det har tøserne sikkert også.

Kæmpe krammer chatarina

Anmeld

1. august 2010

NaFe

åhh altså..vor trist a læse...håber du kommer hurtigt oven på igen og får en masse energi... Men vil nu også sige af jeg sagtens kan følge dig, har det os selv sådan nogen gange...og ja det er altså slemmer vis jeg har haft feluca hjemme i flere dage...

tager så meget hatten af for dig har du har de to tøser hjemme... Jeg ville slet ikke kunne overskue det. Syntes det dejligt a være væk fra felusen lidt timer om dagen så vi ikke gider os op af hinanden... De dage hun er hjemme kan jeg tydeligt mærke af min lunte er korter og hun heller ikke er tilfreds-

så krydser for a de snart finder en løsning så de små krudtugler kan komme i vuggestue og få brugt al deres energi..smiler...og du kan komme lidt væk fra dem også...tror sku det meget sundt-

men stort kram

Anmeld

1. august 2010

oo

du får lige et stort  fra mig. selv superhelte har vel brug for en pause, tænker jeg!

Anmeld

1. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh,søde,du får da også lige et kæmpe  fra mig,selvom det jo ikke hjælper meget.

Er da bare så ked af at høre at du har det skidt,og så lige i en periode hvor pigerne også er ved siden af sig selv.Håber du snart får det bedre...ville sådan ønske jeg kunne komme og hjælpe dig

Anmeld

1. august 2010

ooo

Ih, Camilla, jeg vil virkelig gerne hjælpe dig hvis jeg kan. Jeg bor jo ikke så langt væk fra dig, og har tiden og overskudet til at passe et par bøtter hvis det kan have nogen interesse?

Jeg håber ikke at du synes det er for mærkeligt at jeg tilbyder min hjælp på den her måde, men har læst dine sidste indlæg, og synes det lyder som om du kører på de sidste reserver.

Hvis du tør overlade bøtterne til mig, vil jeg gerne hjælpe, men forstår også godt hvis du synes det er lidt grænseoverskridende.

Du kan jo tænke lidt over det.

Kram M.

Anmeld

1. august 2010

Milka

tak for jeres svar, særligt dit, metchen.

eftermiddagen gik ok, men var lang. pigerne sov kun en time til middag og var vildt sure og pylrede resten af dagen.

jeg er bare ... jeg har vildt dårlig samvittighed over at jeg så brændende ønsker dem væk hver dag (vuggestue). men for helvede altså, jeg har det lidt som om at jeg har været så meget PÅ den sidste lange tid at jeg næsten ikke har reflekteret over at jeg har fået børn!

folk er søde og tilbyder at passe pigerne, men det er desværre ikke dér løsningen ligger – selvfølgelig ville det være lækkert med et par fritimer hist og pist, men det handler om at vi skal bygge en ny slags hverdag op hvor de er i institution og jeg ... ja, det ved jeg ikke endnu. skal bruge tid til at finde ud af hvad jeg skal, og den tid har jeg bare ikke, som tingene er nu. men tak, metchen, fordi du tilbød.

nå. nu er jeg træt af at høre på mig selv klynke!

Anmeld

1. august 2010

Bondepigen

Uha, sådan har jeg osse haft det for nyligt... Jeg var lige nede og dykke, men er kommet op igen... Det hjalp at sove en hel dag, så meget jeg kunne...

Det kunne jo lade sig gøre, da jeg har Ove (selv om han ikke var meget for det...han er selv nede pt). Det plejer jo osse at være mig der er på konstant herhjemme... Men jeg sagde, at enten måtte han tage hende en dag ellers skulle hun passes, hvis ikke jeg skulle blive skør.

Det var simpelthen søvnmangel der var problemet, fordi hun virkelig har sovet dårligt det sidste lange stykke tid...indtil vi kom hjem fra Tjekkiet...7-9-13. Og man kan altså få det RIGTIGT dårligt af søvnmangel... Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at skaffe en babysitter for en weekend...ikke bare et par timer, men lang tid, så du VIRKELIG bare kan få hvilet ud..... Det hjalp i hvert fald mig, at få sovet, uden at tænke på at der er en der kræver mig om et par timer.

Men jeg tror helt sikkert osse, det er fordi I bare alle tre er SÅ klar til at opleve andre mennesker og være lidt væk fra hinanden.

Anmeld

1. august 2010

ooo

Milka skriver:

tak for jeres svar, særligt dit, metchen.

eftermiddagen gik ok, men var lang. pigerne sov kun en time til middag og var vildt sure og pylrede resten af dagen.

jeg er bare ... jeg har vildt dårlig samvittighed over at jeg så brændende ønsker dem væk hver dag (vuggestue). men for helvede altså, jeg har det lidt som om at jeg har været så meget PÅ den sidste lange tid at jeg næsten ikke har reflekteret over at jeg har fået børn!

folk er søde og tilbyder at passe pigerne, men det er desværre ikke dér løsningen ligger – selvfølgelig ville det være lækkert med et par fritimer hist og pist, men det handler om at vi skal bygge en ny slags hverdag op hvor de er i institution og jeg ... ja, det ved jeg ikke endnu. skal bruge tid til at finde ud af hvad jeg skal, og den tid har jeg bare ikke, som tingene er nu. men tak, metchen, fordi du tilbød.

nå. nu er jeg træt af at høre på mig selv klynke!

Jeg kan sagtens forstå at det handler om at få sit liv, og en form for almindelig hverdag op at kører igen. Du er sej at du har klaret det hele selv indtil nu, og det er klart at det tager på en at være der for andre hele tiden, på deres præmisser.

Jeg tænker lidt på om du mon kunne nøjes med en weekend for dig selv til at starte med, og sende bøtterne væk (til din mor, ikke på et børnehjem forstås), som bondepigen foreslog? Så kunne du sove, drikke dig fuld og gå i byen og score en ung spændstig mand og hvad man ellers lige kunne have lyst til.

Anmeld

2. august 2010

lion

Milka skriver:

Lyder til at du kører på det sidste og er ved at sige stop.

Jeg håber at du snart får en plads til dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.