Børneafd. på hillerød sygehus :( (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Maise

SabrinaJuulOlsen skriver:

Puuhaa en frygtelig dag jeg havde igår.. Det startede faktisk for 3 dage siden

I Mandags havde min søn 6 afføringsbleer, og Benjamin laver kun 1 om dagen hvis vi er meget heldige ellers går der to dage imellem - men i mandag gav han os seks!

I tirsdags, startede han også ud med en aff.ble og den var meget mørk, og de næste 3 var lige sådan - men de 2 sidste bleer han gav tirsdag var SORTE!!? Benjamin er meget ked af det til aften og har lige feber... Mors lillemand

Onsdag ringer jeg til sundhedsplejersken, efter hans aff. ble nu er gult slim og hun siger at det er normalt - WHAT?!..

Dagen går og lillemand bliver rigtig ked af det og har ikke rigtig sovet, og når han sover og han skal vækkes eller andet, så er der ingen kontakt.. - Har feber igen!

Jeg ringer starks til lægevagten og fortæller og han siger jeg skal kommer med det samme - jeg kommer på Hillerød og vi snakker og sådan, han ringer lidt rundt, og siger så til mig at jeg skulle gå ned til en dør også vil der vente to børnelæger og en vagthavende - jeg blev virkelig nervøs, min lillemand på kun 2mdr. var åbenbart rigtig syg!

Jeg kommer ned og de snakker om indlæggelse og alt muligt - Benjamin bliveru ndersøgt i 3 timer og jeg er helt rundt på gulvet - kl. 22:00 kommer der en læge ind og snakker med mig, du vil sende os hjem, Benjamin har en maveinfektion, men de kan ikke gøre noget - jeg skulle bare hygge om ham - men de sagde hvis bare han ændre sig på den mindste måde skulle jeg ringe med det samme så ville vi blive indlagt muligvis - så nu sidder jeg her og våger over min dejlige dreng <3

- Tak fordi i ville læse med..

har lige været igennem det selv i juni. 16 dage med diarre. intet at gøre. bare sørge for rigeligt med væske. sååå pjevset og sov meget. så når hun lige at blive rask over en uge og vi bliver akut indlagt. de troede hun havde menigitis, arghhhhhh mit værste mareridt. efter 4 dage med undersøgelser finder man ud af at det er en virus af en art. bliver udskrevet emd penicillin. da vi kommer hjem får hun udslet over det hele. jeg er selv sygeplejerske og går igang med bøgerne. når frem til at det er 3-dages feber eller skarlagnsfeber hun har. da hun så bliver rask starter tigerspring over 14 dage, for at slutte af med at få to tænder i undermunden. 6 uger hvor jeg bare ikke har synes at det at være mor var fedt, øv. stoppede også med at spise fast føde(fik 3 gange dagligt) så jeg ammede kun, og måtte starte næsten forfra med amden. puuhhaa så ved godt for skrækkeligt du har det. åhh måtte lige af med min oplevelse også.

til dig. hvordan går det nu ??

maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Shibby

Det første jeg tænkte var fuck din sundhedsplejeske! Hvis du ikk havde lyttet til dit instinkt så havde du troet han var helt ok! Jeg håber han snart får det bedre.. hvis man har infektion,må man så ikk få pencilin selvom man er baby?

Anmeld

29. juli 2010

Sabsy

Maise skriver:

har lige været igennem det selv i juni. 16 dage med diarre. intet at gøre. bare sørge for rigeligt med væske. sååå pjevset og sov meget. så når hun lige at blive rask over en uge og vi bliver akut indlagt. de troede hun havde menigitis, arghhhhhh mit værste mareridt. efter 4 dage med undersøgelser finder man ud af at det er en virus af en art. bliver udskrevet emd penicillin. da vi kommer hjem får hun udslet over det hele. jeg er selv sygeplejerske og går igang med bøgerne. når frem til at det er 3-dages feber eller skarlagnsfeber hun har. da hun så bliver rask starter tigerspring over 14 dage, for at slutte af med at få to tænder i undermunden. 6 uger hvor jeg bare ikke har synes at det at være mor var fedt, øv. stoppede også med at spise fast føde(fik 3 gange dagligt) så jeg ammede kun, og måtte starte næsten forfra med amden. puuhhaa så ved godt for skrækkeligt du har det. åhh måtte lige af med min oplevelse også.

til dig. hvordan går det nu ??

maise

en kæmpe til dig..

hvor er det dog en trist tid i var igennem - Håber alt er meget bedre nu..

Jamen han er oppe på tre aff.bleer nu og da jeg skiftede ham før, stod det ud alle steder, tissede, aff. og "kastedeop/gylpede" helt vildt.. kunne ikke gøre andet end at vente - nå jeg tørte noget væk, kom det igen.. så han putter hos mor nu

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

Puh ha hvor må du have været bekymret!! Og er det jo selvfølgelig stadig! Håber din lille dreng meget snart får det godt igen  Har du prøvet at give ham vand? Du koger vand og kommer 1 tsk. sukker i pr. 100 ml vand og lader det bliver tempereret. Det må ikke stå ude hele dagen, men du kan evt. sætte det på køl og så komme lidt nyt kogende vand ved, når han skal have det, så det ikke er iskoldt. Sukker er med til at stabilisere maven og gør at de gider drikke det. Og 1 tsk. er jo meget til 100 ml vand! Min dreng fik en flaske med vand to af dagene her mens det var rigtig varmt. Han virkede nemlig som om han manglede væske. Han var helt vildt glad for det!

Anmeld

29. juli 2010

Sabsy

Ansemusen skriver:

Puh ha hvor må du have været bekymret!! Og er det jo selvfølgelig stadig! Håber din lille dreng meget snart får det godt igen  Har du prøvet at give ham vand? Du koger vand og kommer 1 tsk. sukker i pr. 100 ml vand og lader det bliver tempereret. Det må ikke stå ude hele dagen, men du kan evt. sætte det på køl og så komme lidt nyt kogende vand ved, når han skal have det, så det ikke er iskoldt. Sukker er med til at stabilisere maven og gør at de gider drikke det. Og 1 tsk. er jo meget til 100 ml vand! Min dreng fik en flaske med vand to af dagene her mens det var rigtig varmt. Han virkede nemlig som om han manglede væske. Han var helt vildt glad for det!

Han fik 400ml af det igår, men det gylpede han op..

Anmeld

29. juli 2010

Tanni

Stakkels lillemand, rigtig god bedring med ham

Anmeld

29. juli 2010

Sabsy

Lillepigen10 skriver:

Stakkels lillemand, rigtig god bedring med ham

Tak

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

Han fik 400ml af det igår, men det gylpede han op..

Nor lille pus

Anmeld

29. juli 2010

Maise

en kæmpe til dig..

hvor er det dog en trist tid i var igennem - Håber alt er meget bedre nu..

Jamen han er oppe på tre aff.bleer nu og da jeg skiftede ham før, stod det ud alle steder, tissede, aff. og "kastedeop/gylpede" helt vildt.. kunne ikke gøre andet end at vente - nå jeg tørte noget væk, kom det igen.. så han putter hos mor nu

nu sksriver du han kaster op, det gjorde min pige ikke. tog de prøve for rotavirus??

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jamen dog, søde! Sikke da noget skidt

Ønsker Jer al mulig god bedring med ham og håber det hurtigt bliver bedre! Husk at forsøge at få væske i ham, selvom det er rigtig svært... Lidt ad gangen, så han lettere kan holde det i sig

kæmpe kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.