Hvordan gør vi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

nilletøz

Hejsa elle i skønne kvinder..

Min søn Lukas blir snart 18mdr og får stadig sin natflaske når han skal i seng..
Men synes det er ved at være på tide at han stopper med den...

Men er det på tide, eller skal jeg vente - og hvordan får jeg ham vent ham af med den uden for meget gråd(:')

Nogen der ligger inde med nogen gode råd??

Nilletøz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Barbamama

Nu er han jo lidt ældre end min datter. Vi har lige taget den fra hende (hun er 13mdr) og vi har erstattet flasken med at vi tager hendes dyne og sætter os på gulvet  med hende på skødet  i dæmpet belysning og kigger i en bog som vi snakker om meget stille og med meget rolig stemmeføring. Det nyder hun virkelig og hun har slet ikke brokket sig over ikke at få sin flaske og hun ELSKEDE den!!!

Anmeld

29. juli 2010

LinLin

Vi erstattede flasken med en kop vand! Og så ellers bare samme natterutine som vi hele tiden havde haft. Der var ingen problemer overhovedet...

Han var 13 mdr i øvrigt

Anmeld

29. juli 2010

LouiseNielsen

Nicklas fik hans sidste natflaske aftenen før han blev et år gammel..... Og der var intet med ham, han puttede sig pænt og har aldrig grædt eller savnet den..... Så tror helt klart det var det halt rigtige tidspunkt!

Dog fik han den stadig hvis han var syg, eller en dag ikke rigtig havde spist noget... Nok egentlig ikke fordi han behøvede, men mor her havde det bedst med at han fik lidt i maven inden senge tid, hvis nu.....

Anmeld

29. juli 2010

nilletøz

michella80 skriver:

Nu er han jo lidt ældre end min datter. Vi har lige taget den fra hende (hun er 13mdr) og vi har erstattet flasken med at vi tager hendes dyne og sætter os på gulvet  med hende på skødet  i dæmpet belysning og kigger i en bog som vi snakker om meget stille og med meget rolig stemmeføring. Det nyder hun virkelig og hun har slet ikke brokket sig over ikke at få sin flaske og hun ELSKEDE den!!!

Ej det lyder til at være en kort men dejlig lille hygge stund, lige inden man skal sove..

Det må vi klart prøve, eller ideer kan bruge....

Idag gav vi ham en flaske med alm mælk blandende med vand, han tog et par slurke også gad han ikke det mere...

Takker

Anmeld

29. juli 2010

nilletøz

LouiseNielsen skriver:

Nicklas fik hans sidste natflaske aftenen før han blev et år gammel..... Og der var intet med ham, han puttede sig pænt og har aldrig grædt eller savnet den..... Så tror helt klart det var det halt rigtige tidspunkt!

Dog fik han den stadig hvis han var syg, eller en dag ikke rigtig havde spist noget... Nok egentlig ikke fordi han behøvede, men mor her havde det bedst med at han fik lidt i maven inden senge tid, hvis nu.....

Vi prøved her til aften, abre at gøre som vi plejer, bare uden flaske. Men det gik ikke helt som vi ønskede, måtte give ham en flaske med mælk og vand.

Nu må vi se, hvordan det går i moregn når han skal putte...

Jeg tror hellere ikke det er fordi han er sulten at han vil have den, tror mere det er for hyggen skyld.

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

nilletøz skriver:

Vi prøved her til aften, abre at gøre som vi plejer, bare uden flaske. Men det gik ikke helt som vi ønskede, måtte give ham en flaske med mælk og vand.

Nu må vi se, hvordan det går i moregn når han skal putte...

Jeg tror hellere ikke det er fordi han er sulten at han vil have den, tror mere det er for hyggen skyld.

ville da også tro det er for hyggens skyld det er jo noget han har været vant til så længe men kan sagtens forstå jer. man er som forældre så bange for ens børn  mangler noget at man har svært ved at give slip tror det bliver den største udfordring for mig

Anmeld

29. juli 2010

nilletøz

line melias mor skriver:

ville da også tro det er for hyggens skyld det er jo noget han har været vant til så længe men kan sagtens forstå jer. man er som forældre så bange for ens børn  mangler noget at man har svært ved at give slip tror det bliver den største udfordring for mig

Det virker også meget på det er for hyggens skyld, for nogen gange tager han lige en tår, også ligger han sig til rette, og sover.

Ja det er nemlig det jeg er bange for, for lige pt spiser han ikke så meget til aften, også går der jo nogen timer hvor han ikke får noget at spise, men tror der er mange der har det på den måde...

Vi må tag kampen op....

Anmeld

29. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Har ikke nogle idéer. Har en datter på 16 mdr der stadig får. Tror egentlig ikke hun har behov for den på den måde. Men mor her, synes det er en fantastisk måde at slutte dagen af på. Jeg sagt det stopper inden hun bliver 2, men når hun får den ligger hun helt stille hos mig, og har slet ingen interesse i at holde den selv, derfor synes jeg det er i orden.

Og jeg bruger den altså også som et nøds middel. Hvis vi er et sted hun ikke kan falde til ro, eller har været små syg..

Anmeld

30. juli 2010

Barbamama

nilletøz skriver:

Ej det lyder til at være en kort men dejlig lille hygge stund, lige inden man skal sove..

Det må vi klart prøve, eller ideer kan bruge....

Idag gav vi ham en flaske med alm mælk blandende med vand, han tog et par slurke også gad han ikke det mere...

Takker

Ja det virker i hvert fald for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.