Kalk piller og blodpropper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.669 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

Moaaar <3

MIn kæreste hørte det imorges, andre der har hørt det ?
Vil bare lige høre om man burde stoppe med at tage dem, eller?
Jeg tager dem da jeg ikke er god til at få kalk gennem min mad, så bebs kan blive stor og stærk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

L.J.L

jeg tog også supplerende kalk, men tager nu bare multivitamin. kan du ikke bare gå over til dem? der er der både jern, kalk, folsyre etc.

Anmeld

30. juli 2010

Moaaar <3

linselouise skriver:

jeg tog også supplerende kalk, men tager nu bare multivitamin. kan du ikke bare gå over til dem? der er der både jern, kalk, folsyre etc.

hm altså jeg tager det der Gravitamin , men fik besked på jeg også skulle tage ekstra kalk ved siden af

Anmeld

30. juli 2010

L.J.L

Æblekage skriver:

hm altså jeg tager det der Gravitamin , men fik besked på jeg også skulle tage ekstra kalk ved siden af

jeg ved ikke om der er kalk i gravitamin? Men jeg tog bare multivitamin under graviditeten, de er lige så fine som gravitamin, og oven i købet billigere.

Men ellers ville jeg ringe og spørge min læge til råds ang. kalk-supplement

Anmeld

30. juli 2010

Moaaar <3

linselouise skriver:

jeg ved ikke om der er kalk i gravitamin? Men jeg tog bare multivitamin under graviditeten, de er lige så fine som gravitamin, og oven i købet billigere.

Men ellers ville jeg ringe og spørge min læge til råds ang. kalk-supplement

det har jeg også hørt noget om de skulle være , men nu vil jeg lige bruge dem jeg har før jeg køber de andre og blev lidt forskrækket da min kæreste sagde det med de kalk piller

Anmeld

30. juli 2010

oo

nej, jeg har ikke hørt det. jeg tog kalktabletter i 1. trimester, da jeg ikke kunne holde bl.a. mælk i mig, men jeg stoppede da det gik over.

du skal lige være opmærksom på, at i normale vitaminpiller er der ofte for meget A-vitamin, i gra-vitamin er det reduceret så det passer med den mængde en gravid må få

Anmeld

30. juli 2010

Ansemusen

Der er ikke kalk i gravitamin, i hvert fald ikke nok. Hvis ikke man får nok kalk gennem mælkeprodukter skal man helst suplere med kalktabletter, fordi graviditeten ellers tærer på ens kalkdepoter. Har aldrig hørt om at kalktabletter skulle øge risikoen for blodpropper! Derimod øges risikoen for knogleskørhed osv. hvis IKKE man får kalk nok under sin graviditet. Og som Trine skriver, så er der for emget A.vitamin i almindelige multivitamintabletter, hvilket kan skade fostret.

Anmeld

30. juli 2010

K&S

Æblekage skriver:

MIn kæreste hørte det imorges, andre der har hørt det ?
Vil bare lige høre om man burde stoppe med at tage dem, eller?
Jeg tager dem da jeg ikke er god til at få kalk gennem min mad, så bebs kan blive stor og stærk.

Hejsa

Det der nu siges (jeg hørte det også i radioen idag) er, at hvis man får nok kalk via mad/drikke, så kan man risikere at indtage for meget kalk, hvis du altså samtidig tager kalktabletter ved siden af og det kan være en årsag til blodpropper - men får du ikke nok kalk igennem mad/drikke, så skader det IKKE at tage supplerende kalk - jeg tager selv kalktabletter, da jeg ikke kan lide mælk og sjældent spiser mælkeprodukter.

Katja

Anmeld

30. juli 2010

Moaaar <3

K&S skriver:

Hejsa

Det der nu siges (jeg hørte det også i radioen idag) er, at hvis man får nok kalk via mad/drikke, så kan man risikere at indtage for meget kalk, hvis du altså samtidig tager kalktabletter ved siden af og det kan være en årsag til blodpropper - men får du ikke nok kalk igennem mad/drikke, så skader det IKKE at tage supplerende kalk - jeg tager selv kalktabletter, da jeg ikke kan lide mælk og sjældent spiser mælkeprodukter.

Katja

okay, så er der vist ingen alarm her .

Anmeld

30. juli 2010

sofie85

K&S skriver:

Hejsa

Katja

Ah okay, så fik jeg det på plads

Så tror jeg at jeg skal nøjes med en kalkpille om dagen, for jeg drikker mælk osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.