Er jeg strid elller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2010

Anonym trådstarter

Skriver lige som ano da man aldrig ved hvem der læser med

Sagen er den at min svigerinde og hendes Kæreste har spurgt om, vi ikke kunne holde jul over ved dem i år. Men vi har 3 børn hvor den ene ville være 5 mdr på det tidspunkt. Jeg synes bare det er alt for besværligt, at skulle køre helt over til dem. De bor 1 ½ times kørsel fra os. Alt det vi skal have med, for at skulle holde jul hos dem, synes jeg bare ikke jeg gider. Jeg holder nu mest til at være der hjemme med ungerne, Så kan de også lege med alle deres gave. Det kan de jo ikke på samme måde hvis vi ikke er hjemme. og hvordan forklarer man lige det til en på 3 og 7 år!!!! Men problemet er at min mand ikke synes at vi kan tillade os, at sige at vi vil være her hjemme. Men min svigerinde og kærsten har heller ikke nogen børn endnu, så mener egenligt godt at de kan vise hensyn til os. Den dag de selv får børn, må vi også vise hensyn til dem. En anden ting er også, at de har 2 hunde og vores 2 store børn kan ikke så godt lide dem, vi kan jo ikke bede dem om at lukke hundene inden, hele tiden imens vi er der.

Er jeg strid hvis jeg siger til manden at vi skal være hjemme eller??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Nej, jeg synes ikke, at du er strid..

- ihvertfald ikke, hvis du siger det til ham på en pæn måde..

Det var bare pjat, jeg ville nok have det på helt samme måde som dig..

Et alternativ kunne måske være, at invitere dem hjem til jer?

God jul, under alle omstændigheder...

Anja

Anmeld

31. juli 2010

Skovhussvinget12

Synes det er helt okay du ikke har lyst til at køre så langt med en 5 mdr. gammel baby. Tror du ikke de vil være forstående hvis du forklarer den hvorfor du ikke synes det er en god idé. Det bliver nok sværere at få din mand til at indse.

Anmeld

31. juli 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Du skal da bare sige til dem, at du helst holder jul hjemme, men at de gerne må komme over til jer og holde jul. Det er det vi har gjort

Anmeld

31. juli 2010

oo

hvad er jeres juleaftale? vi kører det nemlig sådan, at det ene år er vi med min familie og det andet år bestemmer vi selv, nogle gange holder vi med venner og andre gange helt alene. vi har i år, som er selv-bestemme år, inviteret min mor og hendes mand ned til os (fra kbh til faaborg) fordi vi kommer til at have en baby på 2 måneder og har vist egentlig mest bare brug for, at der kommer nogen og hygger om OS den aften

egentlig kan jeg ikke se det helt store problem i, at I skal være hos svigerinden. to af grundene du lister op gør det jo faktisk umuligt for jer nogensinde at kunne holde jul ude - eller i hvert fald hos svigerinden. det er ikke kun grunde der gælder for i år. her tænker jeg på at du siger børnene ikke kan lege med deres gaver selve juleaften fordi de ikke må pakke dem helt ud mens I er ude og at de ikke kan lide svigerindens hunde. med hensyn til jeres 5 måneders barn, så ville jeg nok overveje om det ikke kunne lade sig gøre. hvad har dine unger mest lyst til?? og hvad har din mand mest lyst til? og ikke mindst, "hvis" jul er det - hvis I da arbejder med det system?

Anmeld

31. juli 2010

quity

Jeg synes du er lidt sippet. Når man vælger at få børn, må man jo også affinde sig med at skulle pakke bilen og køre, i stedet for at forvente at andre kommer tilen selv.

Dine to grunde med 1. at de ikke kan lege med deres gaver. Hvorfor egentlig ikke det??? Ellers kommer der mange dage bagefter, hvor de nok skal nå at lege med det de ikke når selve juleaften.

2. Hundene... Hvis I ikke kan besøge dem juleaften fordi de har hunde, kan I jo aldrig besøge dem, for de er der jo de resterende 364 dage om året.

Måske skulle din man og dig sætte jer ned og aftale hvad I gør med julen fremover. Og respektere hinandens ønsker og finde en løsning derpå. Eks.det ene år tager i ud, det andet år foregår hjemme.

Anmeld

31. juli 2010

Kløver

Anonym skriver:

Skriver lige som ano da man aldrig ved hvem der læser med

Sagen er den at min svigerinde og hendes Kæreste har spurgt om, vi ikke kunne holde jul over ved dem i år. Men vi har 3 børn hvor den ene ville være 5 mdr på det tidspunkt. Jeg synes bare det er alt for besværligt, at skulle køre helt over til dem. De bor 1 ½ times kørsel fra os. Alt det vi skal have med, for at skulle holde jul hos dem, synes jeg bare ikke jeg gider. Jeg holder nu mest til at være der hjemme med ungerne, Så kan de også lege med alle deres gave. Det kan de jo ikke på samme måde hvis vi ikke er hjemme. og hvordan forklarer man lige det til en på 3 og 7 år!!!! Men problemet er at min mand ikke synes at vi kan tillade os, at sige at vi vil være her hjemme. Men min svigerinde og kærsten har heller ikke nogen børn endnu, så mener egenligt godt at de kan vise hensyn til os. Den dag de selv får børn, må vi også vise hensyn til dem. En anden ting er også, at de har 2 hunde og vores 2 store børn kan ikke så godt lide dem, vi kan jo ikke bede dem om at lukke hundene inden, hele tiden imens vi er der.

Er jeg strid hvis jeg siger til manden at vi skal være hjemme eller??? 

Kan godt følge dit problem, og synes ikke du er strid, men tænker at du alligevel skal overveje tingene for fremtidige jule. kan godt forstå i måske ikke vil i år med en 5 mdr gammel baby, men hvad med fremover, med børnene og deres legesager.

Selv har jeg været delebarn, og det har aldrig været et problem for mig, at have gaverne med, vi har i min mors side, altid skiftedes til at holde ude og hjemme, og et år var vi endda i sommerhus hele familien, med børn, gaver mad og det hele, nåede også at sne inde, var super hyggeligt

Nu kan jeg jo nemmere sidde og være "forklog" på det hele, da vi venter os, vores første barn, men tror måske også det handler om planlægning, men spørgsmålet er jo så overskuddet til planlægningen, og hvis du ikke føler du kan overskue det, og har det bedre med at holde det hele selv, er jeg sikker på svigerinden kan forstå dig, hvis i snakker roligt om tingene, evt ved at takke pænt nej, med forklaring, men at i meget gerne vil holde jul med dem, men om det kunne være hos jer

uanset hvad i finder ud af, håber jeg i finder en god løsning for alle, og får en super juleaften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.