Må man bruge vanish til babytøj ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.380 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Maja_4000

Vi har fået en masse aflagt babytøj som lige skal vaskes engang .. Noget af det tror jeg ville have godt af en gang vanish så det bliver "rigtig hvidt" igen (;

Men må man det ? :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

millesofie

jeg ville ikke gøre det 

men jeg ville i stendet for bruge lidt pletfjerner med klor eller tynde lidt klor op til det og så vaske det efter tre til fire gange i neutral hvid vask, det har virket herhjemme og resutatet er rigtigt flot

Anmeld

29. juli 2010

JulieE

Maja_4000 skriver:

Vi har fået en masse aflagt babytøj som lige skal vaskes engang .. Noget af det tror jeg ville have godt af en gang vanish så det bliver "rigtig hvidt" igen (;

Men må man det ? :p

Hmm... Det har jeg altså gjort. Vanish er svanemærket, så rigtig slemt tror jeg ikke det er. Og hvis tøjet bliver vakset i maskine bliver det jo skyllet grundigt igennem bagefter...

Anmeld

29. juli 2010

prettybutterfly

Jeg har brugt vanish på Natalies tøj. Aner ik om man "må" eller ej, men sådan er der jo så meget med så mange ting. Nogen siger man må det ene men ik det andet mens andre siger det modsatte. Jeg er selv ved at blive vanvittig over folks VIDT forskellige meninger.

Anmeld

29. juli 2010

2721

vi har brugt det. vasker det bare en ekstra gang i maskinen bagefter for at få eventtuelle rester ud. Klor er tilgengæld i føgle min læge mere skadeligt.

Anmeld

29. juli 2010

Svane83

Jeg ville nu også bruge vanish, det er jo svanemærket og så måske vaske det en ekstra gang eller give det en ekstra skylning så man er sikker på at evt. rester er kommet ud.

Klor derimod ville jeg altså ikke bruge det er altså noget skrapt noget også selvom det er fortyndet. Men det går nok når man vasker det et par gange efterfølgende. Men jeg tror nu jeg ville holde mig til vanish

Anmeld

29. juli 2010

Maja_4000

Min farmor påstår at man kan bruge en tsk. bagepulver (eller var det natron?) sammen med vaskemidlet .. Og så skulle det have samme effekt .. Er der nogen som har prøvet det ? :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.