Passiv rygning eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg har lige et spørgsmål. Tager et barn/baby skade af at være i et rum der er blevet røget i? - Altså hvis der for eksempel er blevet røget  igår og barnet er derinde idag, får det så på nogen måder røg/nikotin i kroppen?

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

<3

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål. Tager et barn/baby skade af at være i et rum der er blevet røget i? - Altså hvis der for eksempel er blevet røget  igår og barnet er derinde idag, får det så på nogen måder røg/nikotin i kroppen?

KH

ja http://www.cancer.dk/Tobak/passiv+rygning/

Anmeld

31. juli 2010

B&J

Kirle skriver:

ja http://www.cancer.dk/Tobak/passiv+rygning/

jep man suger alt det røg ind de andre blæser ud

Anmeld

31. juli 2010

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jep man suger alt det røg ind de andre blæser ud

ja det forstår jeg, men hvis der er luftet ud

Anmeld

31. juli 2010

<3

Anonym skriver:

Hvis du havde læst det link jeg satte ind så ville du vide at svaret til det er "ja"

Anmeld

31. juli 2010

B&J

Anonym skriver:

en der ryger skal lufte ud i måneder før røgen er væk husk det sidder i alt og er over alt...

Anmeld

31. juli 2010

Pige2009

JA! Alle de partikler der er indeholdt i røgen sidder stadig i rummet flere måneder efter... Derfor er det også vigtigt at baby ikke udsættes på den slags

K.h. Linda

Anmeld

31. juli 2010

<3

B&J skriver:

en der ryger skal lufte ud i måneder før røgen er væk husk det sidder i alt og er over alt...

Det er ikke engang nok. Du skal som minimum male, i slemme tilfælde tage tapet ned osv. Møblerne suger alt der frigives i luften i sig som langsomt frigives når man sætter sig i dem osv.

Hvis man ønsker et røgfrit (med al tjæren og de kræftfremkaldende stoffer mm) miljø for sit barn så holder man det helt væk fra røg og rygere. Rygere anbefales at vaske hænder efter hver smøg idet der sidder farlige stoffer i huden på hænderne (det står der så ikke i linket).

Men det er et valg. Du kan være uheldig at have et astmadisponeret barn der skal have minimalt røg for at udvikle vejrtrækningsbesvær eller du kan have et barn der tilsyneladende kan holde til hvad som helst.

Herhjemme er vi meget obs på det for jeg så min mormor dø som 68årig efter 10år med iltapparat. Det er ikke et liv som jeg ønsker for dem som jeg ikke kan lide og slet ikke for mit barn som jeg elsker overalt på jorden.

Anmeld

31. juli 2010

<3

Vil også lige tilføje at nye undersøgelser har vist at hvis underboen ryger så siver en stor del op i de øvre lejligheder eller mindre grad inde fra genboen.

Anmeld

31. juli 2010

millesofie

Anonym skriver:

KH

JA!

det er ikke i røgen det farlige sidder, eller jo det er det men de små røg paktikler der bliver siddende i tøj møbler på vægge osv og det er dem der er farlige

min lillebror blev indlagt pga af de små sataner han måtte på spray i 2 år før han var "rask" og så er der jo også risikoen for cancer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.